ویزای کاری

بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی

بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی

اسلوونی کشوری توسعه یافته با اقتصادی باثبات میباشد و بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی بدلیل توسعه کار شرکتها و صنایع در وضعیت مطلوبی قرار دارد. درآمد بالا، هزینه زندگی پایین، اقامت اتحادیه اروپای، شرایط کار استاندارد، بیمه سوانح جهانی (ACE) و موارد دیگر از جمله حقوق و امتیازات کار مدیریتی در کشور اسلوونی می باشد. ما در همین مقاله به بررسی کامل شرایط کار رشته مدیریت و نحوه مهاجرت مدیران به خارج می پردازیم.

اسلوونی عضوی از اتحادیه اروپا می باشد و یورو ارز رایج این کشور است و دستمزد نیروی کار در این کشور با یورو پرداخت می شود. صنایع پیشرو اسلوونی شامل تولید خودرو، مواد شیمیایی، وسایل الکترونیکی، لجستیک، ماشین آلات، ریخته گری و فرآوری چوب می باشد. توریسم نیز اخیرا در این کشور باب شده است. در همه زمینه های مذکور نمی توان نقش مدیریت و مدیران را نادیده گرفت و به همین دلیل بازار کار اسلوونی به شدت دنبال مدیران کار بلد و مجرب می باشد. برای مشاوره در خصوص روش های اخذ اقامت اروپایی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

  • شرایط کار مدیران در کشور اسلوونی چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در کشور اسلوونی مشغول به کار شد؟
  • شرایط دریافت دعوتنامه کاری از کشور اسلوونی چیست؟
  • متوسط درآمد مدیران در کشور اسلوونی چقدر است؟

زندگی در کشور اسلوونی

اسلوونی در واقع منطقه تاریخی کرواسی و واقع در شمال غربی کرواسی با مساحت کل 12556 کیلومتر مربع می باشد و بزرگترین شهر این کشور Osijek می باشد. اسلوونی با کشورهای کرواسی، صربستان، مجارستان و بوسنی و هرزگوین هم مرز است. این کشور کوچک اروپایی فقط دارای 806192 جمعیت است اما از اقتصادی پیشرفته و توسعه یافته ای برخوردار است. اقتصاد این کشور عمدتا بر پایه فعالیت صنایع تبدیلی یا صنایع فرآوری، تجارت، حمل و نقل و مهندسی عمران است. کشاورزی جزء اصلی و مهم اقتصاد اسلوونی به شمار می رود. به همین خاطر است که صنایع فرآوری مواد غذایی از مهمترین صنایع این کشور محسوب می شود.

شرایط کلی بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی

در کشور اسلوونی برای اکثر شاغلین این کشور هفته کاری، قانونا بین 36 تا 40 ساعت تعریف شده است. کارگران و کارمندان در کشور اسلوونی همچنین از حداقل 20 روز مرخصی با حقوق در سال برخوردار هستند. لازم به ذکر است که در تقویم کشور اسلوونی نیز 12 روز تعطیلی وجود دارد. میانگین سطح درآمدی در کشور اسلوونی عمدتا به نوع شغل و رشته تخصصی شما بستگی دارد. مشاغل حقوقی و وکالت، بازاریابی و نیز مدیریت از جمله مشاغل با میانگین درآمدی بالا هستند.

شرایط کلی بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی

وضعیت بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی در 2022

بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی طی 2022 به دلیل نیاز فوری بازار به این دسته از مشاغلدر تمام فصول سال از رونق خوبی برخوردار است. شرکت های بزرگ کارفرما همانند Zamanta، Databox، EXANTE، Sportradar، Red Bull از معروفترین شرکت ها در بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی می باشد که به استخدام مدیران با سابقه و مجرب می پردازد. برای کار به عنوان مدیر در بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی، شما نیازمند مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس مدیریت می باشید که بایستی قبل از درخواست، مدارک مذکور را با مدرک همتای اسلونیایی معادل سازی کرد.

مدیران در اسلوونی افرادی جدی و با پشتکار فراوان هستند که همواره از تخصص و تجربه کاری خود برای تصمیم سازی و حل مسائل محیط کار استفاده می کنند. برای موفقیت در بازار کار مدیریت، فرد متقاضی علاوه بر داشتن مدرک تحصیلی معتبر بایستی همچنین دارای استعداد و مهارت هایی در محیط کار شامل کنترل، تصمیم گیری، گفتگو، آموزش و غیره باشد. در واقع مدیریت یک زمینه کاری با گستردگی وظایف و مسئولیت های بزرگ است.

شرایط کاریابی مدیران در اسلوونی در 2022

همواره یکی از دغدغه های فکری مهاجرین خارجی، کاریابی در کشور اسلوونی می باشد که به عنوان یکی از دشوارترین مراحل مهاجرت به اسلوونی و حتی اروپا محسوب می شود. چرا که از یک طرف اخذ ویزای اسلوونی منوط به داشتن پیشنهاد کاری و از طرف دیگر، به دلیل جو رقابتی حاکم بر بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی این کار برای متقاضیان خارجی بسیار سخت و سنگین است. اما راه ساده تری نیز وجود دارد. متقاضیان کار در اسلوونی بایستی در جریان باشند که بهترین منابع جستجوی شغل در این کشور شامل وب سایت های کاریابی آنلاین و روزنامه های محلی هستند. در 2022 معروف ترین سایت های مشاغل اسلوونی عبارتند از:

  • Employment Service of Slovenia
  • Mojedelo
  • Moja Zaposlitev
  • Career Jet

اما برای افزایش شانس موفقیت متقاضی جهت کاریابی در کشور اسلوونی چه باید کرد؟ نخستین گام برای افزایش شانس موفقیت کاری شما در اسلوونی مسلما تهیه یک رزومه یا CV کاری از خودتان می باشد. این رزومه بایستی محتوی اطلاعات شخصی شما، سابفه کاری، سابقه تحصیلی، مهارت ها یا تخصص های شما باشد تا بتوان آن را به عنوان یک رزومه قوی قلمداد کرد. بدیهی است که تسلط شما به زبان انگلیسی نیز می تواند علاوه بر تقویت روابط اجتماعی باعث افزایش اعتماد به نفس و نیز تسریع در روند کاریابیتان با جلب توجه کارفرمای مربوطه گردد.

روش مهاجرت مدیران به کشور اسلوونی

در سال های اخیر، موج مهاجران خارجی رو به اسلوونی افزایش یافته است و دلیل این امر به واسطه بحران جهانی مهاجران و نیز شرایط اقتصادی به سرعت در حال رشد این کشور است. بر اساس قانون کار اسلوونی، مدیران خارجی علاقه مند کار در این کشور نیازمند اخذ ویزای کار و ویزای اقامت اسلوونی می باشند. اما متقاضیان ورود به بازار کار رشته مدیریت در اسلوونی با دو شیوه مهاجرتی اخذ ویزای اقامت کوتاه مدت و بلند مدت اسلوونی مواجه هستند:

ویزای اقامت کوتاه مدت (Visa C)ویزای اقامت بلند مدت (Visa D)
قانون مجوز شهروندان EUقانون شهروندان خارجی (ZTuj-2)
اعتبار تا 90 روز در مدت 6 ماهاعتبار از 91 روز تا 1 سال
مرجع درخواست: سفارتخانه ها و کنسولگری جمهوری اسلوونیمرجع درخواست: سفارتخانه ها و کنسولگری جمهوری اسلوونی
کلیه متقاضیان دارای صلاحیتتنها دسته های خاص (شامل محققان و اساتید)
3 ماه قبل از ورود به اسلوونی3 ماه قبل از ورود اسلوونی
هزینه درخواست: 6000€ (یورو)هزینه درخواست: 7700€ (یورو)

ویزای اقامت بلند مدت اسلوونی معمولا برای مدیرانی صادر می شود که به فکر تاسیس شرکتی در اسلوونی هستند. همچنین، مخصوص سرمایه گذاران با دارایی خالص حداقل 50000€ (یورو) و نیز کارگران کارفرمای اسلونیایی برای مدت حداقل 6 ماه می باشد به نظر کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین و آسانترین روش مهاجرت مدیران به اسلوونی و اخذ ویزای کار اسلوونی تنها از طریق ثبت شرکت در این کشور اروپایی می باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *