ویزای تحصیلی

رشته قلب و عروق در کویت

رشته قلب و عروق در کویت

رشته قلب و عروق در کویت طرفداران زیادی ندارد؛ چراکه با هزینه های مشابه دانشجویان می توانند از یکی از دانشگاه های حوزه شنگن پذیرش بگیرند. هزینه تحصیل در کویت برای دانشجویان بین المللی در مقایسه با کشورهای دیگر کشورهای آسیایی بسیار گران است، هزینه تحصیل در اکثر دانشگاه های کویت به طور متوسط ​​سالانه حدود 6500$ تا 7500$ (دلار آمریکا) است، بدون احتساب سایر هزینه های دانشگاه مانند هزینه های متفرقه و هزینه های آزمایشگاه. هرچند رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی در کویت پرهزینه تر هم می باشند. در حالی که با سالی حدودا 7000€ (یورو) می توان در رشته هایی مثل پزشکی در کشور مجارستان تحصیل نمود. کویت در حالی که به خاطر ذخایر نفتی غنی خود شناخته شده است، با دانشگاه‌های درجه یک و ارائه‌های علمی متنوع، کم کم به‌عنوان بزرگ‌ترین چیز در آموزش بین‌المللی ظاهر می‌شود.

کویت دارای یک سیستم آموزشی دولتی و خصوصی گسترده است و دولت آموزش رایگان را فقط برای کویتی ها از طریق سطح متوسطه ارائه می دهد. تقریبا 500000 دانش آموز در مدارس کویت ثبت نام می کنند که معادل 30% جمعیت است و مدارس دولتی و خصوصی هر دو توسط وزارت آموزش و پرورش تنظیم می شوند. اما همان طور که گفته شد تحصیل در کویت نه تنها رایگان نیست بلکه از کشورهایی مثل فرانسه، اتریش، آلمان، نروژ، ایتالیا، لهستان و غیره، بسیار پرهزینه تر هم می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در کویت چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق کدام اند؟
  • آیا می توان در کویت رایگان تحصیل کرد؟
  • مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی کویت کدام اند؟

هزینه تحصیل رشته قلب و عروق در کویت

تحصیل در کویت پرهزینه است و عمده ترین بخش های تشکیل دهنده آن را می توان به شرح ذیل دانست:

  1. شهریه دانشگاه های کویت برای رشته قلب و عروق
  2. هزینه زندگی در کویت

شهریه دانشگاه های کویت در هر رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد که حدود آن در رشته های غیر پزشکی در مقدمه بیان گردید. در رشته پزشکی و تخصص های آن از جمله قلب و عروق با توجه به دانشگاهی که فرد در آن مشغول به تحصیل است سالاه بین 7000$ تا 11000$ (دلار آمریکا) می باشد. بخش دوم نیز مربوط به هزینه زندگی در کویت می باشد که حتی از کشور مجارستان هم بالاتر است.

در حالی که تحصیل در مجارستان به منزله اخذ اقامت شنگن و سفر به کل حوزه شنگن بدون اخذ ویزای مجزا می باشد اما کویت این مزایا را ندارد. در سال 2022 هزینه زندگی در کویت برای دانشجویان بین المللی تا حد زیادی به سبک زندگی و محل تحصیل دانشجو بستگی دارد. دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که بسته به محل دانشگاه بین 200KWD تا 540 KWD (دینار کویت) در ماه یعنی 600$ تا 1600$ (دلار آمریکا) پرداخت کنند. حداکثر هزینه زندگی در کویت و مجارستان در نمودار ذیل مقایسه شده است:

حداکثر هزینه زندگی در کویت و مجارستان

اخذ بورسیه برای رشته قلب و عروق در کویت

برای کاهش هزینه های تحصیل و زندگی در کویت دانشجویانی که رزومه خوبی داشته باشند و نخبه محسوب شوند شانس خوبی برای اخذ بورسیه دارند. البته بورسیه های کویت در مقایسه با کشور ایتالیا، آمریکا، کانادا، انگلیس و غیره، تعداد و مقدارش کم تر است. نکته منفی دیگر این است که غالب بورسیه های تحصیلی کویت برای دانشجویان کویتی در نظر گرفته شده است. برای اخذ بورسیه تحصیلی در کویت شرایطی باید لحاظ شود که عبارت هستند از:

  • باید شهروند کویت باشد.
  • باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان یا معادل آن باشد.
  • ممکن است دارای مدرک لیسانس یا معادل آن نباشد.
  • رشته باید در برنامه بورس تحصیلی وزارت باشد و مورد نیاز کشور کویت باشد.
  • باید در زمان درخواست بورسیه خود در کلاس ها ثبت نام کرده باشد.

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در کویت

به منظور تحصیل در کویت دانشجویان بهتر است به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاهی باشند که رتبه خوبی دارد. البته دانشگاه های کویت در سطح جهانی جایگاه ممتازی ندارند؛ در واقع ترکیه به مراتب دانشگاه های بهتری نسبت به کویت دارد. در جدول ذیل تعدادی از دانشگاه های خوب کویت برای رشته قلب و عروق معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های کویت برای رشته قلب و عروقرتبه ملی 2022شهری که دانشگاه در آن قرار گرفته است
Kuwait University1Kuwait City
Gulf University for Science and Technology2Mishref
American University of Kuwait3Kuwait City

بهترین دانشگاه ها برای رشته قلب و عروق در کویت

اخذ ویزای تحصیلی کویت برای رشته قلب و عروق

برای اخذ ویزای تحصیلی کویت مدارکی باید تهیه و تقدیم سفارت گردد که مهم ترین آن ها عبارت هستند از: پاسپورتی که حداقل 2 سال اعتبار داشته باشد، یک قطعه عکس پاسپورتی، تست ایدز، فرم ویزا که باید تکمیل شده باشد، گواهی تمکن مالی و رسید پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه های سفارت. دانشجویان لازم است توجه داشته باشند اگرچه خود کویتی ها ضمن تحصیل اجازه کار دارند، دانشجویان بین المللی به نقل از kuwaiteducation.info اجازه کار ضمن تحصیل با ویزای تحصیلی ندارند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته قلب و عروق در کویت توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *