مهاجرت

دریافت مستر کارت لیختن اشتاین

دریافت مستر کارت لیختن اشتاین

لیختن اشتاین به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپایی دارای ساختار بانکی خاصی است و قبل از دریافت مستر کارت لیختن اشتاین باید به چند نکته مهم توجه کرد. اولا اینکه مستر کارت جزء کارت های اعتباری متداول در بین مردم لیختن اشتاین اعم از مصرف کنندگان و فروشندگان بوده و دریافت یا انتقال وجه با استفاده از اکثر ATM های این کشور امکان پذیر است. ثانیا اینکه اخذ مستر کارت در کشور لیختن اشتاین از طریق بانک های این کشور هم به صورت آنلاین و هم به صورت فیزیکی برای مهاجران غیر مقیم نیز امکان پذیر است.

  • شرایط اخذ مستر کارت در کشور لیختن اشتاین چگونه است؟
  • چگونه می توانم در لیختن اشتاین حساب بانکی باز کنم؟
  • مزایای دریافت مسترکارت لیختن اشتاین چیست؟
  • شرایط دریافت مسترکارت در این کشور برای ایرانیان چیست؟
  • انواع مستر کارت های صادره توسط بانک های لیختن اشتاین کدامند؟

از طریق اخذ مستر کارت در کشور لیختن اشتاین شما به آسانی و به سرعت می توانید حساب بانکی خود را چک و موجودی خود را مدیریت کنید. همچنین شما با استفاده از انواع کارت های اعتباری یا بدهی مستر کارت (مثل کارت طلایی، کارت پلاتینیوم و کارت استاندارد) می توانید به راحتی به صورت حضوری یا مجازی خرید کرده و هزینه خود را در کشور لیختن اشتاین پرداخت نمائید. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با جمع آوری آمار و اطلاعات به روز قصد دارند که در این مقاله شما را با یکی از آیتم های ضروری جهت آمادگی برای مهاجرت به لیختن اشتاین یعنی اخذ مستر کارت آشنا سازند.

لزوم دریافت مستر کارت لیختن اشتاین

مستر کارت و ویزا کارت دو کارت پرداخت بین المللی هستند که در سراسر کشور لیختن اشتاین پذیرفته می شود. به عبارت بهتر، شهروندان ایرانی دارنده مستر کارت مثل شهروندان خود لیختن اشتاین برای پرداخت هزینه های جاری خود و نقل و انتقال مالی می توانند از کلیه ATM ها و دستگاه های POS فروشگاهی در این کشور استفاده کنند. برخی از موارد مهم استفاده از مستر کارت لیختن اشتاین عبارت است از:

  • خرید از فروشگاه
  • پرداخت شهریه تحصیلی
  • پرداخت هزینه ویزا
  • پرداخت مالیات
  • پرداخت اجاره خانه
  • خرید بلیط مسافرتی و غیره

اما ذکر نکاتی در خصوص شرایط اقتصادی لیختن اشتاین قبل از دریافت مستر کارت این کشور اروپایی ممکن است برای متقاضیان جالب توجه باشد. اولا اینکه لیختن اشتاین عضوی از اتحادیه اروپایی (EU) محسوب نشده و از همین رو عضو یورو زون (Euro zone) نبوده و از واحد پولی یورو در معادلات خود استفاده نمی کند بلکه این کشور در معاملات خود از واحد پولی کشور سوئیس یعنی فرانک (CHF) بهره می برد. اما نباید فراموش کرد که یورو نیز مورد قبول می باشد.

شرایط دریافت مستر کارت لیختن اشتاین

به منظور تسهیل خدمات بانکی و محافظت از سپرده خود در برابر هر گونه پولشویی، افراد خارجی (مقیم یا غیر مقیم) می توانند در این کشور اقدام به افتتاح حساب نمایند. بانک های موجود در کشور لیختن اشتاین نیز با ایجاد امکان افتتاح حساب در شعب خود انواع کارت های اعتباری مثل مستر کارت و ویزا کارت را به مشتریان خود ارائه می نمایند. دو شرط افتتاح حساب بانکی در کشور لیختن اشتاین اثبات هویتی و اثبات درآمدی با ارائه مدارک ذیل می باشد:

  • فرم درخواست افتتاح حساب
  • پاسپورت معتبر
  • صورت حساب های درآمدی

لازم به ذکر است که افراد غیر مقیم نیز از حق افتتاح حساب و دریافت مستر کارت در لیختن اشتاین برخوردار هستند اما این کار با سپرده اولیه و نیز هزینه بالا برای آنها امکان پذیر است. اما بانک هایی نیز وجود دارند که علاوه بر ارائه خدمات به سرمایه گذاران و صاحبان شرکت های تجاری همچنین ظرفیت لازم برای تامین نیازهای بانکداری فردی مثل حساب های جاری همراه با کارت های بدهی را نیز دارند. از جمله این بانک های پیشرو می توان به Raiffeisen Priatbank، Banque Havilland، LGT، Liechtensteiniche Landesbank و غیره اشاره نمود.

شرایط دریافت مستر کارت لیختن اشتاین

دریافت انواع مستر کارت لیختن اشتاین

نوعی از مستر کارت های صادره توسط بانک های کشور لیختن اشتاین کارت پیش پرداخت یا Prepaid Cards می باشد. این کارت ها در 3 طرح گیفت (هدیه) کارت ها، پیش پرداخت های عمومی و کارت های مسافرتی صادر می شود. از امتیازات و شرایط این نوع کارت ها می توان به روش آسان پرداخت، شارژ سریع، امنیت بالا و مدیریت کارآمد حساب بانکی اشاره نمود. نوع دیگر مستر کارت کشور لیختن اشتاین از نوع کارت بدهی یا Debit Cards می باشد. این نوع از مستر کارت های لیختن اشتاین در سه دسته استاندارد، برتر و جهانی صادر می شود.

امکان خرید آسان آنلاین و حضوری و انجام پرداخت آسان و فوری، بدون کارمزد بانکی و نیز بیمه مسافرتی و پاداش ها از جمله امتیازات این نوع مستر کارت ها می باشد. اما ایراد اصلی و مهم در رابطه با این نوع مستر کارت این است که ضریب امنیتی آن به واسطه برداشت مسقیم از حساب بانکی خود فرد می باشد. اما کارت های اعتباری یا همان Credit Cards ها نوعی پرداخت قرضی از بانک و تسویه حساب در آینده می باشد. در این نوع کارت ها نیز مشتریان می توانند از امتیازات مختلفی مثل خرید آسان، انتقال وجه و دریافت سریع و امن اشاره نمود.

هزینه های کلی زندگی در لیختن اشتاین

جالب است بدانید که لیختن اشتاین نه تنها یکی از کشورهای اروپایی با بالاترین سطح درآمدی است بلکه همزمان این کشور یکی از گرانترین کشورهای اروپایی نیز محسوب می شود. هزینه زندگی در لیختن اشتاین بسیار شبیه سطح هزینه زندگی در سوئیس کشور همسایه آن می باشد. برخی از هزینه های زندگی در لیختن اشتاین 2022 از این قرار است:

پارامتر هزینه زندگی در لیختن اشتاین 2022میزان هزینه
اجاره آپارتمان یک خواب در وسط شهرCHF1463.41 (فرانک سوئیس)
قبض های خانگی ماهانهCHF196.04 (فرانک سوئیس)
تعرفه یک دقیقه مکالمه تلفنیCHF0.45 (فرانک سوئیس)
یک لیتر بنزینCHF1.50 (فرانک سوئیس)
هزینه حمل و نقل ماهیانهCHF50.00 (فرانک سوئیس)
یک لیتر شیرCHF1.96 (فرانک سوئیس)
یک کیلو برنج سفیدCHF2.00 (فرانک سوئیس)
یک کیلو فیله مرغCHF10.13 (فرانک سوئیس)
یک کیلو گوشت گاوCHF23.00 (فرانک سوئیس)
آب بطری 1.5 لیتریCHF1.00 (فرانک سوئیس)

با توجه به نیاز بازار کار لیختن اشتاین به نیروهای متخصص خارجی شرایط مهاجرت به این کشور اروپایی از هر لحاظ فراهم است. کیفیت زندگی بالا، سطح بهداشت برتر، تعادل کار-زندگی فراتر از استاندارد اروپایی، نرخ بیکاری پایین تر و درآمد بالاتر از میانگین اتحادیه اروپایی و غیره از جمله امتیازات کار در لیختن اشتاین محسوب می شود. در مورد شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین نیز می توانید از مشاوره های رایگان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *