ویزای تحصیلی

رشته شنوایی سنجی در اوکراین

رشته شنوایی سنجی در اوکراین

رشته شنوایی سنجی در اوکراین ممکن است به دلیل ارزان بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور علاقمندان بیشماری داشته باشد. اما توجه شود که اوکراین اگرچه امکان تحصیل و زندگی با هزینه های کم را فراهم آورده ولی کشوری در حال توسعه است که جزو اتحادیه اروپا یا حوزه شنگن نیز نمی باشد. اوکراین دومین کشور بزرگ در قاره اروپا است و به یکی از مکان های برتر در لیست مقاصد محبوب دانشجویی تبدیل شده است زیرا آموزش با کیفیتی را با نرخ مقرون به صرفه ارائه می دهد. امکان تحصیل رایگان در اوکراین وجود دارد، از آن جایی که دانشگاه هایی دارد که به دانشجویان بین المللی حمایت مالی می کنند؛ مثلا دانشگاه ایوان فرانکو، لویو، امکان تحصیل رایگان در اوکراین را برای داوطلبان دکترا فراهم می کند.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در اوکراین به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل در رشته شنوایی سنجی در اوکراین در سال 2022 چقدر است؟
  • درآمد رشته شنوایی سنجی در اوکراین چه میزان است؟

نکات منفی و مثبت تحصیل در اوکراین

تحصیل در اوکراین نیز همانند بسیاری از کشورهای دنیا مزیت ها و معایبی دارد. یکی از نکات منفی مهم زندگی در اوکراین این است که کار پس از فارغ التحصیلی در اوکراین مستلزم تسلط داشتن به زبان های اوکراینی و روسی است چرا که مهارت انگلیسی در میان اکثر اوکراینی ها هنوز بسیار پایین است. در واقع در سال 2022 اکثر مردم اوکراین به زبان اوکراینی صحبت می کنند که زبان رسمی آن است و به زبان روسی که دومین زبان اما غیر رسمی کشور است مسلط هستند. یک نکته منفی دیگر در خصوص تحصیل و زندگی در اوکراین این است که تامین هزینه های زندگی در اوکراین باید از قبل برنامه ریزی شده باشد. به عبارت دقیقتر در پاسخ به افراد در خصوص این که آیا می توانند در طول تحصیل کار کنند؟ باید گفت خیر، متأسفانه کار دانشجویان بین المللی در اوکراین در حین تحصیل غیرقانونی است.

از نکات مثبت تحصیل در اوکراین نیز می توان به این مورد اشاره نمود که کشور ارزان قیمتی است. اوکراین یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی است و تعدادی موسسات آموزش عالی با کیفیت خوب وجود دارد که هزینه زیادی ندارند اما شما را با یک مدرک دانشگاهی شناخته شده همراه می کنند. اوکراین هم برای بومیان و هم برای دانشجویان بین المللی امن است و تدابیر ایمنی توسط دولت برای دانش آموزان از بدو ورود به کشور و در طول اقامت تا زمان خروج آنها در نظر گرفته شده است. همچنین نکته قوت اوکراین این است که در حالی که بیشتر برنامه ها عموماً به زبان اوکراینی و برخی به زبان انگلیسی برگزار می شوند، اکثر دانشگاه ها یک دوره مقدماتی را برای کسانی که این زبان ها را یاد می گیرند ارائه می دهند.

درآمد رشته شنوایی سنجی در اوکراین

آینده انتخاب اوکراین برای مهاجرت تحصیلی، کار در اوکراین پس از فارغ التحصیلی به منظور تمدید اقامت است. لازم به ذکر است دقیقا همان طور که هزینه زندگی در اوکراین پایین است، مردم این کشور نیز درآمد کم تری در قیاس با کشورهایی مثل مجارستان، آلمان، نروژ، ایتالیا و غیره دارند. با این حال در مقایسه با مشاغل مختلف در خود کشور اوکراین می توان متخصصین شنوایی سنجی را دارای قدرت خرید بالا دانست. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، درآمد رشته مزبور در اوکراین 2022 بررسی می شود:

درآمد ماهانه رشته شنوایی سنجی در اوکراین

درباره رشته شنوایی سنجی در اوکراین

کارشناسی ارشد شنوایی سنجی در اوکراین یک دوره تحصیلات تکمیلی در علم است که شنوایی، تعادل و اختلالات مربوط به آن را بررسی می کند. پزشکان این علم که مبتلایان به کم شنوایی را درمان می کنند و به طور پیشگیرانه از آسیب های مربوط به آن جلوگیری می کنند، شنوایی شناس هستند. لازم به ذکر است در کشوراوکراین شنوایی شناسی یک رشته تحصیلی تخصصی است که بازار کار خیلی خوبی هم دارد. در کشور اوکراین در غالب دانشگاه ها الزامات ورود به آموزش شنوایی شناسی در RSA معمولاً شامل تأیید مدرک تحصیلی (نرخ قبولی نهایی دبیرستان است که حداقل سطح ورودی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه است) با موضوعات تکمیل شده مانند ریاضیات، انگلیسی و علوم فیزیکی، زیست شناسی و شیمی است.

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در اوکراین

حال که آینده تحصیل در اوکراین در رشته شنوایی سنجی مشخص شد، به هزینه هایی که به منظور دستیابی به این آینده باید تامین نمود می پردازیم. به منظور تحصیل در اوکراین باید 2 نوع هزینه عمده در نظر گرفته شود: هزینه زندگی در اوکراین و شهریه دانشگاه های اوکراین برای رشته شنوایی سنجی. هزینه زندگی در اوکراین با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت فرد متفاوت می باشد اما به طور کلی برای یک نفر ماهانه بین 400$ تا 600$ (دلار آمریکا) می باشد.

شهریه دانشگاه های اوکراین نیز همان طور که قبلا اشاره شد کلا پایین است؛ با این حال رشته شنوایی سنجی شهریه بیشتری در مقایسه با ادبیات زبان روسی دارد. معمولا رشته های مثل ادبیات زبان روسی در اوکراین را می توان با حدود 1000$ تا 2000$ (دلار آمریکا) پذیرش گرفت. اما رشته شنوایی سنجی در اوکراین در غالب دانشگاه ها و مقاطع تحصیلی سالانه حدود 5000$ (دلار آمریکا) شهریه به دنبال دارد.

هزینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در اوکراین

اخذ ویزای تحصیلی اوکراین

پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در اوکراین نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد که به مدارکی نیازمند می باشد. از جمله مهم ترین مدارک به این منظور در سال 2022 می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • فرم درخواست ویزا – در سفارت
  • اصل پاسپورت معتبر
  • 3 عکس (3*4 سانتی متر)
  • دعوت نامه اصلی از طریق پست سریع یا ایمیل برای شما ارسال شده است.
  • گواهی سلامت پزشکی

از دیگر مدارک لازم به منظور اخذ ویزای تحصیلی اوکراین در سال 2022 می توان به نتایج HIV/AIDS و گواهی پایان تحصیلات عالی ویا متوسطه و ترجمه رسمی آن اشاره نمود. از بهترین دانشگاه هایی اوکراین برای تحصیل رشته شنوایی سنجی می توان به Taras Shevchenko National University of Kyiv اشاره نمود. علاقمندان به رشته شنوایی سنجی در اوکراین می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *