ویزای تحصیلی

رشته خلبانی در اتریش

رشته خلبانی در اتریش

تحصیل رشته خلبانی در اتریش برای علاقه مندان مزایای زیادی دارد و می تواند آینده شغلی ایده آلی را برای فارغ التحصیلان فراهم سازد. اتریش نه تنها به عنوان کشوری اروپایی با امکانات آموزشی پیشرفته و دارای مربیان پرواز با تجربه و در سطح کلاس جهانی، بلکه همچنین به عنوان کشوری با آب و هوای قاره ای معتدل که آن را به مکانی مناسب برای آموزش عملی خلبانی در طول سال تبدیل می کند، انتخابی ایده آل به نظر می رسد. اتریش، با جامعه دانشجویی بزرگ و متنوع و رویکردی جامع بینانه و رو به جلو، مکانی عالی برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل رشته خلبانی در اتریش 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

چرا تحصیل در رشته خلبانی در اتریش؟

اتریش به واقع بهشت دانشجویان بین المللی است و تعجب آور نیست که در حال تبدیل شدن به یک مقصد خاص برای دانشجویان بین المللی است. کیفیت زندگی در این کشور فوق العاده بالاست و از این نظر در حال حاضر در رتبه ششم جهان بالاتر از کشورهایی مانند آلمان، انگلستان و فرانسه قرار دارد. این امر نشان می دهد که این کشور از نظر رشد اقتصادی، نوآوری، آموزش، میراث فرهنگی، رفاه فردی، روحیه جمعی، سلامت روان، رضایت شغلی، ثبات اقتصادی و زیرساخت ها دارای امتیازات بالایی بوده و کشور ایده آلی برای زندگی و تحصیل است. اتریش دارای موسسات آموزش عالی در سطح کلاس جهانی است و دانشگاه های این کشور هر سال در رتبه بندی های جهانی دانشگاهی جزو بهترین های اروپا و جهان شناخته می شوند.

اتریش دارای یکی از پایین ترین نرخ های جرم و جنایت در اروپا و جهان است و این به معنای امنیت بیش تر است. شبکه های حمل و نقل عمومی در این کشور عضو اتحادیه اروپا سریع، ایمن و قابل اعتماد است و این بسیار خوب است به ویژه چون اتریش در مرکز اروپا قرار دارد و با یک یا دو ساعت سفر می توان وارد کشورهای همسایه آن به ویژه سوئیس و ایتالیا شد.

کار ضمن تحصیل در اتریش، فرصت یادگیری زبان آلمانی، فضای هنری، ورزشی و فرهنگی حاکم، استقبال از دانشجویان بین المللی، زیبایی های طبیعت و تحصیل به زبان انگلیسی از دیگر مزایای تحصیل در اتریش است. همچنین، جو عمومی در موسسات آموزش عالی اتریش کاملا آرام است و اساتید همیشه مایل هستند به دانشجویان کمک کنند، به سوالات آن ها پاسخ دهند و مطمئن شوند که آن ها همه چیزهایی را که یاد می گیرند درک می کنند.

تحصیل در رشته خلبانی و خلبان شدن در اتریش

اتریش دارای چندین مدرسه و دانشکده خلبانی است که شرایط ورود به آن ها عبارت است از این که متقاضی حداقل 17 سال سن داشته باشد، فارغ التحصیل دبیرستان باشد، قادر به نوشتن، خواندن و صحبت کردن به زبان انگلیسی باشد و در معاینه پزشکی موفق باشد. برای تحصیل در رشته خلبانی و خلبان شدن در اتریش چهار گام لازم است که عبارتند از:

  • گام اول: تحقیق
  • گام دوم: الزامات و شرایط اصلی
  • گام سوم: مراحل آموزش
  • گام چهارم: گزینه های شغلی

در بخش های فرعی زیر به توضیح هر یک از این گام ها می پردازیم.

گام اول تحصیل رشته خلبانی و خلبان شدن در اتریش

متقاضیان بهتر است درباره گزینه های مختلفی که برای تحصیل در رشته خلبانی و تبدیل شدن به یک خلبان در اتریش دارند، تحقیق کنند. هر چه متقاضیان در ابتدا تحقیق بیش تری انجام دهند، از گزینه های خود و روند چگونگی خلبان شدن در اتریش بیش تر مطلع خواهند شد. گزینه های مختلف آموزش خلبانی در اتریش عبارتند از:

  • مدرسه خلبانی: آموزش خلبانی در یک مدرسه یا مرکز آموزش خلبانی به متقاضیان ارائه می گردد.
  • برنامه تحصیلات دانشگاهی مرتبط با خلبانی: به متقاضیان این امکان را می دهد تا مدرک دانشگاهی را با آموزش خلبانی ترکیب کنند.
  • برنامه خلبانی کارآموز شرکت هواپیمایی: برنامه های آموزش خلبانی هستند که شامل اشتغال تضمین شده در شرکت هواپیمایی پس از فارغ التحصیلی موفق می باشد (و بعضی از این برنامه ها توسط شرکت هواپیمایی حمایت مالی می شوند).
  • پیوستن به ارتش (نیروی هوایی اتریش): با پیوستن به ارتش، متقاضیان آموزش خلبانی را تحت حمایت مالی ارتش دریافت می کنند – قبل از این که شخص مجاز به ارائه درخواست کار در شرکت های هواپیمایی تجاری باشد، باید 12 سال پس از اتمام آموزش در ارتش باقی بماند.

گام اول تحصیل رشته خلبانی و خلبان شدن در اتریش

گام دوم تحصیل رشته خلبانی و خلبان شدن در اتریش

الزامات و شرایط اصلی تحصیل رشته خلبانی و خلبان شدن در اتریش عبارتند از سن، گواهی پزشکی، مدرک تحصیلی و مهارت در زبان انگلیسی. حداقل سن برای شروع آموزش خلبانی 16 سال است و این زمانی است که شخص می تواند گواهینامه خلبان دانشجو (Student Pilot License (SPL)) را دریافت کند و سن بازنشستگی خلبانان ایرلاین که به طور فعال کار می کنند 65 سال است. برای شروع آموزش خلبانی، متقاضی باید گواهی پزشکی تهیه کند. برای دریافت این گواهی، بهتر است فرد با مدرسه خلبانی که می خواهد در آن آموزش ببیند صحبت کند.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شروع دوره خلبانی، مدرک دیپلم دبیرستان است. توجه به این نکته مهم است که متقاضیان می توانند با داشتن مدرک پایان تحصیلات دوره متوسطه، گواهینامه خلبان دانشجو، گواهینامه خلبان خصوصی و گواهینامه خلبان تجاری را دریافت کنند. زبان هوانوردی و خلبانی در سطح بین المللی انگلیسی است و توصیه می شود قبل از دریافت گواهینامه خلبان تجاری، متقاضیان استاندارد انگلیسی سطح 4 را داشته باشند.

گام سوم تحصیل رشته خلبانی و خلبان شدن در اتریش

مراحل آموزش خلبانی به این شرح است:

  • گواهینامه خلبان دانشجو (SPL)
  • گواهینامه خلبان خصوصی (PPL)
  • گواهینامه خلبان تجاری (CPL)
  • ریتینگ ابزاری (IR)
  • ریتینگ چند موتوره (MER)
  • گواهینامه خلبان حمل و نقل هوایی (ATPL)

گواهینامه SPL به فرد این امکان را می دهد که آموزش پرواز خود را شروع کند. گواهینامه PPL به فرد امکان پرواز انفرادی یا پرواز با مسافر یا بار را می دهد اما بدون دریافت هیچ گونه هزینه ای برای آن. برای دریافت این گواهینامه، فرد باید شرایطی را دارا باشد. به عنوان مثال، باید حداقل 17 سال داشته باشد، حداقل 45 ساعت آموزش پرواز در هواپیما یا TMG را گذرانده باشد و 10 ساعت پرواز انفرادی تحت نظارت را تجربه کرده باشد. گواهینامه CPL به فرد امکان می دهد از پرواز درآمد کسب کند و یک خلبان حرفه ای با حقوق باشد. دریافت این گواهینامه نیز دارای شرایط و الزاماتی است؛ از جمله این که فرد باید حداقل 18 سال داشته باشد و 150 ساعت پرواز شامل تمام آزمون پیشرفت را انجام داده باشد.

IR گواهینامه ای است که نشان می دهد فرد می تواند هواپیما را در هر شرایط آب و هوایی (به عنوان مثال، دید کم یا صفر) فقط با استفاده از ابزار خلبانی کند. MER نیز گواهینامه ای است که به فرد امکان می دهد با هواپیماهای چند موتوره پرواز کند. در نهایت، ATPL که بالاترین سطح گواهینامه خلبانی هواپیما (Aircraft Pilot Certificate) است به خلبان امکان می دهد در شرکت های ترابری هوایی برنامه ریزی شده به عنوان خلبان فرمانده عمل کند. دریافت این گواهینامه نیز دارای شرایطی است. برای مثال، فرد باید حداقل 21 سال سن داشته باشد، 500 ساعت در عملیات های چند-خلبانه در هواپیما حضور داشته باشد و 100 ساعت تجربه پرواز شبانه به عنوان OIC یا کمک خلبان را دارا باشد.

گام نهایی تحصیل خلبانی و خلبان شدن در اتریش

مرحله چهارم انتخاب از بین گزینه های شغلی است که عبارتند از:

  • خلبان ایرلاین برای شرکت های هواپیمایی بزرگ یا شرکت های کوچک تر منطقه ای
  • خلبان شرکتی یا تجاری
  • خلبان باری
  • چارتر/ خلبان تاکسی هوایی
  • مربی پرواز
  • خلبان آمبولانس پزشکی/ هوایی
  • خلبان کشاورزی و بسیاری گزینه های دیگر

تحصیل رشته خلبانی در اتریش، با توجه به موقعیت و امکانات پیشرفته این کشور می تواند آینده شغلی خوبی را در این کشور یا سایر کشورهای اروپایی و یا حتی سایر کشورهای جهان به همراه داشته باشد. بررسی حقوق خلبان ها در اتریش نشان می دهد که خلبان ها درآمد بسیار بیش تری نسبت به بسیاری از مشاغل در این کشور دارند. نمودار زیر مقایسه حقوق ماهیانه کار در اتریش برای کارمندان و خلبانان را نشان می دهد:

مقایسه حقوق ماهیانه کار در اتریش برای کارمندان و خلبانان

فردی که در اتریش به عنوان خلبان کار می کند معمولا ماهیانه حدود 6520€ (یورو) درآمد کسب می کند. محدوده حقوق خلبانان در این کشور از 3330€ (یورو) (پایین ترین) تا 10000€ (یورو) (بالاترین) است. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته خلبانی در اتریش 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه شرایط کار پس از تحصیل در اتریش با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *