ویزای تحصیلی

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی تاجیکستان

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی تاجیکستان

تحصیل در دانشگاه های تاجیکستان با توجه به این موضوع که فرهنگ نزدیک این کشور به ایران، دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران و هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه مورد توجه دانشجویان ایرانی بسیاری قرار گرفته است. اطلاع از مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی تاجیکستان و نحوه اخذ ویزا برای دانشجویان خارجی و بین المللی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد. آموزش عالی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تاجیکستان تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش این کشور فعالیت می کنند. مقاله ای که مطالعه می کنید به همت کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در رابطه با شرایط تحصیل و مدارک مورد نیزای ویزای تحصیلی تاجیکستان به نگارش در آمده است که امیداریم مطالعه آن برای شما مفید باشد.

  • شرایط دریافت ویزای تاجیکستان چیست؟
  • آیا ایرانی ها به ویزای تاجیکستان نیاز دارند؟
  • رایج ترین مسیر ورود به تاجیکستان چیست؟
  • اصلی ترین مدارک برای سفر به تاجیکستان چیست؟

شرایط تحصیل و مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی تاجیکستان

دانشگاه های کشور تاجیکستان به ارائه طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری می پردازند، از جمله رشته های پر طرفدار در دانشگاه های تاجیکستان می توان به رشته های کشاورزی، علوم کامپیوتر، فلسفه، اقتصاد، مدیریت، امور مالی و بانکی، بازاریابی، ریاضیات، فناوری، علوم طبیعی، مهندسی فناوری اطلاعات، بهداشت حرفه ای، علوم سیاسی و گردشگری اشاره کرد. زیان تحصیل در دانشگاه های تاجیکستان زبان تاجیکی، زبان روسی و زبان انگلیسی است اما امکان تحصیل به زبان انگلیسی تنها در مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری وجود دارد. اگر دارای مدرک معتبر زبان انگلیسی نیستید نگران نباشید زیرا برخی از دانشگاه های تاجیکستان دوره های آموزش زبان انگلیسی برگزار می کنند.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های تاجیکستان لازم است با دقت و طی مراجعه به وب سایت دانشگاه مورد نظر اطلاعات کامل را در رابطه با شرایط تحصیل و نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه کسب کنید. پس از انتخاب دانشگاه در جمهوری تاجیکستان باید مدارک مورد نیاز مانند: مدارک تحصیلی و ریز نمرات، گواهی تمکن مالی، اسکن پاسپورت، انگیزه نامه، ترجمه مدارک و مدرک معتبر زبان در وب سایت دانشگاه آپلود شود تا درخواست مورد بررسی قرار گیرد. دقت داشته باشید که گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه برای دانشجویان واجد شرایط از طریق ایمیل ارسال می شود.

معرفی دانشگاه های مورد تایید در تاجیکستان

کشور تاجیکستان یکی از کشورهایی می باشد که برخی از دانشگاه های آن برای سال تحصیلی 2022-2023 مورد تایید وزارت علوم ایران است اما اگر تصمیم دارید در رشته های پزشکی ادامه تحصیل دهید باید بدانید که هیچ یک از دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند. بیشتر دانشگاه های تاجیکستان در پایتخت این کشور (شهر دوشنبه) جای گرفته اند، لازم به ذکر است در حال حاضر هیچ یک از دانشگاه های این کشور جزء دانشگاه های آموزش عالی تایمز نمی باشند. دانشگاه های تاجیکستان که مورد تایید وزارت علوم ایران هستند به شرح ذیل می باشند.

گروه ج (متوسط):

  • Tajik Technical University
  • Polytechnical Institute of Tajik Technical University
  • Tajik State University of Commerce
  • Institute of Economy and Trade

بررسی مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی تاجیکستان

مهاجرت تحصیلی به تاجیکستان از طریق ویزای دانشجویی این کشور امکان پذیر است، اما لازمه اخذ ویزای تحصیلی این کشور چیست؟ دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های تاجیکستان می شوند می توانند اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی این کشور انجام دهند. صدور ویزای تحصیلی و سایر ویزاها بر عهده سفارتخانه یا کنسولگری جمهوری تاجیکستان است پس متقاضی باید درخواست خود را به سفارتخانه این کشور که در کشور مبدا یا کشورهای همسایه قرار گرفته است اعلام کند. مدارک و مستندات لازم جهت صدور ویزای دانشجویی تاجیکستان عبارتند از:

  • تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی که توسط سفارتخانه ارائه می شود.
  • ارائه گذرنامه معتبر با حداقل 2 برگ خالی که اعتبار آن حداقل 3 ماه بیشتر از اعتبار ویزای دانشجویی است.
  • گواهی اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور تاجیکستان
  • ارائه مدارک شناسایی
  • پرداخت هزینه ویزا (هزینه ویزا با توجه به کشور مبدا متفاوت است)
  • ارائه 2 قطعه عکس 6*4 رنگی
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده توسط مراجع مربوطه در کشور مبدا
  • ارائه مدارک شناسایی تایید شده
  • گواهی تمکن مالی
  • ترجمه رسمی و تایید شده مدارک

بررسی مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی تاجیکستان

مدارک مورد نیاز ویزای همراه مهاجران تحصیلی در تاجیکستان

برای متقاضیان متاهل اخذ ویزای همراه حائز اهمیت است لازم به ذکر است اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور تاجیکستان را دارید نمی توانید ویزای همراهان این کشور را برای همسر و فرزندان خود دریافت کنید. اگر تصمیم دارید در خارج از کشور ادامه تحصیل دهید و می خواهید به همراه اعضای خانواده مهاجرت تحصیلی را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما تحصیل در دانشگاه های اروپایی و آمریکایی است.

هزینه تحصیل در تاجیکستان

همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی تاجیکستان این است که هزینه های تحصیل در این کشور کم و مقرون به صرفه می باشد علاوه بر این هزینه های زندگی در این کشور نیز برای دانشجویان خارجی معقول و مناسب می باشد. دانشجویان باید سالانه مبلغی بین 2000$ تا 3500$ (دلار) بابت تحصیل در دانشگاه های تاجیکستان پرداخت کنند که این مبلغ با توجه به مقطع و رشته تحصیلی متغیر می باشد. افرادی که به لحاظ مالی توانایی پرداخت هزینه را ندارند می توانند سالانه مبلغ 5000$ (دلار) بابت کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند.

دانشجویان مقطع دکتری در برخی از رشته های خاص که دارای پروژه قوی برای پایان نامه خود هستند می توانند در هر سال تحصیلی مبلغ 10000$ (دلار) به عنوان کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند. دانشجویان باید برای هزینه زندگی خود در کشور تاجیکستان ماهانه مبلغی بین 200$ (دلار) تا 400$ (دلار) در نظر داشته باشند، شما می توانید برای بررسی دقیق تر هزینه های محل اقامت، خورد و خوراک، حمل و نقل و غیره در این کشور به لینک هزینه زندگی در تاجیکستان رجوع کنید.

شرایط کار دانشجویی در تاجیکستان

طبق قوانین وضع شده در کشور تاجیکستان دانشجویان خارجی و بین المللی می توانند در طول دوران تحصیل در مشاغل پاره وقت کار کنند و بخشی از هزینه های تحصیل را تامین کنند اما به یاد داشته باشید که یافتن شغل کار ساده ای نیست. مشاغل تبلیغاتی جزء مشاغل پر طرفدار دانشجویی محسوب می شود همچنین مشاغل آموزشی نیز می تواند موقعیت شغلی خوبی برای شما فراهم کند. دانشجویان مقاطع تحصیلی مختلف مجاز هستند با توجه به مقطع تحصیلی بین 10 الی 30 ساعت در طول هفته کار کنند اما در تعطیلات بین ترم و تعطیلات تابستانی شما می توانید به صورت تمام وقت مشغول به کار شوید.

اگر سن شما زیر 18 سال است و قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید پیشنهاد می کنیم مقاله تحصیل زیر 18 سال در خارج از کشور را با دقت مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با شرایط تحصیل در بهترین و معتبر ترین دانشگاه های دنیا می توانید همه روزه با تیم مجرب و حرفه ای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید تا از مشاوره های رایگان در نظر گرفته شده بهره مند شوید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *