ویترین

مهاجرت به آلبانی

مهاجرت به آلبانی

مهاجرت به آلبانی برای افرادی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند و آب و هوا، هزینه زندگی و پتانسیل طولانی مدت برای آنها مهم است یک گزینه است. در سراسر دریای آدریاتیک از ایتالیا، آلبانی یک پرواز 2 ساعته از هر نقطه در اروپا است و دسترسی به آن از طریق هوا، دریا و زمین آسان است. آلبانی می تواند به هر نوع زندگی پاسخگو باشد، از بودجه متوسط ​​تا زندگی لوکس مدرن. اگرچه آلبانی به طور کلی آرام است، اما می تواند جویندگان سبک زندگی فعال و حتی ماجراجو را نیز راضی کند. فصل های اصلی آلبانی اساساً بهار، تابستان و پاییز است. اکثر شهرها زمستان های معتدل و دمای خنک را تجربه می کنند و بارش برف هر 3 سال 1 بار اتفاق می افتد. پایتخت شهری و مدرن آبانی، تیرانا، طیف کامل زندگی مدرن و سالم را ارائه می دهد.

از نظر جمعیتی، آلبانی یک کشور مسلمان است، اما مردم از وجود سکولار استقبال می کنند. با این وجود، اعیاد کاتولیک، مسیحی و مسلمان آیین شرقی و غربی در کشور به رسمیت شناخته شده و نمایندگی می شود. خارجی ها تا زمانی که قوانین مهاجرت را رعایت کنند می توانند اقدام به مهاجرت به آلبانی کنند و در آلبانی زندگی کنند. شایان ذکر است که بازدیدکنندگان خارجی برای اقتصاد آلبانی مهم هستند و خارجی ها در همه جا مورد استقبال قرار می گیرند. آلبانی در حال حاضر راز تعطیلات اروپایی است و بیشتر گردشگران از بریتانیا، ایتالیا، لهستان، جمهوری چک، اوکراین، آلمان، روسیه و بالکان می آیند. در ادامه این نوشتار متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور دقیق تر به بررسی شرایط مهاجرت به آلبانی می پردازند.

آشنایی با آلبانی

آلبانی حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد و حدود 421000 نفر در تیرانا، پایتخت این کشور و پرجمعیت ترین شهر زندگی می کنند. بیش از نیمی از مردم آلبانی مسلمان هستند و وابستگی های مذهبی دیگری از جمله کاتولیک و کلیسای ارتدکس دارند. آلبانیایی ‌ها می‌توانند منشأ خود را به قوم ایلریایی باستانی که در حدود 2000 سال قبل از میلاد در منطقه بالکان زندگی می‌کردند، ردیابی کنند. زبان آلبانیایی از زبان ایلیری گرفته شده و با زبان کشورهای همسایه تفاوت زیادی دارد. در طول قرن ها، این منطقه توسط قدرت های مختلف از جمله رومی ها، صرب ها و امپراتوری عثمانی کنترل شده است. در طول جنگ جهانی اول و دوم، چندین ارتش مختلف اشغالگر را تحمل کرد و در طول جنگ جهانی دوم به کمونیسم روی آورد، ابتدا با اتحاد جماهیر شوروی و سپس با چین متحد شد.

نمودار زیر به جمعیت آلبانی اشاره دارد:

جمعیت کشور آلبانی

روابط با چین در اواخر دهه 1970 پایان یافت و به دنبال آن افول و فروپاشی اقتصادی با کمبود مواد غذایی و برق رایج شد. حکومت کمونیستی در سال 1992 به پایان رسید و از آن زمان، کشور برای خروج از فقر تلاش کرده است. در سال 1999، هزاران پناهجو برای فرار از پاکسازی قومی که توسط صرب ها انجام می شد، از مرز عبور کردند و وارد آلبانی شدند. منابع محدود آلبانی تا حد زیادی افزایش یافته بود و کمک های خارجی سایر کشورها بسیار مورد نیاز بود. سرمایه گذاری ناکافی طی سالیان متمادی به این معنا بوده است که آلبانی با زمان حرکت نکرده است و احساس کمی قدیمی دارد. با این حال، جنبه مثبت این موضوع این است که کشور نگاهی اجمالی به زمان ساده‌ تر و کمتر تجاری دارد که در بسیاری از نقاط جهان غرب قابل تجربه است.

می دونی چطور میشه به آلمان مهاجرت کرد؟

شرایط مهاجرت به آلبانی

آلبانی فهرست بلندبالایی از کشورهایی دارد که شهروندان آنها اجازه ورود بدون ویزا را دارند. به عنوان یک قاعده، اگر افراد اجازه ورود بدون ویزا به آلبانی را داشته باشند، مجاز به اقامت برای مدت 90 روز خواهند بود. برای ماندن بیشتر در آلبانی، متقاضیان به یک مجوز اقامت نیاز خواهند داشت. شایان ذکر است که جامعه مهاجران آلبانی  هر سال بیشتر می شود. این جامعه متشکل از اتباع تمام مناطق جهان، با حضور قابل توجهی از ایتالیا، بریتانیا و ایالات متحده است و با وجود سفارتخانه هایی که تقریباً کل جامعه بین المللی را نمایندگی می کنند، هیچ کس هرگز از خانه یا خدمات خود دور نیست. علاوه بر این، اخذ اقامت باید آلبانی بعد از مهاجرت به آلبانی ظرف 30 روز پس از ورود به کشور آغاز شود. در صورتی که متقاضیان طی 30 روز اقدام نکنند، باید از آلبانی خارج شوند و مجددا وارد این کشور شوند.

شرایط مهاجرت به کشور آلبانی

در جدول زیر به انواع ویزا جهت مهاجرت به آلبانی اشاره شده است:

ویزای کوتاه مدت نوع Cویزای بلند مدت نوع D
توریستیویزای دانشجویی و ویزای کاری
ویزا برای اهداف پزشکیویزای تجمیع خانواده
ویزا برای اهداف فرهنگیویزای دیپلماتیک یا ویزای خدماتی
ویزا برای بازدیدهای رسمیویزای کار فصلی
ویزا برای اهداف علمیویزای بازنشستگی
ویزا برای اهداف ورزشیویزای فعالیت های بشردوستانه یا مذهبی

در اینجا تمام مدارکی که باید هنگام درخواست ویزای آلبانی ارسال شود آمده است:

  • پاسپورت معتبر
  • یک عکس به اندازه پاسپورت
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • صورت حساب بانکی
  • بیمه سلامت مسافرتی
  • دعوتنامه
  • مدارک اقامت در آلبانی
  • برنامه پرواز رزرو شده سند برنامه سفر

لازم به ذکر است که کودکان زیر 18 سال باید یک سند امضا شده توسط هر دو والدین یا قیم قانونی ارائه دهند که ثابت کند می توانند به طور قانونی به آلبانی سفر کنند.

هزینه زندگی مهاجران در آلبانی

آلبانی یک استاندارد زندگی کم هزینه اما با کیفیت را برای خارجی ها فراهم می کند. با این حال، هزینه زندگی، به ویژه اجاره و زندگی شبانه، به زمان سال و منطقه بستگی دارد. پایتخت، تیرانا، گران ترین مکان برای ماندن در آلبانی است. این امر به ویژه با قیمت های جدید توسعه ملک در تیرانا قابل توجه است. آلبانی در حال گذراندن مرحله توسعه مسکونی گسترده است که ده ها مجتمع آپارتمانی در سرتاسر پایتخت به وجود آمده اند. اما تیرانا یک سیستم حمل و نقل عمومی ارزان (کمتر از نیم دلار یا یورو) دارد و بسیار قابل پیاده روی و دوچرخه سواری است. شایان ذکر است که اقلام عمومی در بازار معقول هستند و ارزش یک هفته مواد غذایی برای یک خانواده معمولی به طور متوسط ​​حدود 90€ (یورو) است.

فرایند مهاجرت قانونی به آمریکا

متقاضیان محترم می توانند برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط، هزینه ها و روش های مهاجرت به آلبانی با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند تا درباره تمامی موارد مربوطه اطلاعات کامل کسب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “مهاجرت به آلبانی

  1. Sayed Habib Tahiri گفت:

    جنگ، فقر، ترس و نحوه پرورش فرزندان فکتور های است که مرا محبور به مهاجرت به آلبانی میکند. بنا اگر مرا همکاری کنید تابا خانواده ام به کشور آلبانی مهاجرت کنم ممنون خواهم بود

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید از طریق قانونی به این کشور وارد بشید. آلبانی یکی از کشورهایی است که برای پناهندگان وضعت چندان مناسبی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *