ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

گلدن ویزای اسپانیا

گلدن ویزای اسپانیا

گلدن ویزای اسپانیا به شما و اعضای خانواده شما اجازه میدهد تا قانونا در این کشور زندگی، تحصیل و کار کرده و با این ویزا آزادانه به شنگن سفر کنید بدون اینکه محدودیتی متوجه شما باشد و هر چند باری که خواستید وارد اسپانیا و از این کشور خارج شوید. طبق مقررات قانونی کشور اسپانیا نیز این نوع ویزا مختص شهروندان غیر اروپایی است که مایل به مهاجرت و زندگی در اسپانیا هستند. قانون 14 مصوب 27 سپتامبر سال 2013 با عنوان قانون حمایت از کار آفرینان و بین المللی سازی نیز ناظر بر اعطای گلدن ویزا می باشد.

کلا نیز ویزای مذکور حق اقامت یکساله اما قابل تمدید در اسپانیا را برای متقاضیان فراهم می آورد. از دیگر امتیازات این ویزا این است که پس از 5 سال اقامت در اسپانیا ویزای مذکور امکان تبدیل به اقامت دائمی اسپانیا را دارد. اما سوال اینجاست که با چه شرایط و چه روش هایی می توان به ویزای طلایی اسپانیا دست یافت؟ سوالی که تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ آن را در این مقاله ارائه خواهند داد.

گلدن ویزای اسپانیا چیست؟

مهاجرت به اسپانیا به عنوان یکی از اقتصادهای برتر اروپایی با سطح کیفیت برتر زندگی در این کشور همواره در صدر توجهات بوده است. مهاجران از سراسر دنیا نیز به این امر واقف بوده و تمام تلاش خود را نیز معطوف این موضوع می کنند. در حال حاضر، شیوه های مختلفی برای مهاجرت به اسپانیا وجود دارد. اما هیچ یک از این شیوه ها امتیازاتی که گلدن ویزای اسپانیا ارائه می دهد را ندارد. امتیازاتی که برای هر سرمایه گذار و کارآفرین خارجی می تواند وسوسه انگیز و جذاب باشد.

مزایای گلدن ویزای اسپانیا

در واقع ویزای گلدن ویزا به دنبال تصویب قانون 14 به تاریخ 27 سپتامبر سال 2013 به عنوان یک روش مهاجرتی قانونی در اسپانیا به رسمیت شناخته شد. طبق این قانون که به قانون حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان خارجی هم موسوم است، شهروندان غیر اروپایی با توجه به شرایط خود می توانند از طرق مختلفی مثل خرید ملک، پس انداز بانکی، خرید سهام، ثبت شرکت و غیره در این کشور سرمایه گذاری و برای اخذ گلدن ویزای خود اقدام کنند.

معرفی روش های اخذ گلدن ویزای اسپانیا

آیا فقط سرمایه گذاران شرایط اخذ ویزای طلایی اسپانیا را دارند؟ آیا کارآفرینان نیز برای اخذ این ویزای اقامت اسپانیا واجد شرایط محسوب می شوند؟ چگونه و با چه شرایطی می توان برای اخذ گلدن ویزای اسپانیا اقدام کرد؟ سرمایه لازم برای اخذ این نوع ویزای اسپانیا چقدر است؟ اینها همگی سوالاتی است که در توضیح روش های اخذ ویزای طلایی اسپانیا به صورت زیر پاسخ داده می شود:

عنوان سرمایه گذاریحداقل سرمایه لازم به یوروشرایط دیگر
سرمایه گذاری در صندوق بدهی دولتی اسپانیا€2000000
خرید سهام شرکت اسپانیایی€1000000
سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری€1000000
پس انداز بانکی در موسسات اعتباری اسپانیا€1000000
خرید ملک در اسپانیا€500000
ثبت شرکت در اسپانیابدون حداقل سرمایهبا شرایط اشتغالزایی برای کارگران اسپانیایی، داشتن تاثیرات مثبت بر روی اقتصاد اسپانیا و نیز ارائه بیزینس پلانهای نوآورانه

حالا با توجه به شیوه های مختلف سرمایه گذاری در اسپانیا جهت اخذ گلدن ویزای این کشور می توان چنین گفت که آسانترین و مقرون به صرفه ترین روش برای این کار، روش خرید ملک در اسپانیاست!

معرفی روش های اخذ گلدن ویزای اسپانیا

فرآیند درخواست گلدن ویزای اسپانیا

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده میشود، اخذ ویزای طلایی یا گلدن ویزای اسپانیا کلا پروسه سه مرحله ای است. هر مرحله نیز حدود یک ماه وقت می برد و به همین دلیل نیز با فرض آماده بوده تمامی شرایط، کل پروسه درخواست و اخذ ویزای طلایی اسپانیا 3 ماه وقت می برد. در مرحله اول، متقاضیان با ارائه یکسری مدارک لازم به سفارت اسپانیا نسبت به اخذ ویزای ورود 10 روزه اقدام می کنند تا از این طریق به اسپانیا سفر کرده و سرمایه گذاری مدنظرشان را انجام دهند و پس از این مرحله است که آنها مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت اقامت یکساله خود را ارائه می دهند:

فرآیند درخواست گلدن ویزای اسپانیا

مدارک لازم جهت درخواست گلدن ویزای اسپانیا

با توجه به روش های فوق و در صورت واجد شرایط بودن، متقاضیان می توانند با ارائه مدارک زیر به سفارت اسپانیا مقدمات اخذ گلدن ویزای خودرا فراهم کنند:

  • فرم درخواست تکمیل شده ویزای اقامت اسپانیا
  • کپی از پاسپورت ملی معتبر
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی
  • مدارک اثبات سرمایه گذاری در اسپانیا بسته به نوع سرمایه گذاری
  • داشتن بیمه سلامت خصوصی یا دولتی از یک شرکت بیمه گذار اسپانیایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • کپی کلیه مدارک شناسایی
  • رسید پرداخت هزینه درخواست

شرایط و امتیازات گلدن ویزای اسپانیا چیست؟

به عنوان آخرین بخش و مکمل مباحث قبلی، اکنون به شرایط و نیز امتیازات دریافت ویزای طلایی اسپانیا 2022 می پردازیم. در کل برای درخواست ویزای گلدن اسپانیا داشتن گواهی عدم سوء پیشینه، بیمه سلامت و نیز سرمایه کافی الزامی است. اما از دیگر سو این نوع ویزای کشور اسپانیا مزایای کلیدی و خوبی مثل نرخ مالیاتی 24%، حداقل مدت اقامت اجباری، شمول اعضای خانواده، اخذ مجوز اقامت در عرض 60 روز و غیره را نیز در پی دارد:

شرایط و امتیازات گلدن ویزای اسپانیا

با همه این توصیفات، توصیه می شود برای یک شروع خوب و پرهیز از پیچیدگی های حقوقی و اداری پروسه سرمایه گذاری و اخذ گلدن ویزای اسپانیا حتما از مشاوره های یک وکیل مهاجرتی باسابقه بهره گیرید. عزیزان برای اطلاع از برنامه های گلدن ویزا و شرایط آن در دیگر کشورهای اروپایی نیز می توانند از خدمات مشاوره رایگان و کاملا تخصصی گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *