اروپا, ویترین

ویزا کارت اروپا

ویزا کارت اروپا

کلیه کسانی که قصد مهاجرت و اقامت اروپایی در سال 2022 را دارند نیازمند دریافت ویزا کارت اروپا برای انجام انواع تراکنش های مالی و اعتباری خود می باشند. معمولا تعداد و موارد کاربرد ویزا کارت ها در قاره اروپا بسیار بیشتر از آمریکا و کانادا است. این بیشتر به خاطر راحتی و سهولت استفاده و نیز امتیازات مختلف استفاده از این کارت می باشد. دانشجویان، گردشگران، کارگران، تجار و سرمایه گذاران اروپایی و غیراروپایی کاربران اصلی ویزا کارت های اروپا می باشند که این کارت کاربردی و مفید را در تمامی امور زندگی، کار و تحصیل خود به کار می برند.

اما برای دریافت ویزاکارت در کشورهای اروپایی و با توجه به کشور محل اقامت شما شما بایستی افتتاح حساب درخواست دهید. در واقع از طریق افتتاح حساب جاری و به شرط احراز اقامتی است که می توان صلاحیت لازم برای اخذ ویزات کارت اروپایی را به دست آورد. اما متقاضیان از قبل باید در جریان شرایط و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب باشند. کارشناسان و مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همانند موضوعات دیگر مهاجرتی آماده ارائه مشاوره های به روز در خصوص اخذ ویزا کارت یا مستر کارت اروپا نیز هستند.

  • شرایط دریافت کارت های اعتباری در کشورهای اروپایی چیست؟
  • آیا ویزاکارت بهترین کارت اعتباری در این قاره است؟
  • هزینه دریافت ویزاکارت اروپا چه مقدار است؟
  • آیا تنها شهروندان رسمی می توانند ویزاکارت داشته باشند؟

درباره کارت های اعتباری در اروپا

ویزا کارت اروپا جزء کارت های پرداخت بین بانکی و معروف در سطح قاره اروپا است و در اغلب کشورهای عضو اتحادیه اروپایی پذیرفته شده و به کار گرفته می شود. این ویزا کارت ها در کشورهای مختلفی مثل آلمان، فرانسه، انگلستان، بلژیک، اتریش، پرتغال، اسپانیا، نروژ، دانمارک، سوئیس، سوئد و غیره توسط موسسات مالی و بانک های کشورهای مذکور صادر می شود. معمولا ویزا کارت ها در 3 نوع کردیت کارت آن یعنی کارت اعتباری، دبیت کارت یا کارت بدهی و کارت های پیش پرداخت با عناوینی همچون Standard، Gold،Premier، Infinite و … برای مشتریان داخلی و خارجی صادر می شود.

نمودار ویزا کارت های اروپا

تفاوت انواع ویزا کارت های اروپایی نه در شبکه پرداخت آنها بلکه در منابع اعتباری تخصیص یافته و امتیازات مربوط به آنها است. بر همین مبنا، ویزا کارت های اعتباری اروپا غالبا با خط مالی خود بانک صادر کننده کار می کند. اما ویزا کارت های بدهی یا دبیت کارت ها مستقیما با منابع مالی اشخاص سروکار داشته و هزینه ها را از حساب یا اکانت افراد پرداخت می کند. تفاوت این دو کارت بیشتر در نوع مدیریت موجودی و مزایا و معایب آنها نیز منعکس می شود. اما از سوی دیگر، برای استفاده از ویزاکارت های پیش پرداخت اروپایی شما بایستی قبلا مبلغی را به عنوان پیش پرداخت یا Prepaid شارژ کنید تا بتوانید از کارت خود استفاده کنید.

تفاوت ویزاکارت و مسترکارت اروپا

مستر کارت (Mastercard) و ویزا کارت (Visa card) اروپا هر دو نوعی کارت بانکی بین المللی می باشد و از طریق آن شما می توانید کلیه مراودات و تراکنش های مالی خود در کشورهای اروپایی را انجام دهید. از لحاظ سازوکار عملکردی نیز این دو کارت شباهت زیادی با هم دارند. باید قبول کنیم که مستر کارت و ویزاکارت با همدیگر 86% از کل پرداخت های اروپا را تشکیل می دهند. اما باید این واقعیت را هم بپذیریم که ضریب نفوذ و کاربرد ویزا کارت اروپا بیشتر از مستر کارت می باشد. ویزا کارت بیشتر در اروپا ولی مستر کارت غالبا در آمریکا استفاده می شود.

نمودار تفاوت ویزا کارت و مستر کارت اروپا

با توجه به نمودار فوق هم می توان متوجه این نکته شد که کاربرد ویزاکارت در اروپا (از نظر تعداد ATM های پاسخگو و نیز تعداد تجار کاربر) محبوب تر از مستر کارت می باشد. هر دو کارت از نوع بین المللی بوده و امتیازات و پاداش های مختلفی نیز دارند که در برخی موارد امتیازات ویزا کارت بیشتر از مستر کارت و در برخی موارد نیز امتیازات مستر کارت بیشتر است.

شرایط اخذ ویزا کارت اروپا

همانند شرایط دریافت مستر کارت اروپا، برای اخذ ویزا کارت اروپایی نیز شما بایستی ابتداء به فکر انتخاب بانک و افتتاح حساب جاری در کشور دلخواه باشید. این کار نیز فقط برای مهاجران مقیم اروپا و صرفا از طریق اثبات اقامتی و هویتی امکان پذیر می باشد. بر همین اساس شما برای دریافت ویزا کارت اروپا بایستی مدارکی مثل پاسپورت، گواهینامه رانندگی، کارت شناسائی، مجوز اقامتی یا ویزای بلند مدت، قرارداد کار، نامه پذیرش دانشگاهی، قبض تلفن، برق یا آب و نیز در برخی موارد شماره مالیاتی خود را به شعبه بانک اروپایی تحویل دهید. بانک مربوطه نیز پس از تطبیق مدارک با واقعیت و نیز انجام مراحل اعتبارسنجی حساب جاری اروپایی برای شما افتتاح کرده و در مرحله بعدی ویزا کارت منتخب شما را صادر می کند.

البته در رابطه با شرایط افتتاح حساب و دریافت ویزاکارت اروپا بایستی به چند نکته مهم نیز توجه کرد. اولا شرایط کشورهای اروپایی در این زمینه با وجود برخی تشابهات ممکن است کمی متفاوت از هم باشد. مثلا در ایتالیا علاوه بر مدارک فوق ممکن است شماره یا کدی بنام کد مالیاتی یا Codice fiscal نیز از متقاضیان درخواست شود. همچنین در انگلستان نیز علاوه بر مدارک معمول فوق به هنگام افتتاح حساب ویزا کارت اروپا ممکن است از شما رسید پرداخت مالیاتی نیز درخواست شود.

برترین بانک های اروپا جهت دریافت ویزا کارت

اکنون به بررسی برترین بانک ها و موسسات مالی در اتحادیه اروپایی (EU) با توجه به شاخص دارایی کل آنها می پردازیم تا بهترین بانک برای اخذ ویزا کارت مشخص شود:

رتبهنام بانک اروپاییکل دارایی به بیلیون یورو (€)شعبه مرکزی
1HSBC2,100.13لندن
2BNP Paribas1,963.34پاریس
3Crédit Agricole1,763.17پاریس
4Deutsche Bank1,470.38فرانکفورت
5Banco Santander1,446.15مادرید
6Barclays1,275.62لندن
7Société Générale1,275.13پاریس
8Groupe BPCE1,259.42پاریس
9Lloyds Banking Group914.14ادینبرو و لندن
10ING Group846.22آمستردام
11UniCredit836.79میلان
12Royal Bank of Scotland Group830.78ادینبرو
13Intesa Sanpaolo801.01تورین
14Crédit Mutuel Group793.52استراسبورگ
15UBS782.45زوریخ، بازل
16Credit Suisse680.46زوریخ
17Banco Bilbao Vizcaya Argentaria671.02مادرید و بیلیائو
18Rabobank602.99اوترخت
19Nordea581.61هلسینکی
20Standard Chartered552.56لندن

بهترین ویزا کارت اروپا

بهترین ویزا کارت اروپایی

درباره انتخاب برترین ویزاکارت های اروپایی می توان این کار را از دو روش انجام داد. روش اول انتخاب برترین ویزا کارت های اروپایی در کشورهای مختلف می باشد اما روش دوم گزینش ویزا کارت های برتر با توجه به شاخص های مختلف مثل امتیازات پاداش، هزینه سالانه کارت، بیمه سفر، تخفیف ها، تعهد صفر، تضمین خرید، هزینه تبدیل ارز خارجی و تراکنش خارجی و غیره است. با توجه به این فاکتورها و گستردگی کاربرد ویزا کارت اروپا در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا (EU) برترین ویزا کارت های اروپا از نظر هزینه ترکنش خارجی در سال 2022 را می توان به صورت زیر انتخاب کرد:

عنوانAPRهزینه سالیانهامتیاز کل از 5.0
Capital One Venture Rewards Credit Card0$ (دلار) برای سال اول؛ 95$ (دلار) پس از آن17.24% الی 24.49%4.9
Chase Sapphire Prefereed Card95$ (دلار)17.24% الی 24.49%4.8
Capital One Quicksilver Cash Rewards Credit Card0$ (دلار)15.49% الی 25.49%4.8
Bank of America Travel Rewards Credit Card0$ (دلار)14.99% الی 22.99%4.7
Ink Business Cash Credit Card0$ (دلار)14.74% الی 20.74%4.6

در هر زمینه از مهاجرت و اخذ اقامت اروپایی (مثل مهاجرت به آلمان) با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید تا از بهترین مشاوره ها برخوردار شوید. ضمنا برای دریافت انواع کارت های اروپایی در اروپا نیز می توانید با ما در تماس باشد.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *