ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

استارت آپ مکزیک

استارت آپ مکزیک

اخیرا اقتصاد مکزیک توانسته تا فاصله خود را با کشورهای توسعه یافته غربی کم کند و همپای این پیشرفت نیز استارت آپ مکزیک هم توانسته خودی نشان دهد. اکوسیستم استارت آپ این کشور توانست تا در جهان به رتبه 41 دست یابد و تاکنون نیز حدود 352 استارت آپ در این کشور فعال باشند. شرکت هایی که غالبا تکنولوژی محور بوده و در عرصه های گوناگون تجارت، داده و نرم افزار، بازی و سرگرمی، آموزش، امور مالی و غیره مشغول فعالیت هستند. به متقاضیان راه اندازی کسب و کار نوآور در مکزیک یا بقیه کشورهای جهان توصیه می شود قبل از هر گونه اقدامی برای سرمایه گذاری حتما از راهنمائی های دلسوزانه و تخصصی مشاورین برترمان در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

بررسی اقتصادی مکزیک جهت راه اندازی استارت آپ

اقتصاد مکزیک یک نوع اقتصاد بازار در حال توسعه می باشد. در واقع مکزیک در رده اقتصاد درآمد متوسط به بالا قرار داشته و می توان این نوع اقتصاد را جزء اقتصادهای درحال ظهور دانست. مطابق گزارش صندوق بین المللی پول مکزیک شانزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر آیتم های اسمی و دهمین از نظر شاخص قدرت خرید می باشد. همان طوری که در نمودار آماری زیر هم مشاهده می شود، شاخص میزان تولید ناخالص داخلی (GDP) مکزیک در سال 2020 حدود 1040.37$ بیلیون دلار بوده است که به سختی به عدد 1094.53$ بیلیون دلار افزایش یافته و پیش بینی می شود که این روند افزایشی کند در سال های بعدی نیز به همین شکل ادامه یابد:

شاخص میزان تولید ناخالص داخلی مکزیک

در واقع مکزیک از آن دسته کشورهای جهان است که بیشترین آسیب را از شیوع بیماری کرونا دید .چراکه نرخ رشد GDP این کشور در سال 2020 به عدد غیر قابل باور 8.95-% رسید اما GDP مکزیک در سال 2021 کمی بالا آمده و به نرخ 3.53% افزایش یافته است. افزایشی که هنوز به طور کامل جبران مافات سال قبل را نمی کند:

رشد شاخص تولید ناخالص داخلی مکزیک

در این میان بخش خدمات با سهمی حدود 64% بالاترین تاثیر را در رشد نرخ GDP کشور مکزیک داشته و بعد از آن نیز بخش های صنعت با 32%و کشاورزی با تنها 4% در رتبه های دو تا سه قرار دارند:

درصد سهم بخش های مختلف اقتصادی مکزیک روی GDP

این کشور آمریکای شمالی از نظر شاخص آزادی اقتصادی با کسب 65.5 امتیاز در رده 64 آزادترین اقتصادهای جهان جا گرفته است. به تعبیر دیگر می توان مکزیک را در دسته اقتصادهای نسبتا آزاد یا Moderately Free قرار داد:

رتبه مکزیک در کشورهای دارای اقتصاد نسبتا آزاد

از نظر شاخص دیگر یعنی شاخص شفافیت در سال 2020 میلادی نیز مکزیک در رتبه خیلی بد 124 جهانی قرار گرفته است و جزء کشورهای غیرشفاف مالی دنیا محسوب می شود:

شاخص شفافیت اقتصادی در مکزیک

بررسی وضعیت اکوسیستم استارت آپ مکزیک

اکوسیستم استارت آپ مکزیک دارای دورنمای کاملا مثبتی است که توسط داستان های موفقیت آمیز شرکت هایی مثل Spotify، Facebook، Uber و Instagram روشن تر شده و ثابت کرده است که استارت آپ مکزیک یکی از بزرگترین صنایع و بازارهای با رشد سریع در این کشور و حتی منطقه آمریکای شمالی محسوب می شود. به همین دلیل نیز اکوسیستم استارت آپ مکزیک در رتبه 41 جهانی جا گرفته است. با نگاهی به نقشه استارت آپ مکزیک می توان حدود 352 شرکت استارت آپی را در این کشور شناسایی کرد که کاملا فعال هستند:

نقشه استارت آپ مکزیک

بر این اساس نیز هم بیشترین تعداد استارت آپ ها با 311 شرکت در مکزیکو سیتی قرار داشته و هم اینکه این شهر با رتبه جهانی 53 برترین شهر استارت آپی مکزیک به شمار می رود. البته از دیگر شهرهای موفق می توان به مونتری، گوادالاخارا و چیهواهوا اشاره نمود. لازم به ذکر است که عمده تمرکز شرکت های استارت آپ در مکزیک روی موضوعات زیر متمرکز است:

  • تجارت و خرده فروشی
  • تکنولوژی مالی
  • اجتماعی و سرگرمی
  • داده و نرم افزار
  • آموزش
  • سلامت
  • حمل و نقل

در ادامه تحلیل اکوسیستم استارت آپ در مکزیک بایستی به وضعیت این کشور از نظر شاخص آسانی انجام بیزینس نیز بپردازیم. از این نظر مکزیک در رتبه 60 بین المللی جا گرفته است و از نقاط مثبت بیزینس در این کشور تنها می توان به حمایت های دولتی و اخذ اعتبار در این کشور دل خوش کرد:

اقتصادرتبه سهولت در انجام بیزینسرتبه راه اندازی شرکت یا بیزینساخذ اعتبارحمایت از سرمایه گذاران اقلیتپرداخت مالیاتتجارت برون مرزیاجرای قراردادهاحل مسائل لاینحل
مکزیک601071161120694333

شرایط راه اندازی استارت آپ مکزیک

شرایط راه اندازی استارت آپ مکزیک 2021

همان طوری که ملاحظه کردید، مکزیک به سبب وجود حمایت های ملی و نیز وجود شبکه ای از استارت آپ های بین المللی و بازار تجاری گسترده و روابط تجاری در مقیاس جهانی می تواند به عنوان گزینه راه اندازی استارت آپ مدنظر قرار گیرد. اما اول از همه باید بدانید که این کار تابع مقررات خاص خود می باشد و اصولا ثبت شرکت در مکزیک توسط ادارات IMSS محلی در شهر یا منطقه مورد نظر (delegación) انجام می شود. برای این منظور نیز مدارک لازمه مثل بیزینس پلن، اساسنامه، تقاضانامه، گواهی تامین سرمایه، پاسپورت موسسان و غیره بایستی از قبل به زبان اسپانیایی یا انگلیسی ترجمه و در دفاتر اسناد رسمی مکزیک به تایید برسد. با این توضیح اکنون مراحل ثبت شرکت استارت آپ در مکزیک را می توان به صورت ذیل خلاصه بندی کرد:

  • انتخاب نوع شرکت
  • انتخاب نام شرکت
  • تحویل مدارک لازم
  • اخذ شماره مالیاتی (Tax ID)
  • افتتاح حساب بانکی در مکزیک

عزیزان در نظر داشته باشند که برای مهاجرت و اخذ اقامت مکزیک شیوه های مختلفی همانند کار، تحصیل، ازدواج، تولد و یا سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد. درصورت تمایل، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات کاملی درباره هر یک از روش های مهاجرتی فوق را در اختیار شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *