ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ مالتا

استارت آپ مالتا

راه اندازی استارت آپ مالتا به دلایل مشوق های مالیاتی، دسترسی به بازارهای جهانی، امکان دریافت آسان اقامت و تابعیت اروپایی و غیره مورد توجه است. اما متقاضیان قبل از هر چیزی بایستی با زمینه ها، اهداف و ابزارهای قانونی موجود برای شروع ایده کسب و کار خلاق خود در مالتا آشنا شوند. به دلیل اهمیت همین موضوع، گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله پیش رو را با تشریح جزئیاتی در خصوص اقتصاد مالتا و اکوسیستم استارت آپ این کشور در سال 2021 خدمت شما عزیزان ارائه می دهند.

اینفوگرافیک استارت آپ مالتا

بررسی اقتصادی مالتا جهت راه اندازی استارت آپ

اقتصاد مالتا یک نوع اقتصاد کاملا صنعتی و از نوع خدمات محور محسوب می شود چراکه بخش خدمات به تنهایی حدود 87.2% از تولید ناخالص این کشور را تشکیل می دهد. در حقیقت بنا به دیدگاه صندوق بین المللی پول اقتصاد مالتا را می توان یک اقتصاد پیشرفته دسته بندی کرد. مطابق گزارش اجلاس اقتصاد جهانی نیز اقتصاد مالتا اقتصادی برآمده از نوآوری است. در زمینه تولید ناخالص داخلی (GDP) روند روبه رشد و صعودی مالتا به ناگهان در سال 2019 افتی نسبتا شدید را از خود نشان می دهد که در نمودار زیر مشخص است:

ارزش تولید ناخالص داخلی مالتا

همان طوری که در نمودار بالا هم ملاحظه می شود، میزان اسمی GDP مالتا از 14.99$ بیلیون دلار سال 2019 به میزان تقریبی 14.29$ بیلیون دلار سال 2020 تقلیل می یابد. یعنی همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، نرخ رشد GDP مالتا در سال 2020 به حدود 7.92-% کاهش می یابد و این به دلیل شیوع کرونا و راکد شدن اغلب بخش های خدماتی من جمله صنعت توریسم در این کشور بود:

نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در مالتا

در این بین بخش خدماتی مالتا با سهم 87.2% بیشترین تاثیر را در رشد نرخ GDP این کشور داشته و بعد از آن نیز بخش های صنعتی با 11.4% و کشاورزی با 1.4%در رنک های دوم و سوم قرار داشتند. مالتا همچنین از نظر شاخص آزادی اقتصادی با گرفتن 70.2 امتیاز در رده 36 آزادترین اقتصادهای دنیا تکیه کرده است. به دیگر سخن اقتصاد مالتا در رده اقتصادهای غالبا آزاد یا Mostly Free قرار میگیرد:

اقتصاد مالتا در رده اقتصادهای غالبا آزاد

از نظر شاخصی به نام شاخص شفافیت در سال 2020 نیز اقتصاد مالتا با 4 پله سقوط به رتبه 52 جهانی دست یافته است و از این منظر مالتا جزء کشورهای میانی دنیا به حساب می آید:

شاخص فساد مالی در مالتا
امتیاز جهانی53 از 100
رتبه بین المللی52 از 180

امتیازات مالتا برای راه اندازی استارت آپ چیست؟

یکی از سوالات خیلی مهم درباره ثبت و راه اندازی هر گونه کسب و کاری در کشور مالتا اطلاع از مزایای این کار می باشد. کلا نقاط قوت اقتصاد مالتا را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

  • مکان استراتژیک (واقع در وسط دریای مدیترانه و در کوریدور بین اروپا، آفریقای شمالی و خاورمیانه)
  • وجود اقتصاد بازار آزاد کاملا توسعه یافته
  • جمعیت چند زبانه (88% از مردم مالتا به انگلیسی صحبت می کنند)
  • نیروی کار بهره ور
  • نرخ مالیات بر درآمد پایین
  • وجود کلاسترهای ICT و فاینانس عالی
  • وجود محیط پشتیبان (انکوباتورها و اکسلیتورها)

شرایط اکوسیستم استارت آپ مالتا

بر طبق گزارش اکوسیستم استارت آپ جهانی Startup Genome مالتا یکی از کشورهای سرآمد در زمینه توسعه استارت آپ های تکنولوژی محور در جهان می باشد. از جمله موضوعات مهم و جذاب برای توسعه استارت آپ مالتا می توان به Gaming، بلاک چین، Finetech و غیره اشاره کرد. اما دلایل تکنولوژی محور بودن استارت آپ های مالتا بدین سبب است که:

  • اولا مالتا از نظر شاخص آمادگی دیجیتال با امتیاز 1.02 یعنی بالاتر از متوسط جهانی در رده 11 بین المللی قرار دارد:

مالتا از نظر شاخص آمادگی دیجیتال

  • دوما مالتا از نظر شاخص رقابت جهانی (GCR) با کسب امتیاز کل 68.5% در رده 38 جهانی قرار دارد.
  • سوما بر اساس گزارش نوآوری جهانی سال 2020، مالتا از نظر نوآوری یا Innovation با امتیاز کلی 46.39 در رتبه 27 بین المللی قرار دارد.

شرایط راه اندازی استارت آپ مالتا

مالتا به علت مزایای مالیاتی، موقعیت عالی برای دسترسی به بازارهای متنوع جهانی و نیز قوانین سرمایه گذاری آسان به عنوان یک مقصد بیزینسی خیلی جذابی به شمار می رود. ابتداء باید بدانید که انواع شرکت ها برای راه اندازی ایده استارت آپی در مالتا شامل شرکت های مسئولیت محدود عمومی و خصوصی، شرکت های سهامی عام و خاص، شرکت های خصوصی و نیز دفاتر شعبه یا نمایندگی شرکتهای خارجی می باشد. نکته دوم اینکه متولی ثبت شرکتها در این کشور اداره ثبت تجاری مالتا می باشد. نکته سوم اینکه برای تشکیل شرکت استارت آپ در مالتا شما حتما به تنظیم اساسنامه و آیین نامه شرکت نیاز دارید. علاوه بر این از دیگر شرایط ثبت شرکت در مالتا می توان به موارد مهم زیر اشاره نمود:

شرایطتوضیحات
شرط اولشرکت جهت تشکیل نیازمند ثبت آدرس در مالتاست
شرط دومحداقل سرمایه لازم برای تشکیل شرکت خصوصی در مالتا 1165€ (یورو) می باشد.
شرط سومحداقل سرمایه لازم برای تشکیل شرکت عمومی (دولتی) در مالتا 46600€ (یورو) می باشد که 25% آن مربوط به هزینه ثبت می شود
شرط چهارمبه محض دریافت گواهی ثبت، شرکت ها موظف به دریافت شماره مالیاتی (TIN) هستند
شرط پنجمدر صورت استخدام نیرو برای شرکت توجه به بیمه تامین اجتماعی در مالتا ضروری است

شرایط راه اندازی استارت آپ مالتا

شرایط اخذ ویزای استارت آپ مالتا

کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی که قصد ثبت شرکت در مالتا و از این طریق قصد اخذ اقامت اروپا را دارند می توانند برای این کار از طریق برنامه اقامت مالتا اقدام نمایند. این برنامه نه تنها به خود کارآفرین توجه دارد بلکه اقامت اعضای خانواده او را نیز مدنظر دارد. تحت این برنامه شما و خانواده اتان به مزایای آموزشی و بهداشتی دسترسی پیدا کرده، مالیاتی بابت درآمد خارج از مالتای خود پرداخت نمی کنید، به استاندارد بالای زندگی دسترسی می یابید و در ضمن شرکت خود را تشکیل و مدیریت می کنید. اما مدارک لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذار مالتا 2021 عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر
  • بیمه سلامت
  • مدارک تحصیلی و حرفه ای
  • مدرک تمکن مالی مناسب
  • مدرک اسکان در مالتا

در واقع اخذ اقامت با سرمایه گذاری در مالتا دارای دو مسیر متفاوت شامل خرید ملک یا ثبت شرکت استارت آپ در این کشور می باشد. شما عزیزان برای اطلاع از دو مسیر اقامت سرمایه گذار در مالتا 2021 می توانید از مشاوره های وکلای برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمائید.

کلیدی ترین سوالات درباره استارتاپ در مالتا

برخی از مهم ترین سوالاتی که در این رابطه همواره مطرح می شوند عبارتند از:

  • چرا ازمیان کشورهای اروپایی، مالتا را برای شروع استارتاپ انتخاب کنیم؟ سالیانه بیش از یک میلیارد یورو سرمایه گذاری خارجی در طرح های استارتاپی مالتا وارد می شود.
  • آیا مالتا مقصد مناسبی برای استارتاپ در جهان است؟ در آخرین رده بندی صورت گرفته، مالتا یازدهمین کشور برتر جهان در این زمینه است.
  • استارتاپ در مالتا چه مزیت هایی را به همراه دارد؟ مهم ترین مزیت فردی شروع استارتاپ در مالتا اخذ اقامت این کشور و در نهایت رسیدن به پاسپورت آن است.
  • بهترین روش برای شروع استارتاپ در مالتا چیست؟ سرمایه گذاری در مالتا بهترین روشی است که می توان به سرعت به این خواسته رسید.
3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *