مهاجرت

اجاره مسکن در اسلوونی

اجاره مسکن در اسلوونی

شرایط اجاره مسکن در اسلوونی برای افرادی که قصد اقامت در این کشور را دارند امری ضروری است زیرا بخش اعظمی از هزینه های زندگی ماهانه مربوط به کرایه خانه میشود. در این کشور آژانس های املاک و مستغلاتی وجود دارند که برای اجاره و خرید اطلاعات کامل و دقیقی را در اختیار متقاضیان قرار می دهند علاوه بر این برای خرید یا اجاره املاک می توانید از طریق وب سایت های مربوطه اقدام کنید. علاوه بر این گردشگرانی که قصد سفر به کشور اسلوونی را دارند می توانند برای مدتی که در این کشور اقامت دارند به اجاره مسکن بپردازند و اقامت خوبی را در این کشور تجربه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط اجاره مسکن در اسلوونی تا پایان این نوشتار کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را همراهی کنید.

  • شرایط زندگی در اسلوونی چگونه است؟
  • آیا اجاره بها در اسلوونی مناسب است؟
  • بهترین شرایط اجاره ملک در اسلوونی چیست؟
  • محدودیت های اجاره ملک در اسلوونی چیست؟

شرایط اجاره مسکن در مناطق مختلف اسلوونی

برای اجاره ملک در کشور اسلوونی بهتر است از وب سایت یا آژانس های املاک معتبر در این کشور کمک بگیرید تا با مشکلی مواجه نشوید، اجاره نامه را باید طی توافقات صورت گرفته بین صاحبخانه و مستاجر تنظیم کرد همچنین صاحبخانه ها می توانند قرارداد را طبق درخواست خود تغییر دهند. دقت داشته باشید که اجاره نامه باید به صورت کتبی باشند و در مراجع محلی و مالیات ثبت شود. اگر قرارداد برای مدت زمان مشخصی باشد صاحبخانه تعهدی برای تمدید قرارداد ندارد، اگر 30 روز پیش از انقضای قرارداد تمدید برای اجاره خانه صورت نگیرد مستاجر موظف است در روز انقضای آپارتمان را تحویل دهد.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور اسلوونی را دارید پیشنهاد ما به شما اقامت در خوابگاه های دانشجویی است اما اگر امکان رزرو خوابگاه برای شما وجود نداشت می توانید برای صرفه جویی در هزینه های زندگی دانشجویی در آپارتمان های دانشجویی اقامت داشته باشید و طی اقامت با افراد دیگر کرایه خانه را کاهش دهید. لازم به ذکر است اگر اجاره نامه به صورت کتبی و قانونی ثبت نشود صاحبخانه مجاز است تصمیمات لازم حتی در رابطه با اخراج شما از آپارتمان بگیرد.

نکات مهم در رابطه با اجاره مسکن در اسلوونی

در هنگام عقد قرار داد جهت اجاره مسکن در کشور اسلوونی لازم است به مواردی توجه داشته باشید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • مقررات مربوط به تعهدات متقابل در رابطه با نحوه استفاده و نگهداری از مسکن و قسمت های عمومی ساختمان (یعنی باید به وضوح بیان شود که هزینه تعمیرات اساسی مثل: تعمیر یا تعویض رادیاتور و غیره باید توسط صاحب ملک پرداخت شود)
  • در زمان تسویه باید هزینه سپرده شده توسط صاحب ملک به مستاجر به طور کامل پرداخت شود، اگر صاحبخانه قبل از تاریخ مقرر شده عذر مستاجر را بخواهد باید پس از کسب هزینه های خسارت به ملک تمامی سپرده را به مستاجر پرداخت کند
  • مشخص شدن زمان و روش پرداخت اجاره خانه
  • مدت زمان اجاره نامه (باید مشخص شود که ملک برای کل سال اجاره شده یا فقط برای چند ماه در طول سال)

نکات مهم در رابطه با اجاره مسکن در اسلوونی

مسئولیت مستاجر و شرایط اجاره مسکن در اسلوونی

زمانی که آپارتمانی را اجاره می کنید به عنوان مستاجر مسئولیت و وظایفی دارید که در این رابطه می توان به این موارد اشاره کرد. 1. استفاده هدفمند از مسکن و پرداخت به موقع کرایه تعیین شده، 2. حداکثر 2 مرتبه در طول سال باید به صاحب ملک اجازه دهید که از خانه بازدید کند دقت کنید که اگر مالک بدون اطلاع وارد خانه شود قوانین نقض خواهد شد، 3. مستاجر در قبال خسارات وارده موظف به پرداخت هزینه های تعیین شده می باشد، 4. مستاجر نباید بدون هماهنگی تغییراتی در آپارتمان اعمال کند، 5. اگر تعداد افرادی که در آپارتمان اقامت دارند تغییر کرده است باید به صاحب ملک اطلاع دهید، 6. پس از پایان مهلت مقرر شده موظف هستید ملک را به صاحب خانه تحویل دهید و 7. اگر صاحبخانه حقوقی را نقض کند می توانید با بازرسان مربوطه در تماس باشید.

تعهدات صاحب ملک در اجاره ملک در اسلوونی

همانطور که مستاجران باید تعهدات و مقررات وضع شده را رعایت کنند صاحب ملک نیز دارای تعهداتی است که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم.

  • صاحبخانه موظف به عقد قرار داد به صورت کتبی و رسمی است
  • صاحب مسکن می تواند مطابق قانون و شرایط قرارداد اجاره نامه قرارداد را فسخ کند
  • مالک موظف است 90 روز قبل از انقضاء قرارداد به مستاجر اطلاع دهد
  • در صورت بروز اختلاف بین صاحبخانه و مستاجر، صاحبخانه نمی تواند قرارداد را با شکایت فسخ کند مگر اینکه وی به صورت کتبی به مستاجر هشدار داده باشد که در صورت نقض قوانین می تواند اجاره نامه را فسخ کند

اگر قصد خرید ملک در کشور اسلوونی را دارید می توانید برای اطلاع از شرایط خرید ملک و هزینه ها به مقاله خرید ملک در اسلوونی رجوع کنید.

بررسی کرایه مسکن در کشور اسلوونی

کرایه خانه در کشور اسلوونی بر اساس موقعیت ملک، وضعیت ملک و مبله بودن متفاوت است، همانند سایر کشورها اجاره خانه در شهرهای بزرگ و مرکز شهر گران تر از سایر نقاط است.. در جدول زیر سعی داریم به بررسی کرایه خانه در کشور اسلوونی با توجه به نوع ملک اشاره کنیم.

نوع ملککرایه ماهانه
آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر491.34€ (یورو)
آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر381.56€ (یورو)
آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر902.98€ (یورو)
آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر659.81€ (یورو)
آپارتمان 85 متری مبله در مرکز شهر1262€ (یورو)
آپارتمان 85 متری مبله در خارج از مرکز شهر838€ (یورو)
آپارتمان 45 متری مبله در مرکز شهر662€ (یورو)
آپارتمان 45 متری مبله در خارج از مرکز شهر459€ (یورو)

اگر تصمیم دارید در دانشگاه های اسلوونی ادامه تحصیل دهید و اطلاعات دقیقی در رابطه با خوابگاه های دانشجویی در این کشور به دست آورید پیشنهاد می کنیم مقاله خوابگاه دانشجویی در اسلوونی را با دقت مطالعه کنید. هموطنان عزیز می توانند برای دریافت اطلاعات تخصصی برای اجاره آپارتمان در کشور اسلوونی و یا سایر کشورهای مورد نظر خود همه روزه با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *