ویزای تحصیلی

دانشگاه های برتر پزشکی در آذربايجان

دانشگاه های برتر پزشکی در آذربايجان

در یان محتوا به بررسی دانشگاه های برتر پزشکی در آذربايجان در سال 2024 برای متقاضیان علاقه مند به تحصیل پزشکی در خارج از کشور می پردازیم. یکی از انتخاب های مناسب برای متقاضیان ایرانی کشور آذربایجان می باشد. به همین منظور کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو سعی دارند به بررسی شرایط تحصیل و دانشگاه های برتر پزشکی در آذربایجان بپردازند، اگر دانشگاه های پزشکی آذربایجان را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

ورود به دانشگاه های برتر پزشکی در آذربايجان در 2024

در سال 2024 با توجه به پایین بودن و مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیل پزشکی در آذربایجان، افراد زیادی تلاش می کنند پذیرش دانشگاه های برتر پزشکی در آذربایجان را کسب نمایند. با توجه به نظام آموزشی خوب این کشور کیفیت دانشگاه ها بالا رفته و دروس مطابق با استانداردهای جهانی ارائه می شوند. زبان تحصیل در دانشگاه های این کشور ترکی آذربایجانی، انگلیسی و روسی می باشد، که دانشجو باید با توجه به دانشگاه و مقطع تحصیلی زبان مورد نظر را انتخاب کند. طول مدت تحصیل در رشته های پزشکی 6 ساله می باشد که شامل دوره های آموزشی و دوره های کار آموزی می شود.

با تحصیل در دانشگاه های برتر پزشکی در آذربایجان از مزایایی مانند نزدیکی کشور آذربایجان به ایران، تحصیل در دانشگاه های پیشرفته و مدرن، هزینه های تحصیل و زندگی کم نسبت به سایر کشورهای اروپایی، امکان گذراندن دوره های کارآموزی در کشور آمریکا و دریافت مدرک با اعتبار بین المللی بهره مند خواهید شد. در ادامه سعی داریم به معرفی دانشگاه های برتر پزشکی در آذربایجان بپردازیم.

بهترین دانشگاه های پزشکی آذربایجان در 2024

نرخ بیکاری در آذربایجان در سال 2024 کم تر از 6% است و فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، روانپزشکی، پزشکی قانونی و غیره نه تنها بلافاصله استخدام می شوند بلکه سطح درآمد بالایی هم دارند. منتهی از آن جایی که پیدا کردن کار در آذربایجان برای خارجی ها کمی دشوارتر از شهروندان این کشور است بهتر است افراد ابتدائا تلاش کنند تا از دانشگاه های با رنکینگ بالای این کشور پذیرش بگیرند و با تسلط به زبان آذری آینده شغلی خود را در این کشور تضمین نمایند. برخی از بهترین دانشگاه های آذربایجان که فارغ التحصیلان آن ها شانس خوبی برای استخدام شدن در بیمارستان های برتر این کشور را دارند عبارت هستند از:

رنکینگ ملی در 2024بهترین دانشگاه های پزشکی آذربایجانشهر
1دانشگاه باکوباکو
2دانشگاه اولدار یوردونریمانف
3دانشگاه دولتی آذربایجانباکو
4دانشگاه قفقازباکو
5دانشگاه نخجواننخجوان

ورود به دانشگاه های برتر پزشکی در آذربايجان

معرفی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان

یکی از دانشگاه های برتر پزشکی در آذربایجان دانشگاه علوم پزشکی این کشور می باشد، این دانشگاه در سال 1930 میلادی در شهر باکو (پایتخت جمهوری آذربایجان) تاسیس شد که دارای بیش از 80 سال قدمت می باشد. در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان امکان تحصیل به 3 زبان انگلیسی، روسی و ترکی آذربایجانی وجود دارد. در حال حاضر بیشتر از 350 دانشجو ایرانی در این دانشگاه مشغول به ادامه تحصیل می باشند.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه ارائه مدرک تحصیلی با معدل بالا و ارائه مدرک زبان معتبر الزامی می باشد، اگر قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را دارید باید مدرک معتبر زبان IELTS 6 را ارائه نمایید. طول مدت تحصیل در این دانشگاه 6 ساله می باشد و دانشجو می تواند یکی از رشته های اطفال، غدد، چشم و ایمن سازی را برای ادامه تحصیل انتخاب کند. به طور میانگین برای تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان باید سالانه مبلغ 5200$ (دلار آمریکا) بابت شهریه پرداخت نمایید.

دانشگاه طب باکو از دانشگاه های برتر پزشکی در آذربايجان

متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در را دارند می توانند برای ادامه تحصیل پذیرش دانشگاه طب باکو را به دست آورند. این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت نبوده و به همین دلیل انتخاب مناسبی برای متقاضیان ایرانی محسوب نمی شود. برای ورود به دانشگاه باید به مدت 12 ماه در دوره های پیش از دانشگاه شرکت نمایید و پس از موفقیت در گذراندن این دوره سال اول تحصیلی خود را شروع کنید. دروس تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی، آذربایجانی و روسی ارائه می شود. شهریه سالانه این دانشگاه 2000$ (دلار آمریکا) می باشد.

دریافت ویزای تحصیلی کشور آذربایجان

دانشجویان خارجی و بین المللی که قصد ادامه تحصیل در این رشته را دارند باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در این کشور اقدامات لازم را در جهت اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان انجام دهند. به این منظور لازم است مدارک ذیل را تهیه کرده و در زمان تعیین شده برای مصاحبه به مسئول مربوطه در سفارتخانه یا کنسولگری جمهوری آذربایجان ارائه کنید:

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان و ارائه رسید آن
  • ارائه گواهی پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی جهت توانایی فرد در پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل
  • 2 قطعه عکس 4*3
  • پاسپورت معتبر با 24 ماه اعتبار
  • مدرک زبان معتبر (اگر قصد دارید به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهید پیشنهاد می شود مقاله تحصیل در آذربایجان به زبان انگلیسی را مطالعه کنید)
  • مدارک پزشکی تایید شده
  • گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده
  • ارائه رزرو از بلیت به کشور آذربایجان
  • مشخص شدن محل زندگی در کشور آذربایجان
  • انگیزه نامه

با مطالعه این مقاله اطلاعات مختصری در رابطه با دانشگاه های برتر پزشکی در آذربایجان کسب کردید. اگر قصد دارید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های این کشور در آذربایجان اقامت داشته باشید و مشغول به کار شوید باید ویزای تحصیلی خود را به ویزای کار آذربایجان تبدیل کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه اخذ ویزای کار این کشور به مطالعه مقاله ویزای کار آذربایجان بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط پذیرش در هر یک از دانشگاه های این کشور می توانید همه روزه با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

6 دیدگاه برای “دانشگاه های برتر پزشکی در آذربايجان

  1. Mohabat گفت:

    سلام اگه لیسانسمون روانشناسی باشه میتونیم فوقمون رو روانپزشکی بخونیم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید ارشد روانشناسی بخونید مشکلی نیست

  2. Hamed گفت:

    کدوم دانشگاه های پزشکی به زبان ترکی تدریس دارند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      دانشگاه های پزشکی این کشور مورد تایید وزارت بهداشت نیستند بزرگوار

  3. حامد جلیلی گفت:

    سلام ایا بدون مدرک آیلتیس و تنها با زبان ترکی (ترک زبان بودن ) امکان ثبت نام در رشته های پزشکی در دانشگاه باکو هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در داشگاه هایی که پزشکی به زبان ترکی برگزار میشه بله این امکان وجود داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *