ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در اتریش

رشته آسیب شناسی در اتریش

تحصیل در رشته آسیب شناسی در اتریش را می توان به عنوان یکی از بهترین گزینه های در دسترس برای تبدیل شدن به یک پاتولوژیست معرفی کرد. اتریش از دیرباز یکی از مهم ترین مراکز آموزشی در جهان است و ایرانیان زیادی تمایل به تحصیل در این کشور داشته اند. مجموعه اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داده است، روند دریافت ویزای تحصیلی این کشور را با چال های جدی روبرو کرده و همین مسئله سبب شده است تا امروز حجم متقاضیان تحصیل در اتریش به صورت قابل توجهی کم شود اما این مسئله هرگز به آن معنا نیست که تحصیل در اتریش اعتبار خود را از دست داده است و جایگاه دانشگاه های این کشور به خوبی در رتبه بندی های بین المللی قابل مشاهده است.

رشته آسیب شناسی به عنوان یکی از تخصص های پزشکی، در حال حاضر یکی از کم تنش ترین رشته های تحصیلی است و به همین دلیل است که می توان بسیاری از افراد را متمایل به تحصیل در این رشته دانست. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، در یک بازه زمانی 3 ساله به خواسته خود در رابطه با دریافت مدرک تحصیلی دست پیدا می کنند و به همین دلیل است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در اتریش خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در اتریش چیست؟
  • مهم ترین دانشگاه های این کشور در رشته آسیب شناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در اتریش چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک پاتولوژیست در اتریش به درآمد بالا دست پیدا کرد؟

شرایط تحصیل رشته آسیب شناسی در اتریش

افرادی که رشته آسیب شناسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند، باید حتما مدرک پزشکی دریافت کرده باشند و این مسئله می تواند سبب طولانی شدن دسترسی به مدرک تحصیلی در این رشته شود. برای تحصیل در رشته آسیب شناسی گام اول دریافت مدرک پزشکی است و در مرحله دوم فرد باید دوره انترنی خود را به پایان برساند. در نهایت دوره رزیدنسی باید پشت سر گذاشته شود تا فرد بتواند وارد این مرحله شود.

زبان تحصیل در کشور اتریش به طور کلی آلمانی است اما در معدود دانشگاه های این کشور می توان به زبان انگلیسی نیز تحصیل پزشکی در اتریش را تجربه کرد. فرایند تحصیل در رشته آسیب شناسی در این کشور برای دانشجویان معمولا یک دوره 3 ساله است و پس از آن مدرک رسمی پاتولوژی در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

معرفی دانشگاه های برتر رشته آسیب شناسی در اتریش

برای تحصیل در رشته آسیب شناسی در اتریش، 10 دانشگاه نسبتا معتبرتر وجود دارد که علاقمندان به رسیدن به درجات عالی کاری و علمی، بهتر است از میان این دانشگاه ها گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. محدودیت های چندانی برای انتخاب این دانشگاه ها به عنوان مقصد تحصیلی وجود ندارد و این خود یک امتیاز به حساب می آید.

لیست مهم ترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته آسیب شناسی عبارتند از:

مهم ترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل در رشته آسیب شناسی

مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل هزینه های چندانی را به همراه نخواهد داشت و همین مسئله می تواند اهمیت انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی را تا حدود زیادی افزایش دهد.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در اتریش

آنچه تحصیل در اتریش را از بسیاری از کشورهای جهان مجزا می سازد، مجموعه هزینه های سالیانه تحصیل در این کشور است. علاقمندان به رشته آسیب شناسی باید حداقل 3 سال در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند و این در حالی است که اجازه کار تمام وقت در این کشور را نخواهند داشت و در نتیجه دسترسی به منابع مالی برای آن ها به حداقل میزان خود می رسد. در حال حاضر می توان گفت که یک دانشجو در اتریش ماهانه می تواند در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) درآمد داشته باشد و این مبلغی است که صرفا برای گذراندن زندگی در این کشور کفایت می کند.

هزینه تحصیل در اتریش نیز معمولا ناچیز است چراکه دانشجویان مبلغی را به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت نمی کنند و همین مسئله سبب شده تا هزینه های تحصیل در این کشور در اکثر رشته های تحصیلی از جمله آسیب شناسی به کمتر از 3000€ (یورو) در سال برسد.

هزینه تحصیل رشته آسیب شناسی در اتریش

شرایط کار یک پاتولوژیست در اتریش

افرادی که به عنوان پاتولوژیست از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، بستر مناسبی برای کار در اتریش خواهند داشت و این مسئله می تواند به آن ها کمک کند تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت به اقامت دائمی این کشور از همین طریق دست پیدا کنند. یک پاتولوژیست در اتریش به طور متوسط 8600€ (یورو) در ماه درآمد کسب می کند که نسبت به متوسط درآمد در این کشور بسیار مناسب است و از همین رو است که پاتولوژیست ها نیز در این کشور شرایط مالی بسیار مناسبی دارند.

اتریش ویزای تحصیلی خود را با توجه به معیارهای بسیار خاصی در اختیار دانشجویان خارجی قرار می دهد و در صورتی که فردی از این مراحل به خوبی با خبر باشد، ممکن است بتواند به خواسته خود دست پیدا کند. توصیه می شود که برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با مراحل اجرایی پرونده مهاجرتی خود، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *