ویزای تحصیلی

رشته آسیب شناسی در سوئد

رشته آسیب شناسی در سوئد

از بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی برای تحصیل رشته آسیب شناسی در سوئد و حتی کل اروپا می توان به موسسه کارولینسکای این کشور اشاره کرد. چرا که اولا کیفیت آموزشی رشته پاتولوژی در این دانشگاه به حدی بالاست که از این نظر دانشگاه مذکور در رتبه 3 دانشگاه های اروپا و در رتبه 29 دانشگاه های جهان قرار دارد. از دیگر دانشگاه های معتبر سوئدی برای ادامه تحصیل در این رشته نیز می توان به دانشگاه های لوند و گوتنبرگ اشاره نمود.

در واقع، تحصیل در دوره آسیب شناسی در دانشگاه های سوئدی من جمله موسسه کارولینسکا کلا 5 سال و نیم طول کشیده و امکان تحصیل این رشته برای دانشجویان بین المللی هم به زبان سوئی و هم انگلیسی فراهم است. در ادامه همین مطالب نیز شما گرامیان ضمن آشنایی با شرایط تحصیل این رشته همچنین با شرایط کار متخصصان پاتولوژی در سوئد آشنا شده و در آخر نیز می توانید سوالات خود را با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارید.

معرفی رشته آسیب شناسی در سوئد

این رشته در سوئد یک دوره فول تایم 5 سال و نیم است و دانشجویان در قالب همین دوره هم با مفاهیم تئوریکی و هم مفاهیم کاربردی رشته آسیب شناسی آشنا می شوند. آنها در آزمایشگاه ها و زیر نظر اساتید برجسته این رشته ابتداء بر روی ماهیت، دلیل یا دلایل و نیز رشد انواع امراض و تغییرات ساختاری و عملکردی آنها پرداخته و سپس ازطریق نمونه برداری بافتی یا سلولی در محیط آزمایشگاهی به تشخیص وجود بیماری و نیز مرحله رشد آن می پردازند. شک نکنید که سوئد از بهترین کشورهای جهان برای ادامه تحصیل در رشته آسیب شناسی یا همان پاتولوژی است. چرا که همانطوری که در لیست زیر هم مشاهده می شود، برخی از بهترین دانشگاه های آسیب شناسی جهان و اروپا در سوئد می باشند:

دانشگاهرتبه در سوئدرتبه در اروپارتبه در جهان
موسسه کارولینسکا1329
دانشگاه لوند2538
دانشگاه گوتنبورگ339132
دانشگاه اوپسالا441139

ضمنا در دانشگاه های سوئد امکان ادامه تحصیل رشته آسیب شناسی در هر سه کورس تحصیلی رایج امکان پذیر است. از جمله گرایشات این رشته که دانشجویان خارجی می توانند در کشور سوئد ادامه تحصیل دهند نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاتولوژی درمانی
  • پاتولوژی دام
  • پاتولوژی گیاهی
  • پاتولوژی مولکولی
  • پاتولوژی سلولی
  • پاتولوژی آناتومیکی

معرفی رشته آسیب شناسی در سوئد

پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در سوئد

همان طوری که در مطالب قبلی هم بیان شد، کلا دوره های پزشکی در دانشگاه های سوئد حدود 5 سال و نیم طول می کشد و پس از آن فارغ التحصیلان خودشان را برای گذراندن دوره انترنی آماده می کنند. دوره انترنی در کشور سوئد نیز در حدود 1 و نیم سال طول می کشد. بدین ترتیب دانشجویان علاوه بر اخذ مدرک تخصصی رشته آسیب شناسی از دانشگاه های سوئد همچنین می توانند به مجوز کار پزشکی در این کشور نیز دست یابند. اما مرحله اولیه برای پزشک آسیب شناس شدن در سوئد اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی این کشور می باشد. این کار به صورت آنلاین انجام شده و شامل ارائه شرایط و مدارک زیر می باشد تا صلاحیت متقاضیان برای دانشگاه سوئدی محرز شود:

شرایط و مدارک پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در سوئد

از نکات ریز درباره درخواست پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی سوئد اینکه اولا سن متقاضیان در هنگام ارائه درخواست به دانشگاه های سوئد بایستی بالای 17 سال باشد. دوما آنها بایستی پاسپورت ملی معتبری هم داشته باشند. و سوما مدرک مهارت زبان انگلیسی آنها بایستی تحت شرایط زیر باشد:

مدرک مهارت زبانی برای دانشجوی رشته آسیب شناسی در سوئد

نکته بعدی در خصوص تحصیل رشته آسیب شناسی در کشور سوئد سطح شهریه دانشجویان بین المللی در این رشته پر طرفدار می باشد. طبق آمارها و گزارشات اخیر، متوسط هزینه ماهیانه دانشجویان بین المللی در سوئد حدود SEK8568 (کرون سوئد) می باشد.

ویزا برای دانشجویان رشته آسیب شناسی در سوئد

اخذ ویزای تحصیلی سوئد از جمله ضروریات اولیه تحصیل رشته آسیب شناسی در این کشور محسوب می شود. در واقع مرحله دوم یا پایانی پذیرش دانشجوی رشته آسیب شناسی در سوئد 2022 درخواست ویزای دانشجوئی این کشور می باشد. ویزایی که صرفا برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در کورس های بیش از 3 ماه صادر می شود و از همین رو نیز به ویزای بلند مدت یا تایپ D سوئد معروف است و برای درخواست آن از سفارت سوئد نیز ارائه مدارک زیر الزامی است:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار بیش از 3 ماه
  • فرم درخواست ویزای دانشجوئی سوئد
  • بلیط دو سره (رفت و برگشت) سوئد
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک تمکن برای اقامت در سوئد
  • بیمه مسافرتی با پوشش بیش از €30000 (یورو)
  • عکس پاسپورتی جدید
  • نامه پذیرش از دانشگاه سوئد
  • رسید واریز هزینه ویزای سوئد

شرایط کاری متخصصان رشته آسیب شناسی در سوئد

دانشجویانی که در سوئد از رشته پاتولوژی فارغ التحصیل می شوند، شانس بالایی برای کاریابی و استخدام در بیمارستان ها و کلینیک های این کشور دارند. از سوی دیگر متوسط درآمد ماهیانه این دانشجویان در مقایسه با متوسط درآمد ماهیانه مشاغل در سوئد نیز بسیار بالاست. همان طوری که در نمودار زیر هم معلوم است، میانگین درآمد ماهیانه یک پزشک پاتولوژی در سوئد حدود SEK101000 (کرون) ولی متوسط درآمد ماهیانه یک کارگر در سوئد حدود SEK45100 (کرون) می باشد:

مقایسه میانگین درآمدی در سوئد

علاوه بر این میزان درآمد پاتولوژیست ها یا پزشکان پاتولوژی در سوئد نیز بسته به تخصص و سابقه کاری آنها متفاوت است. و بر این اساس بیشترین افزایش درآمدی پاتولوژیست ها در سوئد مربوط به متخصصان با سابقه کاری 5 الی 10 سال می باشد! همان طوری که در جدول زیر هم پیداست این متخصصان مجرب از افزایش حقوق 38% در سوئد برخوردارند که بالاترین سطح برای پاتولوژیست ها در این کشور محسوب می شود:

سابقه کاریدرصد افزایش حقوقمتوسط درآمد ماهیانه (کرون سوئد)
2 تا 5 سال29%SEK75800
5 تا 10 سال38%SEK195000
10 تا 15 سال24%SEK129000
15 تا 20 سال7%SEK139000
بالای 20 سال7%SEK148000

تیم وکلای مهاجرتی و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ها و موضوعات مختلف کار در سوئد و اخذ ویزای کاری سوئد 2022 نیز آماده ارائه مشاوره های تخصصی به هموطنان گرامی می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *