ویترین

کار در مالاوی

کار در مالاوی

شرایط  کار در مالاوی تحت تأثیر عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شکل گرفته و احتمالاً با توسعه اقتصاد این کشور به تکامل خود ادامه خواهد داد. مالاوی دارای اقتصادی است که بر پایه کشاورزی بنا شده است و تنباکو، مواد غذایی و پنبه صادرات اصلی آن است. این کشور تجارت نزدیک با شرکای منطقه ای و اروپایی دارد و برای مدتی شاهد رشد مداوم بوده است. مالاوی از ثبات سیاسی سود می برد و مدتی است که از نظر اقتصادی در حال توسعه بوده است. این بخش کشاورزی بزرگی دارد که فرصت هایی را برای حرفه ای های اولیه و حرفه ای ارائه می دهد. سیستم مالیاتی با همسایگان منطقه ای قابل مقایسه است. سیستم‌ های بهداشت و درمان و آموزش از عدم توسعه رنج می ‌برند، اما عموماً برای مردم به ‌ویژه در مناطق شهری تأمین می ‌شوند.

شایان ذکر است که به افرادی که اقدام به مهاجرت کاری به مالاوی می کنند، مراقبت های بهداشتی خصوصی همچنان توصیه می شود. این کشور برای کسانی که برای کار به آنجا نقل مکان می کنند بسیار امن است، اگرچه دزدی معمول است، بنابراین تحقیق در مورد مسکن مهم است. مشکلات مربوط به مراقبت های بهداشتی و افزایش سریع جمعیت به عنوان عواملی شناخته شده است که رشد اقتصادی مالاوی را در دهه آینده کند می کند. یک سوم تولید ناخالص داخلی مالاوی و 90% صادرات آن از کشاورزی است. در ادامه، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط استخدام و به طور کلی شرایط کار در مالاوی را مورد بررسی قرار داده اند.

شرایط استخدام در مالاوی

شرایط استخدام در مالاوی با نرخ بالای بیکاری و بخش قابل توجهی از نیروی کار در مشاغل غیررسمی و کم درآمد، چالش برانگیز است. نیروی کار این کشور حدود 7.6 میلیون نفر تخمین زده می شود که اکثر آنها براساس رتبه بندی در بخش های زیر کار می کنند:

  • کشاورزی
  • خدمات
  • صنعت

نرخ بیکاری در مالاوی حدود 16% است و در این کشور نرخ بیکاری جوانان به ویژه بالا است. بسیاری از جوانان در مالاوی برای یافتن فرصت ‌های شغلی رسمی تلاش می‌کنند و اغلب در نهایت در بخش غیررسمی کار می‌کنند یا به کشاورزی معیشتی مشغول می‌شوند. علاوه بر این، زنان در مالاوی با موانع قابل توجهی برای ورود به نیروی کار رسمی مواجه هستند، زیرا هنجارهای فرهنگی و تبعیض جنسیتی مانع دسترسی آنها به فرصت های تحصیلی و شغلی می شود.

برای ارائه یک نمای کلی از شرایط اشتغال در مالاوی، نمودار زیر شاخص های کلیدی بازار کار مالاوی را ارائه می کند:

شاخص های بازار کار در مالاوی

به طور کلی، در حالی که نیروی کار مالاوی با سطوح بالای غیر رسمی و دستمزدهای پایین مشخص می شود، روندهای مثبتی از نظر مشارکت زنان در نیروی کار وجود دارد. پرداختن به چالش های پیش روی جوانان و زنان در بازار کار برای بهبود شرایط اشتغال و ارتقاء رشد اقتصادی فراگیر در مالاوی حیاتی خواهد بود.

فرایند کار در آلمان

فرهنگ کار در مالاوی

فرهنگ کار در مالاوی به شدت تحت تأثیر هنجارهای اجتماعی و فرهنگی کشور است، با تمرکز بر احترام به اقتدار و سلسله مراتب، پیوندهای قوی خانوادگی و اجتماعی و جهت گیری جمعی. این ارزش ها در نحوه تعامل افراد با یکدیگر در محیط کار و در انتظاراتی که کارفرمایان از کارمندان خود دارند منعکس می شود. یکی از جنبه های کلیدی فرهنگ کار در مالاوی اهمیت وقت شناسی و حضور و غیاب است و معمولاً از کارکنان انتظار می رود که سر وقت حاضر شوند و هر روز در محل کار حاضر شوند و غیبت یا تأخیر ممکن است به عنوان عدم تعهد یا بی احترامی نسبت به همکاران و مافوق تلقی شود. به طور مشابه، حرفه ای بودن و اخلاق کاری قوی بسیار ارزشمند است و از کارکنان انتظار می رود که مسئولیت های خود را جدی بگیرند و در انجام وظایف خود کوشا باشند.

فرهنگ کار در مالاوی

یکی دیگر از جنبه های مهم فرهنگ کار در مالاوی تاکید بر همکاری و کار تیمی است. در بسیاری از محیط های کاری، احساس مسئولیت جمعی قوی و تمرکز بر دستیابی به اهداف مشترک وجود دارد. این می تواند به روش های مختلفی مانند جلسات منظم تیم، فرآیندهای تصمیم گیری گروهی و تمایل به کمک به همکاران در صورت نیاز ظاهر شود. در عین حال، فرهنگ کار در مالاوی را می توان با سطح بالایی از احترام به اقتدار و بی میلی برای به چالش کشیدن یا زیر سوال بردن کسانی که در موقعیت های قدرت هستند مشخص کرد. این گاهی اوقات می تواند منجر به فقدان نوآوری یا مقاومت در برابر تغییر شود، زیرا کارکنان ممکن است در پیشنهاد ایده ها یا رویکردهای جدید که از وضعیت موجود منحرف می شوند، مردد باشند.

مالیات بر درآمد در مالاوی

به طور کلی، افراد مقیم  مشمول مالیات بر درآمدی هستند که درآمدشان از منبعی در مالاوی باشد و افراد غیر مقیم مشمول مالیات بر درآمد مالاوی با نرخ استاندارد 15٪ بر درآمد منبع مالاوی خود هستند. فردی برای مقاصد مالیاتی در مالاوی مقیم مالاوی در نظر گرفته می شود که در مجموع 183 روز در هر دوره 12 ماهه حضور فیزیکی داشته باشد. اگر درآمد حاصل از انجام یک تجارت یا کسب و کار در مالاوی باشد، از منبعی در مالاوی تلقی می شود. شایان ذکر است که در مالاوی افراد مقیم با نرخ های تصاعدی مالیات می گیرند.

شرایط کار در هلند

در جدول زیر به طور دقیق تر به نرخ مالیات اشتغال و کار در مالاوی اشاره شده است:

میزان درآمد به کواچای مالاوینرخ مالیات بر درآمد
0MWK تا 144000MWK0%
144001MWK تا 180000MWK15%
بیش از 180001MWK30%

با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، متقاضیان می توانند علاوه بر مالاوی، با بازار کار و فرصت های شغلی در سایر نقاط دنیا آشنا شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *