ویترین

کار در سودان

کار در سودان

کار در سودان به دلیل متوسط درآمدی بسیار پایین از یکسو و نبود تعادل بین کار و زندگی اصلا پیشنهاد خوبی نیست. برای اثبات این نکته مهم نیز تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله فعلی را نگارش کرده اند. تا از این طریق شما با شرایط و وضعیت کلی کار و کاریابی در سودان آشنا شده و به جای این کشور، کشور و مقصد دیگری را انتخاب بکنید. از همین رو نیز ما در ادامه به تحلیل وضعیت کاری سودان با تاکید بر سوالات زیر می پردازیم:

  • آیا سودان از شرایط کاری خوبی برخوردار است؟
  • وضعیت کاری کارگران در سودان به چه صورتی است؟
  • بهترین مشاغل در سودان کدامند؟
  • درآمد کارگری در سودان چگونه است؟
  • چگونه می توان در سودان کاری یافت؟
  • درخواست ویزای کار سودان به چه صورتی است؟
  • مدارک برای درخواست این ویزای سودان چیست؟

شرایط کار در سودان

وضعیت کار و کسب درآمد در سودان تعریفی ندارد. نرخ بیکاری سودان به طرز عجیبی رو به افزایش است. همین امر از نابسامانی در بازار کار این کشور حکایت دارد. همان طوری که در جدول زیر نیز مشاهده می شود، نرخ بیکاری سودان در سال 2024 حدود 18.7% بوده است که رقم قابل توجهی است. کارگران در این کشور ملزم به کار تا 48 ساعت در هفته هستند و حداقل درآمد کار در این کشور نیز در حدود SDG 9230 (پوند سودان) است:

کشورساعت کاری هفتگینرخ بیکاریحداقل درآمدبیمهمرخصی با حقوقمالیات بر درآمد
سودان48 ساعت18.7%SDG 9230بیمه شخصیبین 15 تا 25 روز15%

ضمنا کارگران در سودان ملزم هستند تا با هزینه شخصی بیمه شوند. آنها می توانند از حق مرخصی با حقوق نیز استفاده کنند. که در کشور سودان نیز بین 15 الی 25 روز کاری است. نکته آخر اینکه پرداخت مالیات بر درآمد برای همه کارگران در سودان اجباری بوده و نرخ مالیاتی تا سال 2024 میلادی در حدود 15% بوده است.


بهترین رشته ها برای کار در سودان

برای آشنایی بهتر با بازار کاری سودان و پتانسیل های نهان و آشکار آن اطلاع از بهترین رشته ها جهت کار از اهمیت بالایی برخوردار است. با اینکه نرخ بیکاری سودان خیلی بالاست ولی بازار کاری این کشور نیز مخصوصا در بخش های صنعتی و تولیدی نیازمند نیروهای متخصص است.

مشاغلسطح حقوق
امور مالیبالا
معماریبالا
فروشبالا
توسعه بازرگانیبالا
بازاریابی/ تبلیغاتبالا
فناوری اطلاعات ITمتوسط
سلامتمتوسط
بیمهمتوسط
خدمات مشتریمتوسط
منابع انسانیمتوسط
ساخت و سازپایین
حمل و نقلپایین
مهمانپذیریپایین

بهترین رشته ها برای کار در سودان

حقوق کارگر ساده در سودان

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که واحد پول ملی سودان، پوند سودان است که به اختصار با حرف SGD بیان می شود. در حال حاضر نیز هر $1 دلار آمریکا معادل تقریبی SGD600 (پوند سودان) است. پس به این ترتیب می توان گفت که حقوق اغلب کارگران سودانی با همین ارز پرداخت می شود. مطابق آخرین آمارها نیز متوسط درآمد ناخالص ماهانه هر کارگر ساده در سودان حدود SDG36500 (پوند سودان) معادل حدود USD60 (دلار) است. که در مقایسه با درآمد در کشورهای خارجی دیگر رقم بی نهایت پایین و نا امید کننده ای است. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، رنج درآمدی در سودان بسته به شغل، تخصص و سابقه کاری از 9230 الی SGD163000 (پوند سودان) متغیر است:

رنج درآمد ماهیانه کارگری در سودان

پس با این حساب حقوق کارگران در سودان بسته به مهارت، تخصص و میزان تحصیلات آنها کاملا متغیر است. این را می توان با توجه به نمودار رنج درآمدی در کشور سودان متوجه شد. به همین خاطر است که ساختار حقوق کارگران در سودان به شرح زیر تشکیل می شود که حدود 65% کارگران در رنج درآمدی 22000 تا SDG56400 (پوند سودان) دریافت می کنند. در حالی که فقط 5% کارگران در این کشور می توانند به حقوق SDG72100 (پوند سودان) دست یابند:

ساختار درآمدی در سودان

حالا اگر بخواهیم روند دستمزد کارگران سودانی را طی چند سال اخیر مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که حقوق کارگران در این کشور آفریقایی با یک شیب ملایمی رو به افزایش است:

سالمتوسط درآمد ماهیانه به پوند سوداندرصد افزایش حقوق
2019SDG 33300
202033900+2%
202134300+1%
202235500+3%
202336500+2%

شرایط کار در هلند

پردرآمدترین مشاغل برای کار در سودان

بر طبق داده های آماری به دست آمده از بازار کار این کشور می توان چنین برداشت کرد که کلا مشاغل امور مالی و بانکداری در آن جزء گروه مشاغل پردرآمد در این کشور محسوب می شوند. ولی اگر بخواهیم کل مشاغل را در بخش های مختلف شامل بخش های مالی، درمانی، آموزشی، خدماتی، فنی و مهندسی و غیره تحلیل و بررسی کنیم به پردرآمدترین شغل در سودان دست می یابیم. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، پردرآمدترین شغل در سودان رشته دندانپزشکی است. در رتبه دوم مدیر اداری و در رتبه دوم نیز مدیر مالی قرار می گیرد:

بالاترین نرخ درآمد در سودان

شرایط کاریابی در سودان

با اینکه وضعیت بازار کار سودان چندان خوش نیست ولی اغلب کارفرمایان سودانی برای تکمیل پرسنل کاری خود نیازمند جذب نیروهای متخصص هستند. منتها برای افزایش شانس کاریابی در سودان به کارجویان و کارگران خارجی توصیه می شود حتما رزومه CV و کاورلتر خودشان را از قبل به زبان انگلیسی تهیه کرده و سپس برای جستجوی کار از طریق روش های زیر مهیا شوند:

نحوه کاریابی در سودان

نحوه درخواست ویزای کار سودان

طبق قوانین سودان، اتباع خارجی که مایل به کار در این کشور هستند حتما بایستی از قبل برای اخذ ویزای کاری خودشان اقدام بکنند. این ویزای سودان فقط به شرط یافتن جاب آفر از کارفرمای معتبر سودانی برای کارگر خارجی صادر می شود. ضمنا رسیدگی به درخواست متقاضیان این ویزا نیز ممکن است 1 تا 3 ماه نیز طول بکشد. از مدارک مورد نیاز جهت درخواست این ویزای سودان نیز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • پاسپورت ملی با اعتبار حداقل 6 ماه و 2 برگه خالی
  • عکس پاسپورتی جدید
  • فرم درخواست تکمیلی ویزای کار سودان
  • قرارداد کاری با کارفرمای سودانی
  • گواهی اسکان در سودان
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • تاییدیه پزشکی
  • بیمه سلامت
  • تاییدیه عدم سوء سابقه
  • بلیط مسافرتی رزرو شده
  • رسید واریز هزینه ویزای کاری سودان

روند کار در فرانسه

در شرایط فعلی به دلیل ثبات اقتصادی بالا و سطح رفاهی ایده آل کارگران در کشور آلمان توجهات به این کشور اروپایی جلب شده است. کشوری که برای رشد چشمگیر اقتصادی خود سال به سال به نیروی کار ماهر نیازمندتر می شود. اگر شما نیز جزء متقاضیان کار در آلمان بوده ولی اطلاع زیادی درباره شرایط اخذ ویزای جاب سیکر و یا ویزای کار آلمان ندارید حتما با وکلای مجرب و کارشناسان زبده ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *