ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در آمریکا

رشته موسیقی در آمریکا

شرایط تحصیل رشته موسیقی در آمریکا بسیار مناسب و البته بسیار دشوار است و به راحتی نمی توان در دانشگاه های تراز اول آن پذیرش گرفت. به مانند اکثر رشته های تحصیلی، رشته موسیقی نیز در این کشور بهترین جایگاه ممکن را در جهان به دست آورده است و به همین دلیل است که دانشجویان خارجی برای رسیدن به خواسته های خود در این رابطه باید رزومه ای درخور داشته باشند. در اکثر دانشگاه های تراز اول آمریکا، برای این که دانشگاه بتواند بهترین دانشجویان را جذب کند، آزمون های ورودی عملی و علمی به عمل می آید و دانشجویان باید زمینه های کافی در حوزه موسیقی را در اختیار داشته باشند تا بتوانند مجوز لازم برای ورود به دانشگاه های آمریکا را به دست آورند.

رشته موسیقی در دانشکده های هنر برگزار می شود اما اهمیت این رشته سبب شده است تا برخی از دانشگاه های آمریکایی، دانشکده های تخصصی برای این رشته داشته باشند و به همین دلیل است که می توان به افراد خبره در این زمینه توصیه کرد تا تلاش خود برای رسیدن به پذیرش در این رشته را به دست آورند. محدودیت هایی که در این زمینه وجود دارد بسیار اندک است و مزایای بسیاری که تحصیل در این کشور دارد می تواند تحصیل در این کشور را به صورت قابل توجهی ارزشمند سازد. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی روند تحصیل رشته موسیقی در آمریکا خواهند پرداخت تا روشن گر مسیر دانشجویان باشد.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در آمریکا چیست؟
  • بهترین دانشگاه های آمریکایی برای تحصیل موسیقی کدامند؟
  • چه هزینه هایی برای تحصیل در رشته موسیقی در ایالات متحده مورد نیاز هست؟
  • فرایند کار در حوزه موسیقی در این کشور چگونه است؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در آمریکا

افرادی که قصد دارند در آمریکا به ادامه تحصیل در رشته موسیقی بپردازند، باید به این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های متعددی در این کشور برای تحصیل در رشته موسیقی وجود دارد و آن ها باید با توجه به رزومه تحصیلی خود در این رابطه تصمیم بگیرند که کدام دانشگاه می تواند خواسته های آن ها را در این زمینه فراهم آورد.

دانشگاه های آمریکا رشته موسیقی را اکثرا در یک دوره 4 ساله ارائه می کنند و به همین دلیل باید برنامه ریزی دقیقی برای تحصل در این رشته انجام داد. دریافت حداقل مدرک آیلتس 6.5 برای ورود به دانشگاه های آمریکا در رشته موسیقی لازم است و این مسئله ای است که می تواند دریافت پذیرش را برای دانشجویان کمی دشوار سازد. دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای علاقمندان به تحصیل در رشته موسیقی در زمانی فراهم می شود که دانشجویان پذیرش خود را از یکی از دانشگاه های ارائه کننده این رشته دریافت کنند.

در جدول زیر می توان با انواع دوره های رشته موسیقی در آمریکا آشنا شد:

دوره تحصیلیمدت دوره
کاردانی رشته موسیقی2 سال
لیسانس موسیقی4 سال
فوق لیسانس موسیقی2 سال
دکترای موسیقی3 تا 4 سال

معرفی دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در آمریکا

باید به این نکته اشاره کرد که شمار دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در آمریکا بیش از 100 است و دانشجویان به راحتی می توانند دانشگاه مورد نظر خود برای تحصیل در این رشته را پیدا کنند اما باید به این نکته توجه داشت که کدام دانشگاه می تواند تناسب بهتری با رشته تحصیلی متقاضیان داشته باشد. در بین 10 دانشگاه برتر جهان در رشته موسیقی، نام 8 دانشگاه آمریکایی دیده می شود.

مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده موسیقی در آمریکا عبارتند از:

رشته موسیقی و دانشگاه های ارائه کننده آن در آمریکا

هزینه تحصیل رشته موسیقی در آمریکا

یکی از معایب تحصیل موسیقی در آمریکا آن است که دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل در این کشور پرداخت کنند. به طور کلی مهاجرت به آمریکا هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت و دانشجویان باید پیش از مهاجرت به این کشور توجه داشته باشند که باید تمامی هزینه های تحصیلی در این کشور را شخصا پرداخت کنند. در رابطه با هزینه های تحصیل در این کشور باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های مختلف آمریکایی، امکان تحصیل با بورسیه را فراهم کرده اند اما شرایط دریافت بورسیه در این کشور بسته به نوع دانشگاه است و نمی توان به سادگی در این رابطه صحبت کرد.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در آمریکا

هزینه های کلی تحصیل رشته موسیقی در آمریکا را می توان به شرح زیر دانست:

نوع هزینههزینه به دلار
شهریه دانشگاه (سالیانه)25000$
هزینه زندگی سالیانه18000$
بورسیه تحصیلیاز 1000$ تا فول فاند
درآمد احتمالی از کار دانشجویی (ماهیانه)1500$

قدم به قدم تا اعزام دانشجو به آمریکا

باید از این نکته مهم نیز غافل شد که هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا بسته به سبک زندگی دانشجویان سالانه از $10000 الی $ 18000 (دلار) متغیر است. برای اطلاع شما عزیزان در اینجا هزینه تحصیلی رشته موسیقی در برخی از معروفترین موسسات آموزشی آمریکا در سال تحصیلی 2024- 2023 ارایه می شود:

  • کالج موسیقی برکلی: سالانه حدود $70162 (دلار) بابت شهریه و دیگر هزینه های اجباری مثل کتب، نرم افزار، بیمه دانشجویی و غیره
  • مدرسه جیلیارد: سالانه حدود $84502 (دلار) شامل هزینه خوابگاه دانشجویی و غذا
  • دانشگاه ماین در آگوستا: زیر $10000 (دلار)

کلا رشته موسیقی جزء مشاغل مورد نیاز آمریکاست و دانشجویان این رشته پس از فارغ التحصیلی می توانند با شانس بالایی وارد بازار کار آمریکا شوند.

مشاغل معروف در آمریکا برای دارندگان مدرک موسیقی

شرایط کار یک هنرمند موسیقیدان در آمریکا

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که آمریکا یکی از کشورهایی است که درآمد بالایی را در اختیار هنرمندان عرصه موسیقی قرار میدهد. در بین موسیقیدانها نیز فعلا بهترین شرایط برای کار در بازار کار آمریکا نیز متعلق به تکنسینهای صوت است که چه در حال و چه در آینده رشد شغلی خیلی خوبی دارند. همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، متوسط درآمد سالیانه افرادی که در حوزه موسیقی فعالیت می کنند در حدود  US$ 52636 (دلار) است. این در حالی است که بسته به تخصص و سابقه کاری اشان رنج درآمدی آنها از 32154 الی US$ 86167 (دلار) در سال متغیر است.

در ضمن بهترین شهرهای آمریکا برای کار موسیقیدانها به ترتیب شامل:

  • لانگ بیچ، کالیفرنیا: $ 53413 (دلار)
  • پاسادنا، کالیفرنیا: $ 53411 (دلار)
  • گلانداله، کالیفرنیا: $ 53411 (دلار)
  • بوربانک، کالیفرنیا: $ 53411 (دلار)
  • لس آنجلس، کالیفرنیا: $ 53378 (دلار)

با همه این اوصاف بر مبنای یک نظرسنجی معتبری، میزان رضایتمندی موسیقیدان ها از درآمد در آمریکا فقط به 45% می رسد:

میزان رضایتمندی موسیقیدانها از حقوقشان در آمریکا

در حال حاضر اگر به دنبال مسیری برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان از روش های مختلف هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته موسیقی در آمریکا

در بخش پایانی مقاله رشته موسیقی در آمریکا مفتخر به پاسخ گویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • شرایط کار یک هنرمند موسیقیدان در آمریکا چگونه است؟ در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که آمریکا یکی از کشورهایی است که درآمد بالایی را در اختیار هنرمندان عرصه موسیقی قرار میدهد. در بین موسیقیدانها نیز فعلا بهترین شرایط برای کار در بازار کار آمریکا نیز متعلق به تکنسینهای صوت است که چه در حال و چه در آینده رشد شغلی خیلی خوبی دارند.
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در آمریکا چگونه است؟ یکی از معایب تحصیل موسیقی در آمریکا آن است که دانشجویان باید هزینه های نسبتا زیادی را برای تحصیل در این کشور پرداخت کنند. به طور کلی مهاجرت به آمریکا هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت و دانشجویان باید پیش از مهاجرت به این کشور توجه داشته باشند که باید تمامی هزینه های تحصیلی در این کشور را شخصا پرداخت کنند. در رابطه با هزینه های تحصیل در این کشور باید به این نکته اشاره داشت که دانشگاه های مختلف آمریکایی، امکان تحصیل با بورسیه را فراهم کرده اند اما شرایط دریافت بورسیه در این کشور بسته به نوع دانشگاه است و نمی توان به سادگی در این رابطه صحبت کرد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *