مهاجرت

کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو حدود 175 کشور میباشد که کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناحیه آزاد اقتصادی اروپا را شامل میشود. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ضمن معرفی این 175 کشور همچنین به تشریح کامل شرایط و امتیازات پاسپورت موناکو می پردازند. شما عزیزان هم می توانید تمامی سوالات خود درباره اقامت و تابعیت موناکو، شرایط و هزینه این شیوه مهاجرتی به اروپا 2021 را با ما در میان بگذارید.

مشخصات پاسپورت موناکو

پاسپورت موناکو Monegasque passport برای اتباع موناکویی جهت سفر بین المللی صادر می شود. این پاسپورت در زمره برترین پاسپورت های بین المللی قرار دارد. جلد پاسپورت موناکویی به رنگ زرشکی بوده و در وسط این پاسپورت آرم ملی موناکو قرار داشته و بر روی آن کلمات Principauté de Monaco به معنای شاهنشاهی موناکو نوشته شده است. در تصویر زیر می توان با مشخصات ظاهری، رتبه جهانی و نیز تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو در سال 2021 آشنا شد:

مشخصات پاسپورت موناکو

لازم به ذکر است که پاسپورت بیومتریک در موناکو اولین بار در تاریخ 26 اکتبر سال 2005 به چاپ رسید و از آن زمان تاکنون فرمت غالب پاسپورت های موناکو از نوع بیومتریک می باشد.. طبق قانون تابعیت موناکویی نیز فقط اتباع موناکو و آنهم با هدف احراز هویت می توانند برای دریافپاسپورت موناکو اقدام نمایند. نکته مهم دیگر درباب پاسپورت موناکویی آنکه این پاسپورت فعلا با اعتبار 5 ساله به متقاضیان واگذار می شود.

شرایط و روش های اخذ پاسپورت موناکو

در همین ابتداء بایستی این نکته مدنظرتان قرار بگیرد که قانون تابعیت موناکو صرفا مبتنی بر اصل حق خون می باشد و از همین رو در روش های اخذ پاسپورت موناکویی، محل تولد یا همان place of birth محلی از اعراب ندارد. با این توضیح اکنون به معرفی روش های اخذ پاسپورت موناکویی شامل والدین، تولد، ازدواج، اعلام و نیز اعطای تابعیت می پردازیم. روش های اخذ تابعیت موناکو از طریق تولد و والدین منوط به این است که حداقل یکی از والدین کودک از اتباع موناکویی باشد. حال این تولد در موناکو رخ دهد و یا در خارج از موناکو فرقی در اعطای تابعیت ندارد. اما در روش ازدواج، فرد بایستی همراه با همسر موناکویی خود حداقل 10 سالی را در این کشور زندگی بکند و سپس ادعای شهروندی نماید. نهایتا در روش اعطای تابعیت نیز احراز شرایط ذیل الزامی است:

  • انصراف از تابعیت قبلی
  • داشتن سن بالای 18 سال
  • اقامت پیوسته 10 ساله در موناکو
  • آشنایی با فرهنگ و زبان موناکویی

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

پاسپورت موناکو از برترین پاسپورت های دنیا و اروپا محسوب شده و دارندگان این پاسپورت از این امکان برخوردارند تا به طور آزادانه ای به 175 کشور جهان مسافرت کنند. این بدان معنی است که تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو در حدود 175 کشور دنیا میباشد. پس بدین ترتیب دسترسی آزاد اتباع موناکویی به این تعداد از کشورهای جهان به طور کاملی برقرار است. اما خود این کشورها به سه دسته کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت موناکویی (حدود 125 کشور)، کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود شهروندان موناکویی (حدود 38 کشور) و کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان موناکویی (حدود 12 کشور) دسته بندی می شود. پس می توان چنین نتیجه گرفت که بیشترین درصد کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکویی مربوط به کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت موناکو با حدود 71% می باشد:

نمودار کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

این دسته از کشورها مشتمل بر کلیه کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت موناکو مخصوصا کشورهای اروپایی می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکوفهرست کشورها
کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت موناکواقیانوسیه (جزایر کوک، میکرونزیا، نیئو، فیجی، کالدونیای جدید، کیریباتی، پلنزیا فرانسه، جزایر ماریانا شمالی و وانوتو)
خاورمیانه (گرجستان، ترکیه، فلسطین، ارمنستان، عمان، امارات عربی متحده، اسرائیل، قطر و عراق)
اروپا (بلژیک، اسلواکی، قبرس، جزایر فارو، اسلوونی، فرانسه، هلند، ایرلند، سان مارینو، سوئد، اسپانیا، نروژ، اتریش، پرتغال، لتونی، گرینلند، مقدونیه شمالی، ایتالیا، بلغارستان، مالتا، آلمان، سوئیس، کوزوو، گیبرالتار، لهستان، صربستان، دانمارک، انگلستان، استونی، بلاروس، اوکراین، واتیکان، آلبانی، مولداوی، فنلاند، بوسنی، مجارستان، مونته نگرو، ایسلند، کرواسی، چک، لیتوانی، یونان، آندورا و رومانی)
کارائیب (باهاماس، گرانادا، باربادوس، جامائیکا، جزیره سایمان، آنگیلا، آروبا، هند غربی فرانسه، کراکو، جزیره تورکز و کایکوس، سنت کیتس، هائیتی، جمهوری دومینیکن، بریتیش ویرجین آیلند، سنت مارتن، سنت وینستن، بونیر، دومینیکا، مونتسرات، آنتیگوآ و باربودا و سنت لوسین)
آسیا (قزاقستان، سنگاپور، هنگ کنگ، مالزی، ازبکستان، قرقیزستان، ژاپن، تایلند، برونئی، اندونزی، ماکائو، کره جنوبی، فیلیپین و تایوان)
آمریکا (پرو، برمودا، کاستاریکا، السالوادور، هوندوراس، گویان فرانسه، پاراگوئه، نیکاراگوئه، شیلی، ونزوئلا، برزیل، اکوادور، گواتمالا، جزایر فالکلند، مکزیک، آرژانتین، بولیوی، کلمبیا، اروگوئه، پاناما و بلیز)
آفریقا (آفریقای جنوبی، اسواتنی، بوتساوانا، گامبیا، سنگال، مایوت، موریتیوس، مراکش، رینوین، سائوتوم، تونس و سنگال)

دسته اول کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

در ادامه و در قالب جدول زیر بخ بررسی دسته دوم شامل کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع موناکو و دسته سوم شامل کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان موناکو می باشد:

دسته بندی کشورهای لغو ویزا با پاسپورت موناکوفهرست کشورها
 کشورهای صادرکننده ویزا هنگام ورود اتباع موناکواقیانوسیه (گینه جدید پاپوآ و توالو، تونگا، ساموآ و جزایر پالائو)
خاورمیانه (عربستان صعودی، ایران، بحرین، اردن، کویت و لبنان)
آسیا (تیمور، لائوس، تاجیکستان، نپال، کامبوج، مالدیو و بنگلادش)
آمریکا (-)
آفریقا (سنت هلن، جزایر کومور، تانزانیا، جزایر کیپ ورده، گینه بیسائو، مالاوی، کنیا، جرایر کیپ ورده، موزامبیک، رواندا، زامبیا، توگو، زیمباوه، اوگاندا، سومالی، ماداگاسکار، سشیل، موریتانی و مصر)
کشورهای صادرکننده eTA برای شهروندان موناکوآمریکا، پاکستان، کانادا، نیوزلند، استرالیا، گوام، ساموآی آمریکا، پورتو ریکو، جزایر ویرجین آمریکا و سریلانکا

برنامه اقامت موناکو از طریق سرمایه گذاری در این کشور یکی از روش های آسان مهاجرتی می باشد. شما عزیزان برای کسب اطلاعات دقیق در مورد مهاجرت به موناکو و یا سایر روش های اخذ اقامت اروپا می توانید با کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *