ویزای تحصیلی

رشته بیهوشی در لیختن اشتاین

رشته بیهوشی در لیختن اشتاین

رشته بیهوشی در لیختن اشتاین نسبت به کشورهایی از جمله آلمان، فرانسه و هلند، طرفداران کم تری دارد. چرا که کشوری ذره بینی و کم جمعیت است که تعداد دانشگاه ها و همچنین فرصت های شغلی آن نیز کم است. لیختن اشتاین، با نام رسمی شاهزاده لیختن اشتاین، یک کشور کوهستانی دوگانه محصور در خشکی در اروپای مرکزی است که از غرب و جنوب با سوئیس و از شرق و شمال با اتریش همسایه است. مساحت آن کمی بیش از 160 کیلومتر مربع (62 مایل مربع) است. پایتخت آن وادوز است. لیختن اشتاین علیرغم منابع طبیعی محدودی که دارد، یک اقتصاد تجاری آزاد و پررونق و بسیار صنعتی را توسعه داده است و دارای بخش خدمات مالی و همچنین استاندارد زندگی است که با مناطق شهری همسایگان بزرگ اروپایی لیختن اشتاین قابل مقایسه است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است راجع به رشته بیهوشی در لیختن اشتاین و شرایط کلی تحصیل و زندگی در این کشور توضیحاتی ارائه می گردد. در ادامه به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته بیهوشی در لیختن اشتاین 2022 چقدر است؟
  • درآمد متخصصین بیهوشی در کشور لیختن اشتاین به چه میزان است؟

درباره تحصیل در لیختن اشتاین

کشور اروپای مرکزی محصور در خشکی لیختن اشتاین به طور رسمی به عنوان شاهزاده لیختن اشتاین شناخته می شود؛ این کشور کوهستانی کوچک با مساحت 160 کیلومتر مربع: حدود 62 مایل مربع از غرب و جنوب با سوئیس و از شرق و شمال با اتریش هم مرز است. کل مرز غربی لیختن اشتاین با سوئیس توسط رودخانه راین تشکیل شده است که در کنار آن مناظر چشمگیر آلپ سوئیس قرار دارد. این کشور کوچک تنها یکی از دو کشور کاملا محصور در خشکی و ششمین کشور مستقل کوچک جهان از نظر مساحت است. واحد پول رسمی لیختن اشتاین، فرانک سوئیس، توسط بانک ملی سوئیس صادر می شود و فرانک لیختن اشتاین از 100 واحد کوچکتر به نام راپن و فرانک تشکیل شده است و اسکناس یا اسکناس شامل 100 واحد فرانک مساوی است.

لیختن اشتاین از 100% نرخ سواد بزرگسالان برخوردار است؛ مانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر، لیختن اشتاین نرخ های شهریه معقولی را ارائه می دهد که معمولاً بیش از 4000€ (یورو) در هر سال تحصیلی نیست. دانشجویانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور در لیختن اشتاین هستند باید هزینه های اقامت خود را اضافه کنند، اما خوابگاه های دانشگاهی به طور گسترده در دسترس و ارزان برای دانشجویان هستند. دانشجویانی که نه شهروند اتحادیه اروپا (EU) هستند و نه شهروندان یک کشور منطقه اقتصادی اروپا (EEA) معمولاً برای تحصیل در لیختن اشتاین به ویزا نیاز دارند؛ مدارک تحصیلی در مدارس لیختن اشتاین معتبر تلقی می شوند و به رسمیت شناخته می شوند. برخی نکات در خصوص تحصیل در لیختن اشتاین عبارت هستند از:

مواردتوضیحات
پایتختVaduz
جمعیت37000
واحد پولفرانک
تعداد دانشگاه ها2

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در لیختن اشتاین

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین هزینه های زیادی به دنبال ندارد؛ در واقع تحصیل در این کشور نسبت به آلمان، نروژ، فرانسه، رومانی، ایتالیا و غیره گران تر اما در مقایسه با دانمارک و آمریکا، ارزان تر است. برای تحصیل در رشته هایی مثل پزشکی، دندانپزشکی، بیهوشی و غیره فرد باید سالانه حدود 6000€ تا 8000€ (یورو) بابت شهریه پرداخت شود. البته به این رقم باید هزینه زندگی در لیختن اشتاین را نیز افزود که بستگی دارد دانشجو در چه شهری اقامت کرده و چه سبک زندگی داشته باشد.

  • هزینه تخمینی خانواده چهار نفره ماهانه 4600$ (دلار آمریکا) معادل 43000CHF (فرانک) است.
  • هزینه های ماهانه تخمینی یک نفر بدون اجاره 1280$ (دلار آمریکا) معادل 1170CHF (فرانک) است.

اجاره مسکن در لیختن اشتاین را نیز باید به این هزینه ها افزود:

نوع مسکنحدود اجاره ماهانه (دلار آمریکا)
آپارتمان 1 خوابهبین 1140$ تا 1410$
آپارتمان 3 خوابهبین 2155$ تا 2610$

بهترین دانشگاه های رشته بیهوشی در لیختن اشتاین

برای تحصیل در لیختن اشتاین توجه شود کشور ذره بینی لیختن اشتاین دانشگاه های کمی دارد. رشته بیهوشی در این دانشگاه ها ارائه می شود:

  • Universität Liechtenstein
  • Private Universität im fürstentum Liechtenstein

حین تحصیل در لیختن اشتاین مشغول به کار شدن امکان پذیر است منتهی قوانینی در این حوزه وجود دارد. اتباع غیر اتحادیه اروپا / EEA و سوئیس باید قبل از شروع به کار در لیختن اشتاین برای مجوز رفت و آمد بین مرزی اقدام کنند. این مجوز در صورت رعایت شرایط خاص به مدت یک سال اعتبار دارد و متقاضیان تنها زمانی می توانند کار خود را در لیختن اشتاین شروع کنند که مجوز رفت و آمد برون مرزی به آنها داده شود. اگر به لیختن اشتاین نقل مکان می کنید، باید در دفتر خدمات مقیم محلی خود ثبت نام کنید؛ اگر قصد دارید بیش از 3 ماه بمانید، باید از مقامات محلی خود برای اجازه اقامت درخواست دهید.

کار متخصصان بیهوشی در لیختن اشتاین

کار در لیختن اشتاین بعد از فارغ التحصیلی امکان پذیر است؛ در خصوص رشته بیهوشی در این کشور لازم به ذکر است که سطح درآمدشان به شرح ذیل می باشد:

درآمد ماهانه متخصصان بیهوشی در لیختن اشتاین

در سال 2022 میانگین حقوق متخصص بیهوشی 150% بیشتر از حقوق فنی بهداشت و درمان است، همچنین حقوق فنی بهداشت و درمان 17% کمتر از بهداشت و درمان است. در این مقاله در خصوص رشته بیهوشی در لیختن اشتاین توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید واقع شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در فرانسه، لیختن اشتاین، سوئیس، سوئد و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *