ویترین

ثبت موسسه غیرتجاری در کرمان

ثبت موسسه غیرتجاری در کرمان

برای هموطنان کرمانی که علاقه مند به توسعه فعالیت های غیرتجاری می باشند، بهترین گزینه ممکن ثبت موسسه غیرتجاری در کرمان محسوب می شود. آنها از این طریق می توانند برای موسسه مورد نظرشان شخصیت حقوقی یافته و از مزایا و امتیازات آن استفاده کنند. اما بهتر است بدانید که برای تشکیل این موسسات رعایت یکسری اصول و مقررات جزء الزامات اصلی کار می باشد. مثلا اینکه موسسه در کرمان با دستکم دو نفر عضو و سرمایه حدودا یک میلیون ریالی تشکیل می شود.

برای تشکیل موسسه در استان کرمان همچنین انتخاب هیات مدیره و نیز تنظیم و ارائه مدارک یا اخذ مجوز تاسیس نیز جز ضروریات محسوب می شود. علاوه بر این اطلاع از مراحل کار ثبت و چندوچون آن و نیز اقدامات پس از انجام پروسه ثبت نیز جزء اصول مهم تشکیل موسسات در کرمان محسوب می شود. شما از طریق ارتباط با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان نحوه و شرایط ثبت شرکت یا موسسه در استان یا شهر خود قرار گیرید.

ویژگی های موسسات غیرتجاری در کرمان

موسسات غیرتجاری تشکیلاتی ویژه برای انجام امور و موضوعات غیرتجاری می باشند که متقاضیان کرمانی از این طریق می توانند علاوه بر فعالیت در موضوع تخصصی خود همچنین به کسب درآمد و تقسیم آن بین اعضاء نیز فکر کنند. بنابراین این موسسات با در نظر گرفتن اهداف و نیات موسسان آنها به دو نوع موسسات انتفاعی و موسسات غیرانتفاعی دسته بندی می شود. در موسسات انتفاعی مثل موسسات حقوقی یا کانون های آموزشی قصد موسسان کسب منافع می باشد اما در موسسات غیر انتفاعی هدف موسسان هدفی غیر از کسب منافع می باشد. اما از ویژگی های مهم این موسسات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ویژگی های مهم جهت شناخت موسسات غیرتجاری در کرمان
ویژگی اولتشکیل موسسات غیرتجاری با حداقل 2 نفر عضو موسسین
ویژگی دومتشکیل موسسات غیرتجاری با حداقل 1 میلیون ریال
ویژگی سومتشکیل موسسات غیرتجاری با حداقل 2 مدیر و بدون بازرس
ویژگی چهارمتشکیل موسسات غیرتجاری با مسئولیت محدود شرکا
ویژگی پنجمتشکیل موسسات غیرتجاری با تنظیم اسناد و اخذ مجوز

اصول ثبت موسسه غیرتجاری در کرمان

اصول ثبت موسسه غیرتجاری در کرمان

تشکیل موسسات غیرتجاری در کرمان بیشترین شباهت را با شرکت های مسئولیت محدود دارد. اولا برای تشکیل این موسسات حضور دو شریک با سرمایه حداقل 1 میلیون ریالی الزامی است. این سرمایه به صورت سهم الشرکه بوده و قابل انتقال نیز میباشد اما منتها به شرطی که اولا رضایت اکثر شرکا جلب شده باشد و ثانیا سندی رسمی و محضری برای اینکار ارائه شود. اصل دیگر در این رابطه این است که مجمع موسسان مدیرانی (حداقل 2 مدیر) برای موسسه انتخاب کنند و این مدیران حائز شرایط ذیل باشند:

  • اولا سن داوطلبان برای قبول سمت مدیریت بالای 18 سال باشد.
  • ثانیا تعداد مدیران انتخابی برای موسسه حداقل 2 مدیر باشد.

مزایای تشکیل موسسه در کرمان

بنا بر قوانین تجاری ایران، موسسات غیرتجاری تشکیلاتی خاص هستند که برای اهداف و مقاصد غیر تجاری شکل گرفته و درست از زمان ثبت نیز دارای شخصیت حقوقی هستند. مزایای داشتن شخصیت حقوقی برای موسسات همانند مزایا برای شرکتهاست. موسسان اینگونه تشکیلات در کرمان علاوه بر اینکه از قوانین و قواعد ساده تری برای تاسیس موسسه خود برخوردارند همچنین از مزایای متنوع زیر نیز برخوردار هستند:

مزایای تشکیل موسسه در کرمان

ضمنا دایره موضوعات گسترده دست متقاضیان برای انتخاب موضوع مورد نظر را باز گذاشته و آنها به زاحتی می توانند از بین این موضوعات متنوع موضوع تخصصی خود را انتخاب کنند. مزیت دیگر تاسیس موسسات غیرتجاری را می توان در قانونی بودن کسب منافع مالی در آنها عنوان کرد.

شرایط تشکیل انواع موسسات غیرتجاری در کرمان

از نظر نحوه تشکیل، فرقی بین انواع موسسات غیرتجاری در کرمان وجود ندارد. متقاضیان برای تشکیل این موسسات ابتداء امر بایستی با ساختار و شرح وظایف هر یک از ارکان موسسه آشنا شوند. در حقیقت، ساختار هر موسسه غیرتجاری در کرمان متشکل از 3 رکن مهم زیر می باشد که هریک از این ارکان نیز وظایف و مسئولیت هایی دارند:

ارکان تشکیل انواع موسسات غیرتجاری در کرمان

از بین این 3 رکن توضیح داده شده، رکن تصمیم ساز یعنی مجمع عمومی عادی است که اعضای هیات مدیره یا همان رکن سوم موسسه را انتخاب می کند. با این انتخاب مدیران موسسه موظف می شوند تا موسسه غیرتجاری مورد نظر را در کرمان تاسیس کنند. آنها برای پیگیری این امر نیازمند تنظیم و ارائه مدارک مهمی مثل اساسنامه، صورت جلسات و اظهارنامه در دو نسخه و همراه با امضاء شرکا هستند. در ضمن اخذ مجوز نیز از جمله ضروریات مهم برای کار ثبت موسسه تلقی می شود و مراجع صادر کننده این مجوزها با مدنظر قرار دادن موضوع موسسه عیارتند از:

  • برای موسسات انتقاعی در کرمان: اداره یا ارگان ذیصلاح در استان کرمان
  • برای موسسات غیرانتفاعی در کرمان: نیروی انتظامی کرمان

نکات ثبت موسسه غیرتجاری در کرمان

قبل از پرداختن به بحث ثبت موسسه غیر تجاری در کرمان بایستی به اطلاع برسانیم که مطابق ماده 586 قانون تشکیل موسسات غیرتجاری، موسسات و تشکیلات مخالف امنیت عمومی و یا با موضوع نامشروع امکان تاسیس در کرمان را ندارد. ایضا اینکه ثبت موسسه در کرمان مستلزم آنست که مفاد آیین نامه اصلاحی ثبت موسسات غیرتجاری مصوب سال 1377 توسط متقاضیان رعایت شود. با توجه به این توضیحات اکنون به سراغ بررسی مراحل روند ثبت موسسه غیرتجاری در کرمان به 3 مرحله اصلی زیر می رویم:

  • گرفتن تاییدیه آنلاین از طریق سایت ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری (sherkat.ssa.ir)
  • فرستادن کلیه مدارک و ضمائم مربوطه به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری کرمان
  • دریافت پیش نویس آگهی تهیه شده برای متقاضیان و درج آن آگهی ها در روزنامه رسمی

اما این تمام ماجرای ثبت موسسه غیرتجاری در کرمان نبوده و به محض اتمام مرحله درج آگهی تاسیس در روزنامه متقاضیان تا 2 ماه فرصت قانونی خواهند داشت تا ضمن تشکیل پرونده در اداره دارائی نسبت به انجام امور زیر اقدام لازم را انجام دهند:

ارکان ثبت موسسه غیرتجاری در کرمان

سرمایه گذاری در ترکیه شیوه ای رایج در بین کارآفرینان و سرمایه گذاران ایرانی جهت دریافت اقامت دائم این کشور می باشد. اگر شما نیز متقاضی اطلاع از شرایط انواع ثبت شرکت در ترکیه 2021 هستید پس حتما از مشاوره های حرفه ای وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شده و سوالات تخصصی خود را در خصوص انواع سرمایه گذاری در ترکیه با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *