ویزای تحصیلی

رشته آنکولوژی در سوئد

رشته آنکولوژی در سوئد

دانشجویان رشته آنکولوژی در سوئد می توانند دوره تحصیلی خود را طی 5 سال و نیم به اتمام رسانده و پس از اخذ مجوز وارد بازار کار شوند. در حال حاضر نیز بهترین دانشگاه برای تحصیل تمامی رشته های پزشکی از جمله رشته آنکولوژی در کشور سوئد، موسسه کارولینسکا می باشد. اما از جمله شرایط پذیرش دانشجوی آنکولوژی در کشور سوئد نیز می توان به قبولی در آزمون ورودی، ارائه مدرک دیپلم متوسطه و نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی اشاره نمود. اما از دلایل مهم تحصیل آنکولوژی در سوئد 2021 عبارتند از:

  • تحصیل به زبان انگلیسی و ارائه برنامه به سبک برنامه پزشکی آمریکا
  • مدرک تحصیلی معتبر در سراسر جهان
  • تحصیل با هزینه مقرون به صرفه
  • آموزش به روش های پیشرفته و مدرن
  • آینده کاری روشن و پردرآمد
  • استاندارد زندگی بسیار بالا

همچنین کارشناسان و مشاورین مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کاملی دارند تا شما را با فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئدی و در ادامه شرایط و الزامات دریافت ویزای تحصیلی سوئد 2021 نیز آشنا کنند.

تحصیل رشته آنکولوژی در سوئد

کلا دپارتمان آنکولوژی- پاتولوژی دانشگاه های علوم پزشکی سوئد فعالیت های آموزشی و تحقیقات بالینی تخصصی مرتبط با سرطان را انجام می دهند. دانشجویان بین المللی می توانند در دانشگاه های سوئد پذیرش خود را در گرایشات مختلف رشته آنکولوژی همانند آنکولوژی پزشکی یا Medical Oncology گرفته و این دوره تحصیلی را در عرض 5 سال و نیم یعنی در حدود 11 ترم متوالی به اتمام برسانند. معمولا محتوای آموزشی کورس آنکولوژی در سوئد نیز دروس و موضوعات پایه، مباحث کیلینیکی، سمینارها، کار در آزمایشگاه و نیز دوره انترنی می باشد. عزیزان و همراهان گرامی برای اطلاع از بهترین دانشگاه ها جهت تحصیل رشته آنکولوژی در سوئد 2021 می توانند به جدول زیر مراجعه نمایند:

نام دانشگاهامتیاز رشته
موسسه کارولینسکا81.1
دانشگاه لوند69.8
دانشگاه گوتنبرگ69.8

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در سوئد

در همین ابتداء بایستی به این نکته مهم اشاره کنیم که اصولا یکی از مزایای مهم تحصیل رشته آنکولوژی در سوئد امکان تحصیل این رشته به زبان انگلیسی است. بنابراین متقاضیان قبل از هر اقدامی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد بایستی این مدرک را از قبل اخذ کرده باشند. اما بر طبق قوانین آموزشی اغلب دانشگاه های سوئد، دانشجویان خارجی برای درخواست پذیرش خود بایستی شرایط سه گانه ضروری برای این امر را به صورت زیر داشته باشند:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در سوئد

بنابراین اغلب دانشگاه های علوم پزشکی سوئد در پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی این سه شرط را مدنظر و اساس کار خود قرار می دهند. فلذا دانشجویان متقاضی تحصیل رشته آنکولوژی در سوئد برای اطلاع از جزئیات شروط سه گانه می توانند به جدول زیر مراجعه نمایند:

شرایط پذیرش دانشجوی رشته آنکولوژی در سوئد
شرایط ورودقبولی در آزمون ورودی شامل دروس عمومی و اختصاصی متوسطه مطابق با برنامه های مقطع متوسطه سوئد: زیست شناسی 2، شیمی 2 و ریاضیات 4 (حداقل نمره لازم 50% نمره کل)
شرایط زبان انگلیسیمستلزم سطح زبان انگلیسی 6 یعنی معادل نمره آیلتس 6.5 یا امتیاز تافل 90
معیار گزینشظرفیت ها بر طبق معدل کل (GPA) دوره متوسطه به متقاضیان تخصیص داده می شود

شرایط ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در سوئد

طبق قوانین کشور سوئد، دانشجویان بین المللی برای ورود به این کشور و ادامه تحصیل در آن نیازمند اخذ مجوز اقامت تحصیلی سوئد می باشند. حالا طبق همین قوانین در صورت فشرده بودن مدت تحصیل دانشجو در سوئد برای دانشجو ویزای اقامت کوتاه یا ویزای تایپ C و در صورت طولانی بودن مدت تحصیل او در سوئد برایش ویزای اقامت بلند یا ویزای تایپ D صادر می شود. فلذا فقط دانشجویانی حق درخواست ویزای تحصیلی سوئد را دارند که از قبل بتوانند نامه پذیرش خود را از دانشگاه سوئدی دریافت کنند. اما برای اخذ ویزای مذکور از سفارت سوئد، ارائه مدارک ذیل از ضروریات این کار محسوب می شود:

  • فرم درخواست مجوز اقامت تحصیلی سوئد
  • پاسپورت ملی با اعتبار حداقل 3 ماه
  • بیمه نامه معتبر
  • گواهی تمکن مناسب
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • نامه پذیرش از سوئد
  • کلیه مدارک تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای سوئد

شرایط ویزا برای تحصیل رشته آنکولوژی در سوئد

هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در سوئد

شرایط هزینه تحصیل رشته آنکولوژی در سوئد بسته به ملیت متقاضیان و نیز دانشگاه مربوطه کمی متفاوت است. مثلا متوسط هزینه های تحصیلی دانشجویان بین المللی در دانشگاه های دولتی پایین تر از دانشگاه های خصوصی است و یا هزینه دانشجویان بین المللی بیشتر از دانشجویان اروپایی است. به هر حالل متوسط شهریه سالیانه دانشجویان بین المللی رشته آنکولوژی در سوئد حدود $9200 (دلار) می باشد. برای کسب اطلاع دقیق از جزئیات هزینه تحصیلی در بهترین دانشگاه های سوئد نیز می توان به جدول زیر مراجعه نمود:

دانشگاه/ موسسهشهریه سالیانه (یورو)
موسسه کارولینسکا سوئد16000€ الی 19400€
دانشگاه آپسالا9300€ الی 13500€
دانشگاه لوند9300€ الی 25000€
دانشگاه استکهلم سوئد8725€ الی 13620€

از طرف دیگر دانشجویان رشته آنکولوژی هزینه ای به عنوان هزینه زندگی در سوئد نیز دارند که شامل انواع هزینه های زندگی مثل غذا، حمل و نقل، اجاره خانه و غیره می شود. در حال حاضر متوسط هزینه زندگی دانشجویان آنکولوژی در سوئد همانند سایر دانشجویان حدود $709 الی $1419 (دلار) می باشد. نحوه محاسبه این هزینه در کشور سوئد و سایر مخارج در این کشور را در زیر مشاهده می کنید:

نحوه محاسبه مخارج در سوئد

و حالا در جدول زیر می توان با جزئیات بیشتری از انواع هزینه ها و حتی درآمد ماهیانه افراد در سوئد 2021 آشنا شد:

انواع هزینه ها و درآمد ماهیانه افراد در سوئد

شرایط کاری آنکولوژیست ها در سوئد

فارغ التحصیلان رشته آنکولوژی پس از اتمام دوره تحصیلی خود در سوئد از بازار کاری بسیار خوبی در این کشور برخوردارند. چرا که رشته شغلی آنکولوژی یکی از گرایشات کاربردی علوم پزشکی در سوئد محسوب شده و ضمنا در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور نیز قرار دارد. از طرف دیگر درآمد این دسته از شاغلین در سوئد قابل قیاس با دیگر مشاغل سوئد نیست. مثلا همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، میانگین درآمد ماهیانه پزشکان آنکولوژی در سوئد حدود SEK116000 (کرون) می باشد در حالی که متوسط درآمد ماهیانه سایر مشاغل در این کشور اروپایی در حدود SEK45100 (کرون) می باشد و این نشانگر برتری موقعیت شغلی آنکولوژیست ها در کشور سوئد می باشد:

میانگین درآمد ماهیانه پزشکان آنکولوژی در سوئد

هموطنان گرامی از طریق دریافت مشاوره های تخصصی از تیم کارشناسان خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در جریان انواع اقامت سوئد 2021 قرار گرفته و بدین ترتیب گزینه و روش مهاجرتی برای خود انتخاب کنند.

4.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *