ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در ترکیه

رشته موسیقی در ترکیه

تحصیل رشته موسیقی در ترکیه یکی از راه های نسبتا آسان برای دریافت مدرکی معتبر در این رشته به حساب می آید. دانشگاه های ترکیه در طول سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری را به خود دیده اند و این مسئله سبب شده است تا جایگاه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی به صورت قابل توجهی بهبود پیدا کند. افرادی که قصد تحصیل در ترکیه را دارند باید در آزمون های ورودی شرکت کنند و این مسئله ای است که نه تنها در رشته موسیقی بلکه در سایر رشته های تحصیلی در این کشور نیز حکم فرما است. در صورتی که فردی بخواهد بدون آزمون در دانشگاه های ترکیه به ادامه تحصیل مشغول شود، باید دانشگاه های خصوصی را انتخاب کند که هزینه های نسبتا زیادی را به همراه خواهند داشت.

شرایط مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل بسیار مناسب است و امتیازهای بسیار زیادی را می تواند به همراه داشته باشد و به همین دلیل است که در سال های اخیر، رشد مهاجرت دانشجویان ایرانی به این کشور ملموس بوده. رشته موسیقی یکی از رشته های وابسته به گروه هنر است و افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، می توانند آینده خود را به صورت خاصی طراحی کنند. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در ترکیه پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در ترکیه چگونه است؟
  • چه مزیتی در انتخاب دانشگاه های دولتی این کشور وجود دارد؟
  • بهترین دانشگاه های رشته موسیقی در ترکیه کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در ترکیه چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در ترکیه، به کار در این کشور مشغول شد؟

شرایط رشته موسیقی در ترکیه

افرادی که قصد تحصیل در رشته موسیقی در ترکیه را دارند، این امکان را خواهند داشت که در این کشور به زبان انگلیسی یا ترکی به ادامه تحصیل مشغول شوند. هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور کمی بیشتر از تحصیل به زبان ترکی است اما با توجه به مسائل مختلف، بسیاری از شهروندان خارجی، تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان را ترجیح می دهند. رشته موسیقی در ترکیه در مقطع کارشناسی در یک دوره 4 ساله ارائه می شود و افرادی که مقطع کارشناسی ارشد را انتخاب می کنند، در یک دوره آموزشی 2 ساله به مدرک خود دست پیدا می کنند. باید در نظر داشت که ویزای تحصیلی ترکیه نیز با توجه به همین مسئله صادر می شود و اعتبار آن به دوره تحصیلی فرد بستگی دارد.

معرفی بهترین دانشگاه های رشته موسیقی در ترکیه

باید به این نکته اشاره کرد که رشته موسیقی به طور کلی در دانشگاه های معدودی در جهان ارائه می شود و این مسئله سبب شده است تا دریافت پذیرش از دانشگاه های ارائه کننده این رشته رقابتی تر باشد. رتبه دانشگاه های ترکیه در این رشته هنوز به گونه ای است که می توان انتظار داشت که دانشجویان با رقابت کمتر بتوانند به خواسته خود در این رابطه دست پیدا کنند.

در صورتی که دانشگاه های جهان را از نظر کیفیت به 5 دسته تقسیم کنیم، دانشگاه های ترکیه در دسته سوم قرار خواهند گرفت:

بهترین دانشگاه های رشته موسیقی در ترکیه

هزینه رشته موسیقی در ترکیه

مهاجرت به ترکیه برای تحصیل به این دلیل حائز اهمیت است که شهروندان خارجی می توانند با هزینه های بسیار کم مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند. همین مسئله سبب شده است تا از بسیاری از کشورهای دنیا برای تحصیل در ترکیه اقدامات بسیار زیادی انجام شود. باید به این نکته اشاره کرد که در ترکیه دسترسی به بورسیه تحصیلی چندان ساده نیست ولی دانشجویان می توانند برای پرداخت هزینه های تحصیلی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در ترکیه

در حال حاضر برخی از مهم ترین امتیازهایی که تحصیل در ترکیه از نظر مالی دارد به شرح زیر است:

نوع هزینهمبلغ به دلار
هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی در رشته موسیقی1800$
هزینه زندگی ماهانه در ترکیه400$
هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در رشته موسیقیاز 10500$
امکان درآمد حاصل از کار دانشجوییاز 350$

دلایل رشته موسیقی در ترکیه

سالانه بیش از صدها تبعه خارجی از کشورهای گوناگون، به دلایل مختلفی تحصیل رشته موسیقی در ترکیه را برای آینده شغلی و تحصیلی خود انتخاب می کنند. زیرا رشته موسیقی در ترکیه چیزهای زیادی برای ارائه به دانشجویان بین المللی دارد.

اصلی ترین دلایل رشته موسیقی در ترکیه عبارت اند از:

دلایل رشته موسیقی در ترکیهتوضیحات
هزینه تحصیلهزینه تحصیل رشته موسیقی در ترکیه به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر می باشد.
روند پذیرشروند پذیرش در دانشگاه های ترکیه برای تحصیل رشته موسیقی در این کشور به سادگی و در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
دانشگاه های معتبریکی از اصلی  ترین دلایل تحصیل رشته موسیقی در ترکیه وجود موسسات آموزشی معتبر بین المللی در این رشته تحصیلی در این کشور می باشد.

شرایط کار یک موسیقیدان در ترکیه

افرادی که دوره تحصیلی خود را در حوزه موسیقی به پایان برده باشند، می توانند در زمینه های مختلفی به کار مشغول شوند که بسته به مدرک تحصیلی آن ها می تواند از کار در محیط دانشگاهی تا یک محیط ضبط موسیقی یا کار در محیط های رستورانی و شهری را شامل شود. هر فرد بسته به توانمندی خود می تواند جایگاه متفاوتی را برای خود به دست آورد و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی در رابطه با متوسط درآمد یک نیروی کار در این زمینه صحبت کرد.

داده های آماری نشان می دهد که در شرایط کلی یک هنرمند عرصه موسیقی می تواند در هر ساعت 68TRY (لیر ترکیه) درآمد کسب کند که با توجه به متوسط درآمد نیروی کار در این کشور، سطح درآمدی مناسبی را نشان می دهد. شما نیز در صورتی که در جستجوی بهترین مسیرهای مهاجرتی هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته موسیقی در ترکیه

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته موسیقی در ترکیه پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این حوزه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته موسیقی در ترکیه انتخاب درستی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل رشته موسیقی در ترکیه به دلیل وجود موسسات آموزشی معتبر بین المللی، بهترین گزینه برای دانشجویان خارجی می باشد.
  • طول دوره تحصیل رشته موسیقی در ترکیه چقدر است؟ طول دوره تحصیل رشته موسیقی در ترکیه نیز همانند اغلب کشورهای مدرن اروپایی، 4 تا 5 سال تحصیلی می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *