ویزای تحصیلی

رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان

رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان

رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان می تواند امتیازهای تحصیلی و اقامتی زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد. آلمان را می توان به عنوان یکی از 5 کشوری معرفی کرد که ایرانیان بیش از سایر کشورها برای مهاجرت به آن توجه می کنند و به همین دلیل است که می توان گفت تحصیل در این کشور جذابیت های بسیاری پیدا کرده است. نمی توان به راحتی این کشور را از جمع گزینه های تحصیلی بسیاری از افراد خارج کرد اما باید آگاه بود که محدودیت هایی در این مسیر وجود دارد که البته همگی قابل برطرف سازی است.

رشته مدیریت منابع انسانی یکی از رشته هایی است که در بازار کار جهان امروز جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است و به همین دلیل باید به آن توجه ویژه داشت. کشورهای پیشرفته جهان همچون آلمان، در تلاش هستند تا با توسعه این علم در سطح دانشگاهی، شرایط مناسب تری را برای کار در این حوزه ایجاد کنند و این مسئله می تواند ارزش تحصیل این رشته در آلمان را به صورت قابل توجهی افزایش دهد. در همین راستا، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان کدامند؟
  • آیا تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان رایگان است؟
  • مسیر مناسبی برای کار در حوزه مدیریت منابع انسانی در آلمان وجود دارد؟

شرایط تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان

آلمان یکی از کشورهایی است که دانشجویان برای ورود به آن برای تحصیل، باید مسیر مشخصی را طی کنند. خوشبختانه بسیاری از محدودیت های مربوط به سفارت آلمان در رابطه با اعطای ویزای تحصیلی نیز سپری شده است و امروزه دانشجویان می توانند با آسودگی خاطر بیشتر و صرف زمان کمتر به خواسته های خود دست پیدا کنند. رشته مدیریت منابع انسانی یکی از آن دسته رشته هایی است که دانشجویان می توانند برای تحصیل خود در این کشور از آن بهره برده و از کیفیت آموزش در این کشور استفاده کنند.


تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان به زبان آلمانی شرایط بهتری خواهد داشت و این مسئله می تواند روند مهاجرت به آلمان برای دانشجویان را تسهیل کند. تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان در مقطع کارشناسی در یک دوره 3 ساله انجام می شود ولی دانشجویان باید یک پروسه مشخص را برای رسیدن به این دوره آموزشی طی کنند. مراحل تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در مقطع کارشناسی در آلمان به شرح زیر است:

پروسه تحصیل مدیریت منابع انسانی در آلمان

در مقطع کارشناسی ارشد شرایط بهتری وجود دارد و دانشجویان با استفاده از مدارک تحصیلی خود می توانند پذیرش تحصیل دریافت کنند.

دانشگاه های برتر رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان

در آلمان دانشگاه های زیادی برای تحصیل در رشته مدیریت منابع انسانی وجود دارد و دانشجویان می توانند از این طریق بهترین گزینه را مطابق با رزومه ای که در اختیار دارند انتخاب کنند. البته باید در نظر داشت که برخی از این دانشگاه ها در سطح جهان رتبه های نه چندان مناسبی در اختیار دارند و این مسئله ممکن است منجر به دلسردی برخی از افراد شود.

دانشگاه های برتر رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان

برخی از بهترین دانشگاه های آلمان در رشته مدیریت منابع انسانی عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه مدیریت منابع انسانی در اروپارتبه مدیریت منابع انسانی در جهان
دانشگاه مونیخ55174
دانشگاه گوته در فرانکفورت94290
دانشگاه آزاد برلین106325
دانشگاه فنی مونیخ115341
دانشگاه برمن125359
دانشگاه RWTH آخن126362

شرایط کلی تحصیل در آلمان

هزینه تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان

آنچه که می تواند تحصیل رشته مدیریت منابع انسانی در این کشور را برای بسیاری از افراد ارزشمندتر جلوه دهد، هزینه های تحصیل این رشته است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این رشته را دارند، شهریه ای به دانشگاه برای واحدهای درسی خود پرداخت نمی کنند ولی برای هزینه کلی ثبت نام خود، باید بودجه ای در حدود 650€ تا 1700€ (یورو) در سال را برای ثبت نام خود در نظر داشته باشند. با این حال، همه دانشجویان خارجی برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان، باید مبلغی در حدود 10300€ (یورو) را در حساب بانکی خود در آلمان بلوکه کنند تا بتوانند تمکن مالی خود را به اثبات برسانند.

فرایند کار حوزه HR در آلمان

بسیاری از ایرانیان به دنبال آن هستند که بتوانند در آلمان به کار مشغول شوند و این مسئله ای است که می توان به کمک تحصیل در این کشور آن را تسهیل کرد. فرایند رسیدن به کار در آلمان از طریق تحصیل بسیار ساده تر است و فرصت 6 ماهه کاریابی در این کشور برای رسیدن به مشاغل مختلف کفایت می کند. در حوزه HR یا منابع انسانی، آلمان نیز با کمبود نیروی کار روبرو است و این مسئله می تواند رسیدن به شغل در این حوزه را تسهیل کند. درآمدی در حدود 5400€ (یورو) در ماه سبب شده است تا این حوزه به یکی از مشال پردرآمد در آلمان تبدیل شود. در صورتی که شما نیز به جستجوی بهترین مسیر مهاجرت برای خود مشغول هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

سوالاتی درباره رشته مدیریت منابع انسانی در آلمان

آلمان یکی از جذاب ترین کشورهای جهان برای تحصیل در بین گروه های مختلف است. افراد زیادی با آرزوی زندگی در این کشور شب را به صبح می رسانند. رشته مدیریت منابع انسانی نیز در این کشور با بالاترین سطح ممکن ارائه می شود. برخی از مهم ترین پرسش ها در رابطه با این موضوع عبارتند از:

  • دوره آموزشی این رشته چقدر به طول می انجامد؟ این دوره آموزشی معمولا در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می شود. به همین دلیل معمولا2 ساله است. با این حال در مقطع کارشناسی نیز این دوره تحصیل به صورت 3 ساله ارائه می شود.
  • آیا هزینه های تحصیل در این رشته برای دانشجویان خارجی در آلمان بالا است؟ خوشبختانه آلمان یکی از ارزان ترین کشورهای جهان برای تحصیل است و نیازی به پرداخت هزاران یورو برای تحصیل در این کشور وجود ندارد.
  • مهم ترین دانشگاه های آلمانی برای تحصیل در این رشته تحصیلی کدامند؟ دانشگاه مونیخ را می توان به عنوان بهترین دانشگاه در آلمان برای تحصیل در این رشته معرفی کرد.
  • آیا مدیریت منابع انسانی در آلمان بازار کار مناسبی دارد؟ دسترسی به درآمدی در حدود 5400€ (یورو) در ماه، نشان از کیفیت بازار کار این رشته دارد.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *