ویزای تحصیلی

رشته فیزیک در فنلاند

رشته فیزیک در فنلاند

برای تحصیل رشته فیزیک در فنلاند متقاضیان زیادی وجود دارد چراکه با تحصیل در این رشته، تخصص لازم برای ورود به بازار کار را هم آموزش می بینند. این رشته در فنلاند به مدت 3 الی 4 سال بوده و متقاضیان می توانند حتی به زبان انگلیسی نیز ادامه تحصیل دهند. اما تحصیل این رشته در فنلاند به زبان فنلاندی یا سوئیسی این مزیت را دارد که شما می توانید بصورت رایگان در فنلاند ادامه تحصیل دهید. به منظور کسب آخرین اطلاعات و اخبار درباره شرایط تحصیل در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) می توانید از خدمات مشاوره موسس حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

شرایط تحصیل رشته فیزیک در فنلاند

برای تحصیل رشته فیزیک در فنلاند هم می توان در مقطع کارشناسی و هم در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کرد. شما می توانید این دوره ها را به صورت تمام وقت هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فنلاندی در فنلاند شروع کنید. غالبا دوره لیسانس فیزیک در فنلاند در حدود 3 تا 4 ساله بوده و متوسط هزینه تحصیلی در این مقطع نیز حدود 866€ (یورو) می باشد. از جمله رشته ها و گرایشات مختلف برای تحصیل در رشته فیزیک نیز می توان به گرایشات مختلفی مثل فیزیک هسته ای، فیزیک ذره ای، نجوم، فیزیک تئوری و گرایشات دیگر اشاره نمود. اما برای آشنایی با برترین دانشگاه های فنلاند در سال 2021 جهت تحصیل رشته فیزیک می توان به نمودار زیر توجه نمود:

برترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل فیزیک

همان طوری که در نمودار بالا هم مشاهده می شود، بهترین دانشگاه فنلاند برای تحصیل در رشته فیزیک دانشگاه هلسینکی این کشور می باشد. لازم به یادآوری است که رتبه بندی دانشگاه های فیزیک فنلاند نیز بر اساس امتیازی است که هر یک از این دانشگاه ها در رشته فیزیک موفق به اخذ آن شده اند.

هزینه تحصیل رشته فیزیک در فنلاند

سطح شهریه تحصیلی رشته فیزیک در فنلاند با توجه به عوامل مختلفی مثل مقطع تحصیلی یا دانشگاه محل تحصیلیشان متغییر است. از این گذشته هزینه تحصیل برای دانشجویان مایل به تحصیل رشته فیزیک به زبان های سوئدی و فنلاندی رایگان می باشد اما دانشجویان مایل به تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند نیازمند پرداخت شهریه خاص خود می باشند. طبق آمار نیز متوسط شهریه سالانه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور فنلاند حدود 1500€ (یورو) می باشد.

علاوه بر این قسمتی از هزینه های دانشجویان رشته فیزیک مربوط به هزینه زندگی آنها در فنلاند می باشد. هزینه زندگی در فنلاند 2021 برای هر دانشجوی خارجی ماهانه بین 700€ الی 1300€ (یورو) متغیر است. اما نباید فراموش کرد که هزینه زندگی در شهرهایی مثل تورکو و هلسینکی بالاتر از بقیه شهرهای فنلاند می باشد و این مهم را می توان با توجه به شاخص هزینه زندگی در شهرهای فنلاند متوجه شد:

رتبهشهرشاخص هزینه زندگی
1تورکو83.30
2هلسینکی80.76
3اولو77.47

آیتم های هزینه زندگانی در فنلاند متنوع بوده و برخی از این هزینه ها در کشور فنلاند 2021 از قرار ذیل می باشد:

آیتم های زندگی دانشجوییهزینه به یورو
یک پرس غذا در رستوران12.00€
یک عدد نان تازه1.95€
یک کیلو شیر0.94€
گوشت مرغ یک کیلو9.92€
یک لیتر بنزین1.53€
اجاره آپارتمان تک خواب در هلسینکی731.63€

شرایط پذیرش دانشجو در رشته فیزیک در فنلاند

شرایط پذیرش دانشجو در رشته فیزیک در فنلاند

فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های فیزیک فنلاند مشتمل بر طی مراحل مختلف و ارائه مدارک ضروری است. متقاضیان در اولین مرحله از این کار می بایست با مراجعه به وب سایت دانشگاه فنلاندی برای خود رشته یا گرایش مورد نظر را انتخاب نمایند. در مرحله بعدی آنها بایستی خود را جهت تهیه مدارک لازمه جهت تحصیل در فنلاند آماده کنند. بعد از آماده سازی این مدارک نوبت به ارسال آنها می رسد. با انجام این مراحل نهایتا نوبت به دریافت نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی در فنلاند می رسد. منتها برای انجام صحیح و بی نقص این پروسه شما به بسته مدارک پشتیبان شامل موارد ذیل نیاز دارید:

  • فرم درخواست کامل شده
  • پاسپورت معتبر
  • مدرک دیپلم دوازده ساله
  • کارنامه تحصیلی متقاضی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • هزینه درخواست پذیرش

اما برای تحصیل رشته فیزیک به زبان انگلیسی در فنلاند، شما بایستی سطح دانش زبان خود را با ارائه یکی از مدارک زیر به اثبات برسانید:

دانشگاهنمره آیلتس مورد نیازنمره تافل مورد نیاز
دانشگاه آلاتوoverall 6.5, minimum 5.5 in Writingtotal of 92, with a minimum score of 22 in the Writing section
دانشگاه تمپرهminimum score of 6.5total of 92
دانشگاه فنلاند شرقیoverall 6.5, minimum 5.5 in Writingtotal of 90–92, minimum of 22 in Writing
دانشگاه هلسینکیminimum score 6.5; with a minimum score of 6.0 in the Writing sectiontotal of 92, with a minimum score of 22 in the Writing section
دانشگاه لاپلندoverall 6.5total of 85
دانشگاه اولوminimum score 6.5, with a minimum of 5.5 per each sectiontotal of 92, with a minimum of 20 in the Writing section

نحوه دریافت ویزای تحصیلی فنلاند

دانشجویان علاقه مند تحصیل رشته فیزیک در فنلاند پس از اتمام مرحله اپلای و اخذ نامه پذیرش می توانند به منظور دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنند. در حقیقت ویزای تحصیلی فنلاند با عنوان مجوز اقامت دانشجوئی شناخته می شود و هزینه آن نیز برای دانشجویان اروپایی حدود 54 € (یورو) و برای دانشجویان غیراروپایی نیز در حدود 360€ (یورو) متفاوت می باشد. اما فرآیند درخواست این مجوز اقامتی از کشور فنلاند به صورت ذیل می باشد:

فرآیند درخواست مجوز اقامت از فنلاند

اما مدارک مورد نیاز برای درخواست مجوز اقامت تحصیلی فنلاند برای دانشجویان رشته فیزیک از قرار زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی رنگی
  • کپی رنگی از صفحه مشخصات شخصی پاسپورت
  • گواهی پذیرش از موسسه آموزشی در فنلاند
  • گواهی پرداخت شهریه
  • مدرک تمکن مالی
  • بیمه سلامت
  • مدارک تحصیلی قبلی

لازم به ذکر است که دانشجویان رشته فیزیک با داشتن مجوز اقامت فنلاند می توانند تا حدود 25 ساعت در هفته به کار دانشجوئی بپردازند. هموطنان محترمی که قصد اخذ اقامت کاری فنلاند 2021 را دارند می توانند مشاورهای کاملا تخصصی را از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت دریافت کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *