ویزای تحصیلی

رشته رادیولوژی در سوئد

رشته رادیولوژی در سوئد

رشته رادیولوژی در سوئد یکی از رشته های تحصیلی است که وابسته به علوم پزشکی شناخته می شود و کیفیت آموزشی بسیار مناسبی دارد. افرادی که سوئد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، می توانند از مزایای بسیار زیادی که این روش مهاجرتی به همراه دارد بهره ببرند و از این طریق حتی به اقامت این کشور نیز دست پیدا کنند. به طور کلی سوئد در طول سال های اخیر یکی از کشورهای با کیفیت بسیار بالا بوده است که توانسته نظر بسیاری را به خود جلب کند. نکته جالب در این رابطه آن که دانشگاه های این کشور نیز در طول این سال ها جایگاه علمی خود را به خوبی ارتقا داده اند.

رشته رادیولوژی یکی از رشته های وابسته به علوم پزشکی است که می تواند آینده شغلی دانشجویان را نیز تضمین کند و دسترسی آن ها به درآمد بالا را نیز ممکن سازد. در سال های اخیر توجه بیش از اندازه به رشته هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی سبب شده است تا تقاضا برای جذب نیروی کار در این زمینه افزایش پیدا کند. امروزه تحصیل در رشته رادیولوژی می تواند شانس رسیدن به کار را برای علاقمندان به حوزه پزشکی افزایش دهد. در راستای توجه به همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته رادیولوژی در سوئد می پردازند.

  • بهترین دانشگاه های سوئد برای تحصیل در رشته رادیولوژی کدامند؟
  • تحصیل در رشته رادیولوژی در این کشور چه هزینه هایی به همراه دارد؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در کشور سوئد برای شهروندان خارجی چیست؟
  • متوسط درآمد یک رادیولوژیست در کشور سوئد چقدر است؟

معرفی بهترین دانشگاه های سوئد در رشته رادیولوژی

در کشور سوئد 9 دانشگاه مناسب برای تحصیل در رشته رادیولوژی وجود دارد که دانشجویان می توانند با توجه به رزومه تحصیلی خود یکی از آن ها را انتخاب کنند. بهترین دانشگاه سوئد برای تحصیل در این رشته، دانشگاه لوند است که از سال 1666 فعالیت علمی دارد و بیش از 40000 دانشجوی خارجی نیز در آن مشغول به تحصیل هستند. موسسه کارولینسکا نیز به عنوان دومین دانشگاه برتر سوئد در این رشته رتبه 117 جهان را به خود اختصاص داده است.

دانشگاه آپسالا به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های حوزه اسکاندیناوی، رتبه سوم در سوئد و همچنین 214 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه مالمو نیز به عنوان یکی دیگر از دانشگاه های تراز اول سوئد برای تحصیل در رشته رادیولوژی است و رتبه 255 جهان را به خود اختصاص داده است. در کنار این دانشگاه ها نیز نام دانشگاه اومئا دیده می شود که رتبه 271 جهان را در اختیار گرفته است. دانشگاه گوتنبرگ نیز با قرار گرفتن در رتبه 317 جهان، ششمین دانشگاه برتر سوئد برای تحصیل در رشته رادیولوژی است. تمامی دانشگاه هایی که از آن ها یاد شد، در بین 100 دانشگاه برتر اروپا در این رشته قرار دارند.

تحصیل رشته رادیولوژی در سوئد؛ آری یا نه

زمانی که صحبت از تحصیل در خارج از کشور به میان می آید، دانشجویان خارجی باید عوامل مختلفی را مورد ارزیابی قرار دهند و با توجه به مزایا و معایب موجود، دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنند. در تصویر زیر می توان اطلاعات دقیق تری در رابطه با مزایا و معایب تحصیل در سوئد در رشته رادیولوژی مشاهده کرد.

مزایا و معایب تحصیل در سوئد در رشته رادیولوژی

این پروسه ای است که در تحصیل پزشکی در سوئد همواره رایج است و می توان انتظار داشت که چنین مزایا و معایبی در کشور سوئد برای تحصیل در سایر گروه ها نیز وجود داشته باشد.

فرآیند پذیرش از دانشگاه های سوئد در رشته رادیولوژی

علاقمندان به تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور سوئد نیازی به شرکت در آزمون های ورودی نخواهند داشت و می توانند بدون دغدغه ای خاص، پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کنند. برای دریافت این پذیرش دانشجویان باید ببسته به زبان تحصیلی خود، یک مدرک معتبر زبان دریافت کنند اما پیش از دریافت پذیرش از دانشگاه، می توان ویزای تحصیلی سوئد را به عنوان دانشجوی دوره های زبان نیز به دست آورد و از درون کشور سوئد برای دریافت پذیرش اقدام کرد.

دانشجویان می توانند در پروسه دریافت ویزای تحصیلی خود، ویزای همراه را نیز برای خانواده خود به دست آورند و از این طریق اطمینان حاصل کنند که از روز نخست می توانند همراه با سایر اعضای خانواده به این کشور مهاجرت کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های تحصیل در این کشور آن است که محدودیت های بسیار کمی از نظر سنی در این زمینه وجود دارد و شانس پذیرش خوبی برای بسیاری از افراد با سن بالا وجود دارد.

فرآیند پذیرش از دانشگاه های سوئد در رشته رادیولوژی

چالش های مالی تبدیل شدن به رادیولوژیست در سوئد

افرادی که قصد کار در سوئد را دارند، می توانند از برنامه تحصیل در این کشور استفاده کنند و شانس دریافت پذیرش خود را تا حد زیادی افزایش دهند اما در این مسیر چالش های نسبتا زیادی وجود دارد. دانشجویان در مرحله اول باید هزینه های تحصیل خود در این کشور را فراهم کنند. متوسط هزینه های مربوط به تحصیل در رشته رادیولوژی در کشور سوئد در حدود 13200€ تا 16200€ (یورو) در سال است که به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی پر هزینه تر است. دانشجویان برای گذران زندگی خود در این کشور نیز به حدود 13000€ (یورو) در سال می گذرد.

دانشجویان نمی توانند انتظار داشته باشند که هزینه های آن ها از طریق بورسیه های تحصیلی تامین شود اما می توانند به صورت تمام وقت در این کشور کار کنند و این امتیازای است که به ندرت در اختیار دانشجویان خارجی قرار می گیرد. نکته جالب در این رابطه آن که همراه دانشجو نیز می تواند به صورت نیمه وقت در این کشور به کار بپردازد و این راه حل مناسبی برای تامین هزینه های زندگی در این کشور است.

دانشجویان خارجی در این کشور باید در نظر داشته باشند که فرصت کاریابی پس از تحصیل به آن ها داده نخواهد شد و آنها باید پیش از دریافت مدرک تحصیلی خود، یک قرارداد کاری را به امضا برسانند تا با دریافت ویزای کاری، امکان ادامه زندگی برای آن ها در سوئد وجود داشته باشد. با توجه به شرایط کار رادیولوژیست ها در سوئد می توان انتظار داشت که چنین اتفاقی برای آن ها رخ دهد. اگر در اندیشه مهاجرت به سوئد هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *