ویزای تحصیلی

رشته حقوق در سوئد

رشته حقوق در سوئد

حقوق همیشه رشته پرطرفداری بوده و هست. دانشجویان زیادی به دنبال انتخاب مقصدی جهت ادامه تحصیل در این رشته در خارج از کشور هستند. و سوئد می تواند گزینه خوبی باشد. تحصیل در رشته حقوق در سوئد مزایای زیادی دارد که یکی از مهم ترین آن ها، تضمین آینده شغلی فرد در اروپا پس از تحصیل در این رشته می باشد. برخلاف بسیاری از کشورها، سوئد به دانشجویان بین المللی حق کار کردن تمام وقت ضمن تحصیل در این کشور را می دهد. بعد از اتمام تحصیلات نیز اگر دانشجویان به کار در سوئد – پایتخت نوآوری اروپا – علاقه مند باشند می توانند برای جستجوی کار ویزای دانشجویی خود را تمدید کنند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته حقوق در سوئد در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

سوئد و سیستم حقوقی آن

سوئد در شمال اروپا واقع شده است و با فنلاند، نروژ و دریای بالتیک و شمال همسایه است. این کشور اسکاندیناویایی به نوآوری و فنآوری معروف است. صنایع عمده سوئد شامل چوب، سنگ آهن، ارتباطات از راه دور، اتومبیل و داروسازی است. سوئد به دلیل ادبیات، فیلم، مد و سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی بسیار شناخته شده است. بنابراین جای تعجب نیست که سوئد در زمینه آموزش عالی نیز بدرخشد. انگلیسی در این کشور به طور گسترده ای صحبت می شود و در واقع یک حالت پذیرفته شده آموزش دانشگاهی است و همچنین زبان رسمی کار تعدادی از شرکت های سوئدی می باشد. همه این عوامل باعث می شود سوئد به یک مرکز واقعی تحصیل بین المللی برای دانشجویان از سراسر جهان تبدیل شود.

قوانین سوئد توسط پارلمان این کشور ایجاد می شود و توسط تعدادی از سازمان های دولتی مسئول، از اجرای قانون تا خدمات اصلاحی، نظارت و حمایت می شود. این کشور هم دارای حقوق کیفری و مدنی و هم دارای یک سیستم جامع حقوق اداری است.

دلایل و مزایای تحصیل در سوئد

تحصیل در سوئد برای اکثر دانشجویان اروپایی رایگان است. دانشجویان اهل اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیازی به پرداخت شهریه ندارند. برنامه های مقطع دکترا نیز فارغ از کشور مبدا برای همه دانشجویان رایگان است. دانشگاه های سوئد درجه یک هستند و مدارک کلاس جهانی در رشته های مختلف ارائه می دهند. برخی از دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های دانشگاهی جهانی دارای رتبه هستند. برخی از بهترین دانشگاه های سوئد بر اساس رتبه بندی های بین المللی در سال 2020 و 2021 به شرح است:

دانشگاه هارتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)رتبه بندی دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (2020)رتبه بندی تاپ یونیورسیتیز (2021)رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2020)
موسسه کارولینسکا364551
دانشگاه لوند سوئد1031519791
دانشگاه اوپسالا سوئد11177124102
دانشگاه استکهلم سوئد18369181114
دانشگاه گوتنبرگ سوئد191101202151

نمودار زیر تعداد دانشجویان جدید سوئدی و خارجی در موسسات آموزش عالی سوئد در سال های تحصیلی گذشته را نشان می دهد:

تعداد دانشجویان جدید سوئدی و خارجی در موسسات آموزش عالی سوئد

در سوئد دانشجویان باید سخت کار کنند و انتظارات از آنها زیاد است، اما سیستم آموزش عالی نیز بسیار انعطاف پذیر است. بیش از 80% سوئدی ها انگلیسی صحبت می کنند، این امر تعامل با آنها را بسیار آسان می کند و بنابراین مانع زبانی وجود ندارد. کار ضمن تحصیل در سوئد، تحصیل به زبان انگلیسی، طبیعت زیبا، تاریخ غنی و کیفیت زندگی بسیار خوب از دیگر دلایل یا مزایای تحصیل در این کشور است. دانشجویان بین المللی در حین تحصیل در سوئد مجاز به کار تا 40 ساعت در هفته هستند. پس از فارغ التحصیلی نیز می توانند به مدت شش ماه تمدید اجازه اقامت فعلی خود (ویزای دانشجویی) را برای جستجوی کار درخواست دهند.

تحصیل در رشته حقوق و وکالت در سوئد

برای وکالت در سوئد، فارغ التحصیلان باید مدرک کارشناسی حقوق (LLB) یا کارشناسی ارشد حقوق (LLM) داشته باشند. LLM معمولاً ماهیتی تکمیلی دارد و دارای تخصص های مختلفی است، از حقوق بین المللی مالیات شرکت ها تا حقوق دریاها و تا حقوق اروپا. این دو مقطع با هم به طور معمول یک دوره 4-5 ساله تحصیل طول می کشد. دانشگاه های سوئد به دلیل تعهد به تفکر مستقل، پژوهش های تحقیقاتی و کنترل دقیق کیفیت در سطح بین المللی شناخته شده اند. سوئد علاوه بر شهرت جهانی، به خاطر تعهد خود در استقبال از دانشجویان از سراسر جهان شناخته شده است. این ویژگی ها آن را به مقصدی جذاب برای دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته حقوق بین الملل و همچنین در سایر زمینه های تحصیلی تبدیل می کند.

برای وکالت در سوئد، دریافت کنندگان مدرک حقوق باید 5 سال کار حقوقی اضافی را در یک شرکت حقوقی یا به صورت کار خصوصی انجام دهند. آنها همچنین باید شخصیت شایسته ای از خود نشان دهند و در آزمون دقیق آکادمیک قبول شوند. در نهایت، فقط ساکنان سوئد، علاوه بر کاندیداهای سایر کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین سوئیس، مجاز به وکالت در سوئد هستند. شهریه ها و هزینه های تحصیل در دوره کارشناسی به موسسه بستگی دارد.

فرصت های زیادی برای کمک هزینه بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است تا بتوانند هزینه ها را جبران کنند. در این کشور، وکلا منحصراً در عمل به صورت خصوصی فعالیت می کنند. به طور کلی، وکلا در سوئد مشاوره حقوقی ارائه می دهند، اما شرکت های حقوقی نیز طیفی از وظایف قانونی را شامل می شوند، از جمله حاکمیت شرکتی، تغییر ساختار مالی، املاک و مستغلات، مالیات، سرمایه گذاری ها، توسعه اقتصادی و موارد دیگر.

دانشکده های برتر حقوق در سوئد

تحصیل در رشته حقوق اساساً دانش گسترده ای در مورد جامعه به دانشجو می دهد و توانایی او را در درک پیچیدگی موضوع حقوقی توسعه می دهد. انتخاب دانشکده حقوق مناسب در رضایت دانشجو در طول تحصیل و برآیند تلاش او بسیار موثر است. در همین راستا، در این بخش دانشگاه های حقوق و دانشکده های برتر حقوق در سوئد را معرفی می کنیم:

  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه استکهلم

رشته حقوق در دانشگاه لوند سوئد

رشته حقوق در دانشگاه لوند سوئد

دانشگاه لوند یک دانشگاه دولتی است و در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد. این دانشگاه در شهر لوند سوئد واقع است. برنامه های حقوق در این دانشگاه، یکی از بهترین و پیشرفته ترین برنامه های کارشناسی حقوق را ارائه می دهد. دانشگاه لوند برنامه های مختلف کارشناسی ارشد را در کنار دوره های آنلاین رایگان حقوق و دوره دکترا ارائه می دهد. برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله حقوق بشر بین الملل، برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله حقوق تجارت اروپا، برنامه کارشناسی ارشد 1 ساله حقوق مالیاتی اروپا و بین الملل و برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله جامعه شناسی حقوق از جمله برنامه های کارشناسی ارشد ارائه شده توسط این دانشگاه می باشد.

رشته حقوق در دانشگاه اوپسالای سوئد

دانشگاه اوپسالا، که در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارد، نه تنها در سوئد بلکه در کل مناطق اسکاندیناوی قدیمی ترین دانشگاه است. دانشگاه اوپسالا در سال 1477 در شهر اوپسالای سوئد تاسیس گردید. دانشگاه اوپسالا برنامه های کارشناسی و تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) ارائه می دهد. این دانشگاه چهار برنامه کارشناسی ارشد را به مدت یکسال ارائه می دهد. کارشناسی ارشد حقوق مالکیت معنوی و حقوق مالیات بین المللی و حقوق مالیات اتحادیه اروپا از جمله این برنامه ها هستند. برنامه کارشناسی ارشد حقوق مالکیت معنوی یک برنامه منحصر به فرد در سوئد است که به منظور ارائه درک عمیقی از موضوعات مهم در حقوق مالکیت معنوی بین المللی (از جمله اتحادیه اروپا) در نظر گرفته شده است.

رشته حقوق در دانشگاه استکهلم سوئد

دانشگاه استکهلم، دانشگاهی دولتی در استکهلم سوئد است. این دانشگاه در سال 1878 به عنوان یک کالج تاسیس گردید و از سال 1960 دارای وضعیت دانشگاهی است. دانشگاه استکهلم برنامه های کارشناسی ارشد را فقط با 3 برنامه LL.M به زبان انگلیسی و یک برنامه به زبان سوئدی ارائه می دهد. علاوه بر برنامه های کارشناسی ارشد، همچنین دوره های دکترا، LL.D، را نیز به مدت چهار سال ارائه می دهد. حقوق اقتصادی اروپا و حقوق مالکیت معنوی اروپا دو مورد از برنامه های LL.M دانشگاه استکهلم می باشد.

چنان چه متقاضی تحصیل در مقطع دکترا هستید پیشنهاد می کنیم به مقاله تحصیل دکترای حقوق در سوئد مراجعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب از وکلا و کارشناسان فعال و باتجربه همواره آماده راهنمایی متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد. پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل رشته حقوق در سوئد در سال 2021، به ویژه کار پس از تحصیل در سوئد، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *