ویترین

کار در مغولستان

کار در مغولستان

کار در مغولستان یک فرصت بسیار خوب برای متخصصانی است که به دنبال تجربیات جدید و رشد حرفه ای در زمینه فعالیت خود هستند. مغولستان با تاریخ غنی، مناظر خیره کننده و اقتصاد به سرعت در حال توسعه، پس زمینه ای خوبی برای یک حرفه کامل فراهم می کند. صنایع عمده این کشور مانند معدن، کشاورزی، گردشگری و انرژی های تجدیدپذیر، چشم انداز اشتغال متنوعی را ارائه می دهند. مغولستان به خاطر منابع طبیعی فراوانش از جمله زغال سنگ، مس، طلا و اورانیوم شناخته شده است که شرکت ها و سرمایه گذاران بین المللی را به خود جذب می کند. اقتصاد رو به رشد همچنین تقاضا برای متخصصان ماهر در زمینه هایی مانند مهندسی، ساخت و ساز، امور مالی و مهمانداری ایجاد می کند.

کار در مغولستان به افراد اجازه می دهد تا خود را در یک محیط پویا و چند فرهنگی غوطه ور کنند، با همکاران محلی و بین المللی همکاری کنند و به توسعه کشور کمک کند. در ادامه این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت هموطنان گرامی را با شرایط کار در این کشور به طور کامل آشنا خواهند ساخت.

مهاجرت کاری به مغولستان

طبق گزارش اداره آمار محلی، جمعیت مغولستان در سال 2024 حدود 3.4 میلیون نفر است. با توجه به قلمرو بزرگ ایالت (مقام هجدهم در جهان) این اصلاً زیاد نیست. حدود 95% از ساکنان آن مغولی قومی هستند و اندکی کمتر از نیمی از جمعیت (1.4 میلیون) در پایتخت و بزرگترین شهر اولان باتور زندگی می کنند.


این سرزمین محصور در خشکی است، اما دارای طیف گسترده ای از منابع معدنی می باشد، از جمله:

  • مس
  • طلا
  • زغال سنگ
  • قلع
  • اورانیوم

کشاورزی سهم بزرگی از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد و اقتصاد به طور کلی به روابط تجاری با چین و تامین انرژی از روسیه بستگی دارد. علاوه بر این، مغولستان اکنون باید برای وام های خارجی، به عنوان مثال از صندوق بین المللی پول، درخواست دهد. بخش بزرگی از نیروی کار محلی برای کار به خارج از کشور می روند. به ویژه، بسیاری از مغولی ها در کره جنوبی کار می کنند. این واقعیت تا چه اندازه دسترسی خارجی ها را در این کشور به شغل باز می کند. اولان ‌باتور مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی این ایالت است که بیشتر جای خالی کارگران مهاجر در آن متمرکز است. استخدام رسمی در این کشور شامل یافتن کارفرما از قبل و دریافت مجوز کار است. اغلب دولت برای محافظت از نیروی کار محلی، سهمیه های ویژه ای را برای کارگران خارجی تعیین می کند.

پس از ورود به قلمرو مغولستان در عرض 7 روز، متقاضیان خارج از کشور باید در اداره مهاجرت محلی ثبت نام کنند.

روند پیدا کردن کار در ترکیه

چگونه اقدام به یافتن کار در مغولستان کنیم؟

جستجوی کار موفق در مغولستان به حرفه، تجربه و مهارت های متقاضی بستگی دارد. دولت محلی می خواهد متخصصان واجد شرایطی را جذب کند که بتوانند شکاف های موجود در بازار کار محلی را پر کنند و به اقتصاد این کشور منتفع شوند. تسلط خوب به زبان انگلیسی یا بهتر است بگوییم زبان رسمی کشور، مغولی، به همان اندازه مهم است.

زبان هایی که در مغولستان به طور گسترده صحبت می شوند عبارتند از:

زبان های رایج در مغولستان

همانند سایر کشورهای دنیا، افرادی که قصد دارند در این کشور شغل مناسبی پیدا کنند، حتما باید یک رزومه و نامه پوششی خوب بنویسند و پیشنهادهای شغلی را مستقیماً به کارفرمایان مغولی ارائه دهند. شایان ذکر است که در مغولستان یک شرکت محلی که از شما حمایت مالی می کند باید به خدمات یک کارگر خارجی بسیار علاقه مند باشد. معمولاً تعداد نیروی کار خارجی نباید از 5% کل کارکنان یک شرکت خاص تجاوز کند و این بدان معنا است که رقابت برای مشاغل خالی در این کشور در بین خارجی ها بسیار قابل توجه است.

چگونه اقدام به یافتن کار در مغولستان کنیم؟

علاوه بر این، نامزد باید شرایط لازم را داشته باشد و از هر 3 آژانس زیر که مسئول صدور مجوز هستند تأییدیه دریافت کند:

  • آژانس مهاجرت
  • وزارت امور خارجه و تجارت
  • آژانس کار و رفاه

موقعیت های خالی فعلی در مغولستان برای خارجی ها در سال 2023 مربوط به بخش های معدن، ساخت و ساز و نفت است. در سال های اخیر، بخش خدمات گردشگری که اغلب در آن به متخصصان خارجی نیاز است، در کشور توسعه یافته است و گاهی به کارکنان پزشکی، معلمان و مترجمان واجد شرایط نیاز است.

مجوز های کار در مغولستان

برای کار در مغولستان، اتباع خارجی باید مجوز کار دریافت کنند. مجوز کار فقط در صورتی در دسترس است که افراد توسط کارفرمای خود حمایت مالی شده باشند، که باید یک تجارت محلی مغولی باشد. دولت مغولستان همچنین برای تعداد اتباع خارجی که ممکن است در یک شرکت استخدام شوند، سهمیه ‌هایی را سالانه تعیین می‌کند که معمولاً بین 5% تا 20% است. دریافت مجوز کار به دلیل بوروکراسی درگیر می تواند ناامید کننده باشد. متقاضیان باید یک دعوت نامه از کارفرمای احتمالی خود دریافت کنند که باید توسط آژانس مهاجرت مغولستان، آژانس کار و رفاه و وزارت امور خارجه و تجارت تأیید شود. سپس کارفرمای احتمالی می تواند یک ویزای 30 روزه ترتیب دهد و در بدو ورود به این کشور، قبل از صدور مجوز کار، باید آدرس خود را ثبت کنند.

شرایط کار در آلمان

ممکن است اخذ ویزای کاری این کشور طولانی باشد، اما در مقایسه با اخذ ویزای کار در سایر کشورهای آسیای مرکزی، مطمئناً مسیریابی آسان تر است. متقاضیان باید به یاد داشته باشند، برای تمدید ویزای خود در 30 روز گذشته، باید ظرف 1 هفته پس از ورود در اداره مهاجرت مغولستان ثبت نام کنند. اگر یک متقاضی مجوز کار داشته باشد، احتمالاً این ویزای چند بار ورود 1 ساله خواهد بود. افرادی که در مغولستان کار می کنند و بیش از نیمی از سال را در این کشور زندگی می ‌کنند، باید مالیات بیمه اجتماعی بپردازند که معمولاً حدود 10٪ از درآمد حاصل از این کشور است.

در اینجا نموداری است که نرخ مالیات بر نیروی کار در مغولستان را خلاصه می کند:

بررسی نرخ مالیات بر درآمد در مغولستان

با تماس با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، متقاضیان می توانند از قوانین و شرایط استخدام در کشورهای برتر اروپایی، آمریکایی و آسیایی مطلع شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *