ویزای تحصیلی

تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی

تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی

علاقه مندان به تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی می توانند در دانشگاه معتبر و مشهور زاگرب یا سایر موسسات آموزشی این کشور به تحصیل بپردازند و در عین حال از مزایای تحصیل در کرواسی نیز بهره مند شوند. در سال های گذشته تعداد دانشجویان بین المللی این کشور اروپایی افزایش یافته است؛ دانشجویان از هر گوشه و کنار جهان برای تحصیل وارد کرواسی می شوند و در یک محیط امن برای یادگیری و رشد در یک جامعه بسیار باز و یکپارچه که از آن ها استقبال می کند به تحصیل می پردازند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

معرفی رشته طراحی لباس در کرواسی

هر ساله علاقه مندان زیادی متقاضی تحصیل در رشته طراحی لباس در موسسات آموزشی کشورهای مختلف می شوند و تعداد آن ها در حال افزایش است. این افراد می خواهند وارد دنیای مد و فشن شوند و با تحصیل در رشته طراحی مد و لباس مهارت های لازم برای موفقیت در این صنعت را کسب کنند. طراحی لباس نوعی هنر است که به خلق لباس اختصاص دارد. از یک طراح لباس انتظار می رود که دارای یک شخصیت خلاق و هنرمند بوده و در زمینه نقاشی و طراحی مهارت داشته باشد. همچنین، طراحان لباس باید تصور بصری خوبی داشته باشند و بتواند ایده هایشان را به شکل لباس درآورند. به علاوه، آن ها باید از نیازهای بازار مد آگاه باشند، از گالری های هنری بازدید کنند و هر زمان که فرصتی پیدا کردند با هنرمندان مختلف تعامل داشته باشند.

درک مناسب از سبک زندگی مخاطب و نیازها و احتیاجات مشتری نیز در طراحی لباس مورد نیاز است. همچنین دانش و تجربه خیاطی نیز لازم است. طراحان باید بتوانند سطوح مختلف کیفیت پارچه را تشخیص دهند و به طور بدیع و خلاقانه با پارچه کار کنند. انتظار دیگری که از طراحان لباس می رود این است که مهارت های ارتباطی خوبی را دارا باشند و بتوانند ایده هایشان را به طور واضح بیان کنند. مهم تر از همه این که طراحان باید ایده های نو و ابتکاری داشته باشند. در موسسات آموزشی کرواسی نیز همانند سایر کشورها رشته طراحی لباس برای علاقه مندان ارائه می شود، که بهترین نمونه آن دانشگاه زاگرب در این کشور است که یک دانشگاه رتبه دار و معتبر می باشد.

هزینه های لازم برای تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی

هزینه های لازم برای تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی

بررسی هزینه تحصیل در کرواسی نشان می دهد:

  • هر موسسه آموزشی عالی در این کشور می تواند شهریه خود را تعیین کند.
  • دانشگاه های دولتی در مقایسه با دانشگاه های خصوصی هزینه کم تری دارند.
  • معمولا دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا و دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا هزینه های یکسانی را پرداخت می کنند.
  • هزینه های متوسط برای برنامه های کارشناسی در دانشگاه های دولتی بین 800€ تا 4000€ (یورو) می باشد.
  • هزینه های تحصیل در برنامه های کارشناسی ارشد بر اساس رشته تحصیلی، محل تحصیل و مدت زمان لازم برای فارغ التحصیلی متفاوت است.
  • دانشجویان برای دریافت آخرین اطلاعات در مورد هزینه های تحصیل همیشه باید وب سایت های دانشگاهی را بررسی کنند.

بررسی هزینه زندگی در کرواسی نیز نشان می دهد:

  • دانشجویان بین المللی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به حدود 400€ تا 700€ (یورو) در ماه نیاز دارند.
  • بسته به سبک زندگی دانشجو، ممکن است هزینه ها کم یا زیاد شود.
  • تحلیل هزینه های زندگی در کرواسی ارقام زیر را نشان می دهد:.
عنوانقیمت/ هزینه
محل اقامت150€ تا 300€ (یورو) در ماه
غذا و مواد غذایی100€ تا 250€ (یورو) در ماه
کارت حمل و نقل ماهانه47€ (یورو) – دانشجویان ممکن است تخفیف بگیرند
صرف غذای سه قسمتی برای دو نفر در یک رستوران میان رده40€ (یورو)

نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در کرواسی را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در کرواسی

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی

الزامات ویزا برای دانشجویانی که می خواهند در کرواسی تحصیل کنند بسته به تابعیت آن ها متفاوت است. دانشجویانی که قصد تحصیل در کرواسی را دارند، باید برای اقامت موقت و یا ویزای ورود دانشجویی یا تحصیلی به کرواسی اقدام کنند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا /EFTA برای ورود به کرواسی نیازی به ویزا ندارند. با این حال، برای دوره های تحصیل بیش از سه ماه نیاز به ثبت نام برای اقامت موقت دارند. شهروندان کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن نیز برای ورود به کرواسی نیازی به ویزای ورود ندارند اما باید به همراه کلیه مدارک لازم برای درخواست اقامت موقت در کرواسی درخواست ارائه دهند. شهروندان کشورهایی مانند چین، هند و امارات نیز می توانند برای ویزای توریستی درخواست دهند و سپس اقدام به اخذ مجوز اقامت موقت کنند.

اما دانشجویان کشورهای دیگر برای ورود به کرواسی نیاز به ویزای ورود دارند. ویزای تحصیلی کرواسی باید در سفارت یا کنسولگری آن در کشور دانشجو صادر شود. دانشجویان این کشورها همچنین می توانند تقاضای اجازه اقامت موقت خود را در کنار درخواست ویزای ورود خود ارائه دهند یا می توانند درخواست خود را پس از رسیدن به کرواسی در نزدیک ترین مرکز پلیس ارائه نمایند. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای کرواسی عبارتند از:

  • سند سفر یعنی گذرنامه بین المللی یا کارت D برای دانشجویان اتحادیه اروپا
  • نامه پذیرش
  • دو قطعه عکس گذرنامه ای
  • سند اثبات محل اقامت
  • سند اثبات تمکن مالی – به صورت صورتحساب بانکی که بسته به مدت تحصیل مقدار وجوه کافی را نشان دهد
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری یا گزارش پلیس
  • بیمه درمانی
  • هزینه ویزا

اسناد و مدارک متقاضیان باید به صورت کپی برابر اصل محضری بوده و توسط مترجم رسمی با آپوستیل رسمی به زبان کرواتی ترجمه شده باشد.

سوالات رایج درباره تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی

در این بخش به چند سوال رایج درباره تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی پاسخ می دهیم:

  • دلایل و مزایای تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی چیست؟ آموزش باکیفیت، مدارک شناخته شده در سطح بین الملل، هزینه های مقرون به صرفه تحصیل و زندگی، کار ضمن تحصیل، امنیت بالا، کیفیت بالای زندگی، ارتباط با بقیه کشورهای اروپایی و غیره.
  • هزینه زندگی در کرواسی حین تحصیل رشته طراحی لباس می تواند چه مبلغی باشد؟ هزینه های زندگی دانشجویان در این کشور در حدود 400€ تا 700€ (یورو) در ماه است.
  • آیا دانشجویان رشته طراحی لباس در کرواسی می توانند حین تحصیل در این کشور کار کنند؟ بله. کلیه دانشجویانی که در یک برنامه آموزش عالی تمام وقت در کرواسی ثبت نام کرده اند، مجاز به اشتغال نیمه وقت در هنگام تحصیل هستند.

چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته طراحی لباس در کرواسی هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و مهاجرت تحصیلی به کرواسی با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *