ویترین

صورتجلسه تأسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود

صورتجلسه تأسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود

تنظیم صورتجلسه تأسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود توسط مجمع عمومی فوق العاده انجام و مراتب جهت ثبت به اداره ثبت شرکتها ارسال میگردد. این صورتجلسه نیز فقط به شرطی ارزش قانونی پیدا می کند که اولا در سربرگ شخصیت حقوقی تنظیم و ارائه گردد. ثانیا کلیه شرکاء ذی سمت ذیل آن را امضاء کرده باشند و ثالثا آن صورتجلسه در 1 نسخه تنظیم، تکمیل و سپس جهت انجام فرآیند ثبت نهایی به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد. در این مقاله شما با شرایط و نحوه تنظیم، پذیرش اینترنتی و ارسال پستی صورتجلسه آشنا شده و در پایان نیز می توانید سوالات تخصصی خود را با کارشناسان خبره دپارتمان ثبت شرکت ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

شرایط تأسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود

شرکتهای با مسئولیت محدود جهت توسعه عملیات تجاری خود و مطابق مفاد اساسنامه مجازند تا شعبه یا شعب مختلفی را تاسیس بکنند. پس در این مورد خاص این شرکتها هیچ محدودیت قانونی ندارند. در اینباره نیز دو راه پیش روی شرکاء قرار دارد. اگر چنانچه تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود همزمان با ثبت خود شرکت اعلام شود، در آنصورت شعبه به همراه شرکت ثبت و در ادامه نیز آگهی می شود. اما اگر چنانچه شرکا بعدا قصد تاسیس شعبه را داشته باشند پس باید:

شرایط تأسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود

مدارک لازم برای تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود

برای تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود، علاوه بر اطلاع از شرایط انجام این کار شرکاء همچنین بایستی از مدارک مورد نیاز نیز اطلاع داشته باشند. چراکه آنها از این طریق به راحتی و سرعت هر چه تمامتر می توانند شعبه مورد نظر خود را تاسیس کنند. این مدارک از قرار ذیل است:

مدارک لازم برای تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود
مدرک اولصورتجلسه تاسیس شعبه در شرکت های با مسئولیت محدود
مدرک دومفهرست اسامی شرکاء حاضر در جلسه
مدرک سومبرگه نمایندگی برای افراد حقوقی
مدرک چهارمآگهی دعوت از شرکاء
مدرک پنجمکپی از مدارک هویتی مدیر شعبه
مدرک ششممدارک مربوط به ثبت شرکت
مدرک هفتممجور تاسیس شعبه (در صورت نیاز)
مدرک هشتموکالت نامه محضری برای وکیل

شرایط تنظیم صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود

پس تا اینجا فهمیدیم که شعبه شرکتهای با مسئولیت محدود درست مثل خود شرکتها حتما بایستی در اداره ثبت شرکت ها ثبت گردیده و سپس در روزنامه کثیرالانتشار آگهی شود تا از این طریق بتواند فعالیتهای قانونی خود را رسما شروع کند. اما لازم است در جریان باشید که اقدامات مربوط به ثبت شعبه در شرکت های با مسئولیت محدود عبارتند از:

  • اقدام اول: تنظیم صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود که غالبا مطابق اساسنامه این شرکت ها بر عهده مجمع عمومی فوق العاده می باشد.
  • اقدام دوم: اگر جلسه مجمع مذکور با حداکثر شرکاء برگزار گردد در آن صورت است که تشریفات مربوط به دعوت بایستی مدنظر قرار گیرد.
  • اقدام سوم: در صورت عملیاتی شدن اقدام دوم، هیئت نظارت متشکل از 3 نفر از بین خود شرکاء انتخاب می شود.
  • اقدام چهارم: صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود حتما باید در سه نسخه امضاء شده تهیه گشته و یکی از آن نسخه ها هم طی مدت 3 روز پس از اخذ پذیرش آنلاین به اداره ثبت فرستاده و بارکد دریافتی از پست نیز وارد سیستم شود.
  • اقدام پنجم: نوشتن اسامی شرکاء و مقدار سهم الشرکه آنها در صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود نیز الزامی است.

شرایط تنظیم صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود

محتوای صورتجلسه تأسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، یکی دیگر از مسئولیت های مجمع عمومی فوق العاده شرکت های با مسئولیت محدود تصمیم گیری در خصوص تاسیس شعبه می باشد. شرکاء در این جلسه بایستی نتیجه تصمیمات خود را در یک صورتجلسه ای تنظیم کنند. در واقع صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکت های با مسئولیت محدود متشکل از بخش هایی در خصوص شخصیت حقوقی مثل موارد ذیل:

  • اسم شرکت
  • شماره ثبت
  • شناسه ملی
  • مقدار سرمایه ثبت شده
  • تاریخ
  • ساعت

بخش دیگر این صورتجلسه مربوط به اطلاعات پیرامون شخصیت حقیقی است و شامل اسامی شرکاء و میزان سهم الشرکه آنها می باشد. اما بخش دیگر درباره مشخصات راجع به شعبه شرکت با مسئولیت محدود می باشد که معمولا شامل:

  • شهرستان
  • آدرس
  • کوچه
  • پلاک
  • کد پستی
  • اسم مدیر شعبه
  • شماره ملی مدیر شعبه
  • نام پدر
  • متولد

نهایتا بخش آخر صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود مربوط به بند وکالت دهی به احدی از شرکاء در جهت پیگیری امورات ثبت صورتجلسه مذکور، واریز وجه حق النسب و نیز امضاء زیر دفاتر ثبتی می باشد. در آخر نیز ذیل صورتجلسه مذکور از طرف شرکاء ذی مقام امضاء می شود.

شرایط ثبت صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود

پس از اینکه صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود با توجه به شرایط فوق تنظیم و آماده برای ارسال گردید. این صورتجلسه بایستی ابتداء وارد مرحله اول یا مرحله دریافت پذیرش آنلاین شود. در این مرحله است که شرکاء می توانند به سامانه اداره ثبت به نشانی irsherkat.ssaa.ir شده و نسبت به اخذ کد پذیرش و رسید تاییدیه اقدام کنند. پس از آن شرکاء صورتجلسه مورد نظر را بایستی از طریق پست به آدرس همان اداره ارسال کنند و همزمان بارکد پستی خود را دریافت و وارد سامانه کنند. نهایتا پس از اطلاع در خصوص تایید صورتجلسه نیز، شرکا برای انجام امور زیر به اداره ثبت شرکتها مراجعه می کنند:

اقدامات لازم جهت ثبت صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکتهای با مسئولیت محدود

در مجموع اکنون می توان فرآیند ثبت صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکت های با مسئولیت محدود را به صورت تصویر زیر در طی 3 مرحله توضیح داد:

فرآیند ثبت صورتجلسه تاسیس شعبه در شرکت های با مسئولیت محدود

شیوه مهاجرت تحصیلی ارزانترین و آسانترین روش ممکن برای اخذ اقامت اروپاست. اما در این زمینه باید بدانید که سیستم آموزش عالی کشورهای مختلف اروپایی با همدیگر متفاوت بوده و بالتبع هر یک دارای شرایط خاص خود می باشد. اما وجه اشتراک تحصیل در اغلب کشورهای اروپایی این است که شما برای تحصیل در دانشگاه های برتر این کشورها نیازمند اخذ تاییدیه پذیرش و سپس ویزای تحصیلی اروپا هستید. پس برای اطلاع کامل در خصوص انواع و شرایط ویزای تحصیلی کشورهای اروپایی در سال 2021 با مشاورین خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *