ویزای تحصیلی

تخصص بیماری های تنفسی در سوئیس

تخصص بیماری های تنفسی در سوئیس

دانشگاه برن که یک دانشگاه جامع در برن – پایتخت سوئیس – می باشد، بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئیس است. این دانشگاه در سال 1834 تاسیس شده است و توسط کانتون برن تامین مالی می شود. دانشگاه برن در هشت دانشکده و 150 موسسه، انتخاب گسترده ای از دوره ها و برنامه ها را برای علاقه مندان به تحصیل در این دانشگاه ارائه می دهد. دانشگاه برن با حدود 18576 دانشجو سومین دانشگاه بزرگ سوئیس است.

در حال حاضر، دانشگاه برن پس از موسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس، موسسه فناوری فدرال لوزان و دانشگاه زوریخ، چهارمین دانشگاه برتر سوئیس می است. این دانشگاه در رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2022) دارای رتبه 101، در رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2021) دارای رتبه 101، در رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2022) دارای رتبه 119 و در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021) دارای رتبه 107 است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئیس تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئیس کدامند؟
  • وضعیت حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در سوئیس چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئیس چه رقمی است؟
  • زندگی دانشجویی در سوئیس چگونه است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در سوئیس

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئیس را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در سوئیسرتبه در قاره اروپارتبه در جهان
دانشگاه برنبرن11464
دانشگاه زوریخزوریخ21565
دانشگاه ژنو سوئیسژنو366203
دانشگاه لوزانلوزان478235
موسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیسزوریخ579240
دانشگاه بازلبازل683249
موسسه فناوری فدرال لوزانلوزان7160421
دانشگاه سنت گالنسنت گالن8293909

مطابق نمودار بالا، شهرهای برن، زوریخ، ژنو و لوزان، بهترین شهرهای سوئیس برای تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی هستند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته تخصص بیماریهای تنفسی در سوئیس

حقوق متخصصان رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئیس

شخصی که به عنوان متخصص بیماری های تنفسی (Respiratory Therapist) در سوئیس کار می کند معمولاً حدود 17100CHF (فرانک سوئیس) در ماه حقوق می گیرد. حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در این کشور بین 8400CHF (کم ترین) تا 26700CHF (بیش ترین) (فرانک سوئیس) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در سوئیس را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان بیماری های تنفسی در سوئیس

مطابق نمودار بالا، حقوق متخصصان بیماری های تنفسی در سوئیس از 101000CHF (فرانک سوئیس) در سال (حداقل حقوق) تا 321000CHF (فرانک سوئیس) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس یکی از بالاترین ها در جهان است و شهرهای زوریخ و ژنو به طور مداوم گران ترین شهرهای جهان هستند. سوئیس گران است زیرا مشاغل آن پردرآمد هستند. البته این یکی دیگر از چرخه هایی است که در آن مشاغل با درآمد بالاتر منجر به هزینه زندگی بالاتر می شود. مردم از به دست آوردن یک شغل عالی با حقوق بالا خوشحال می شوند و سپس متوجه می شوند که دارند استفاده می کنند. مقایسه سوئیس و ایالات متحده آمریکا از نظر هزینه زندگی نشان می دهد با شاخص هزینه زندگی 145، تمامی کالاها در سوئیس حدود 45% گران تر از در آمریکا هستند. اما متوسط درآمد در سوئیس نیز 29% بیش تر است، که به این معنی است که شهروندان می توانند کالاهای بیش تری نیز بخرند.

در حال حاضر، هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در سوئیس 1492.26USD (دلار آمریکا) معادل 1442.58CHF (فرانک سوئیس) بدون در نظر گرفتن اجاره برآورد می شود؛ این یعنی هزینه زندگی در سوئیس به طور متوسط 209.73% بیش تر از ایران است. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در سوئیس را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در سوئیس

در صورتی که دانشجویی بخواهد در سوئیس آپارتمان اجاره کند، با این ارقام مواجه می شود:

  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 1646.19CHF (فرانک سوئیس)
  • اجاره ماهانه آپارتمان یک خوابه خارج از مرکز شهر: 1294.28CHF (فرانک سوئیس)

مقایسه ها نشان می دهد اجاره بها در سوئیس به طور متوسط 215.02% بیش تر از ایران است.

زندگی دانشجویی در سوئیس

کشور سوئیس به ویژگی های جغرافیایی و گردشگری خود می بالد، بنابراین این یک واقعیت است که دانشجویان کارهای زیادی در خارج از کتابخانه خواهند داشت. سوئیس میزبان دریاچه های فیزوه ای متعددی است که در طول جشنواره های تابستانی پر از دانشجویان جوان هستند. روستاهای قدیمی و قله های مرتفع آلپ به زیبایی این کشور می افزایند، مهم نیست که دانشجو کدام کانتون را برای تحصیل انتخاب کرده است. شهرهای سوئیس شامل محله های قرون وسطایی با مکان های دیدنی مانند برج ساعت Zytglogge در برن است. همچنین سوئیس به خاطر پیست های اسکی و مسیرهای پیاده روی خود در سراسر جهان شناخته شده است.

سوئیس یکی از شادترین و سالم ترین جمعیت های جهان را دارد. این کشور دارای تعدادی از شهرهای برتر از نظر کیفیت بالای زندگی می باشد. مطالعات نشان می دهد که این امر نه تنها به دلیل مراقبت های بهداشتی-درمانی عالی اجرا شده توسط دولت سوئیس، بلکه همچنین به دلیل استاندارد بالای زندگی و تمایل ذاتی سوئیس به داشتن یک سبک زندگی سالم و فعال است. اکثر دانشجویان تجربه خود در کشور سوئیس را یکی از بهترین تجربیات خود در طول زندگی می دانند.

در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته تخصص بیماری های تنفسی در سوئیس هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز کار پس از تحصیل در سوئیس از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *