مهاجرت

مهاجرت اتباع افغانستان به لهستان

مهاجرت اتباع افغانستان به لهستان

مهاجرت به کشورهای اروپایی همواره یک گزینه محبوب در میان متقاضیان مهاجرت بوده است. به دلیل شرایط نامناسب اتباع افغانستان و دشواری های زندگی در این کشور، مهاجرت اتباع افغانستان به لهستان یکی از مواردی است که طرفداران خاص خود را دارد. میزان رضایت مهاجران از زندگی در کشور لهستان بالاست و این مورد مهاجرت به لهستان را ارزشمند تر کرده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و تنظیم شده است در مورد شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کشور لهستان از طریق کار، تحصیل و غیره توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

  • محدودیت های مهاجرت به لهستان برای اتباع افغانستان چیست؟
  • هزینه های مهاجرت به این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان لهستان را به عنوان مقصد مناسب برای مهاجرت افغانستانی ها معرفی کرد؟
  • ساده ترین فرایند برای مهاجرت به لهستان چیست؟
  • بهترین راه برای مهاجرت به لهستان چیست؟

روش های مهاجرت مهاجرت اتباع افغانستان به لهستان

لهستان یکی از کشورهای واقع شده در اروپای مرکزی است که با کشورهای متعددی از جمله آلمان، بلاروس، روسیه، چک، اسلواکی، لیتوانی و اوکراین مرز مشترک دارد و در جنوب دریای بالتیک قرار گرفته است. پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور ورشو می باشد که با در بر گرفتن جمعیتی بالغ بر 1.7 میلیون نفر، بزرگترین شهر این کشور می باشد. شهر کراکوف نیز یکی دیگر از شهرهای این کشور است که در سال های اخیر مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. واحد پول این کشور زلوتی می باشد که در حال حاضر هر زلوتی ارزشی برابر با 0.27$ (دلار آمریکا) دارد. اقتصاد لهستان توانسته تا در سال 2019 میزان تولید ناخالص داخلی بالغ بر 592.16 میلیارد دلار آمریکا را به دست آورد.

اقتصاد این کشور یکی از اقتصادهای قوی در حوزه اروپاست و مهم ترین محصولات صادراتی آن از بخش های ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل، حیوانات زنده و فرآورده های کشاورزی می باشند. مهاجرت به لهستان در طی سال های اخیر با رشد بیشتری مواجه بوده است. دولت این کشور با فراهم آوردن امکانات مناسب و زندگی با رفاه بالا توانسته تا تبدیل به مقصد مناسبی برای مهاجران شود. اتباع افغانستان می توانند مهاجرت به لهستان را به عنوان یک گزینه ایده آل در نظر داشته باشند. روش های مهاجرت به کشور لهستان متعدد بوده و به شرح زیر است:

  • مهاجرت از طریق اخذ ویزای تحصیلی
  • مهاجرت از طریق کار
  • از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • از طریق پناهندگی

نمودار رشد میزان تولید ناخالص داخلی لهستان

مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به لهستان

تحصیل در کشور لهستان به دلیل هزینه های پایین زندگی و آموزش در این کشور می تواند یک گزینه ایده آل برای مهاجران افغان به حساب بیاید. دانشگاه های این کشور رشته های مختلفی را در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به داوطلبان ارائه می دهند. یکی از مزیت های تحصیل در لهستان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی است؛ برای اخذ پذیرش از اکثر دانشگاه های این کشور لازم است تا فرد متقاضی مدرک آیلتس با نمره 6 یا بالاتر را کسب نماید. تحصیل در برخی دانشگاه ها به زبان لهستانی نیز رایگان است.

یکی دیگر از نکات مثبت تحصیل در کشور لهستان، عدم برگزاری آزمون چهت ورود به مقاطع مختلف در این کشور است. با فراهم بودن امکان کار پاره وقت به طور 10 الی 30 ساعت در هفته بسته به مقطع تحصیلی دانشجویان، می توان بخصی از هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را جبران نمود که این نیز خود یک مزیت قابل توجه به شمار می رود. هزینه تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی حدودا 500€ الی 6000€ (یورو) و در مقطع کارشناسی ارشد 1000€ الی 8000€ (یورو) در سال می باشد. جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور لهستان، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور باید با ارائه مدارک زیر نسبت به این امر اقدام نمود:

  • گذرنامه معتبر
  • گواهی تمکن مالی
  • گواهی عدم سو سابقه کیفری
  • بیمه نامه
  • گواهی سلامت
  • چند قطعه عکس 6 در 4
  • مدرک زبان معتبر
  • نامه اخذ پذیرش از دانشگاه ها و یا موسسات آموزشی این کشور

مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به لهستان

مهاجرت کاری اتباع افغانستان به لهستان

اتباع افغانستان می توانند با جست و جوی فرصت های کاری موجود در کشور لهستان نیست به اخذ ویزای کاری این کشور و سپس مهاجرت از این طریق اقدام نمایند. برای اخذ ویزای کار کشور لهستان، باید یک پیشنهاد کار از سوی کارفرمایی معتبر در این کشور و یا یک قرارداد کاری تنظیم شده در اختیار داشت. فرصت های کاری موجود در این کشور ابتدا به شهروندان آن و سپس در صورت عدم وجود فرد مناسب در این کشور، به خارجی ها تعلق خواهند گرفت. اتباع افغانستان می توانند با تقویت مهارت های شغلی، شانس خود را در این زمینه بالا ببرند. هم چنین می توان با استفاده از سایت های کاریابی، از فرصت های شغلی موجود در این کشور مطلع شد.

ویزای کاری کشور لهستان تنها به مدت یک سال اعتبار دارد و در صورت استمرار اشتغال فرد در این کشور می توان نسبت به تمدید آن اقدام نمود. یک روش دیگر برای کار کردن در این کشور، اقدام از طریق شرکت در دوره های کارآموزی است. کارفرمایان و شرکت های مختلف ممکن است دوره های جهت جذب کارآموز برگزار کنند که خود می تواند برای افرادی که پیشنهاد کاری در این کشور ندارند امتیاز ویژه ای باشد. از مشکلات این روش می توان به لزوم اثبات تمکن مالی فرد کارآموز و پایین بودن درآمد دوره های کارآموزی اشاره نمود.

نمودار درصد هزینه های ماهیانه زندگی در لهستان

پناهندگی اتباع افغانستان در لهستان

اتباع افغانستان می توانند با ارائه درخواست جهت پناهندگی در کشور لهستان، نسبت به زندگی در ان کشور اقدام کنند. شایان ذکر است که پناهندگی به عنوان آخرین راه جهت مهاجرت شناخته می شود و به دلیل سختی ها و شرایط دشوار این روش، مهاجرت از طریق راه های دیگر می تواند بسیار امن تر و مطمئن تر باشد. تنها افرادی می توانند نسبت به پناهندگی به لهستان اقدام کنند که در کشور محل زندگی خود شرایط خوبی نداشته و جان آن ها در خطر باشد.

پناهجویان در این کشور به 4 دسته سیاسی، اجتماعی، اقلیت های مذهبی و تجاوز جنسی تقسیم می شوند. در صورت تایید پرونده فرد متقاضی و گذشت مراحل لازم، اجازه اقامت در این کشور به فرد داده می شود و وی از حقوق شهروندی یکسان با دیگران بهره مند خواهد شد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله های شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به هند، مهاجرت اتباع افغانستان به نروژ و شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به یونان کمک کننده خواهد بود. جهت اخذ مشاوره از وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *