ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در تایلند

رشته همه گیرشناسی در تایلند

معمولا تحصیل در رشته همه گیرشناسی در تایلند توصیه نمی شود زیرا کیفیت آموزش در این کشور به ویژه در رشته های پزشکی و مرتبط زیاد خوب نیست. با این حال، اگر کسی تصمیم بگیرد که در تایلند تحصیل کند، از مزایای تحصیل در این کشور برخوردار خواهد شد. به عنوان مثال، تایلند یک مکان رویایی برای گردشگری و سفر است. این کشور چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد، از بازدید از معابد بودایی و لذت بردن از فستیوال های محلی گرفته تا استراحت در سواحل استوایی. همچنین تایلند مقصد تحصیلی مناسبی برای دانشجویانی است که دارای بودجه ای محدود هستند و می خواهند از این بودجه خود حداکثر استفاده را ببرند.

کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله حاضر که جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در تایلند تهیه گردیده است به سوالات زیر پاسخ می دهند:

  • بهترین دانشگاه ها برای رشته همه گیرشناسی در تایلند کدامند؟
  • برنامه کارشناسی ارشد “همه گیرشناسی پزشکی” در دانشگاه ماهیدول تایلند چه ویژگی هایی دارد؟
  • وضعیت حقوق متخصصان همه گیرشناسی در تایلند چگونه است؟
  • هزینه زندگی دانشجویان رشته همه گیرشناسی در تایلند چه رقمی است؟

بهترین دانشگاه ها برای رشته همه گیرشناسی در تایلند

در جدول زیر بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در تایلند در رشته همه گیرشناسی را بر اساس گزارش وب سایت edurank معرفی می کنیم:

دانشگاهمحل استقراررتبه در تایلندرتبه در قاره آسیارتبه در جهان
دانشگاه ماهیدولناخون پاتوم118173
دانشگاه چولالونگکورنبانکوک251339
دانشگاه چیانگ مایچیانگ مای379446
دانشگاه خون کائنخون کائن495485
دانشگاه شاهزاده سونگکلاهات یای5110528

بهترین دانشگاه ها برای رشته همه گیرشناسی در تایلند

کارشناسی ارشد رشته همه گیرشناسی پزشکی در دانشگاه ماهیدول تایلند

برنامه کارشناسی ارشد همه گیرشناسی پزشکی (Medical Epidemiology) دانشگاه ماهیدول به صورت تمام وقت است و تحصیل در آن 12 ماه طول می کشد. نزدیک ترین زمان آغاز این برنامه و مهلت ارسال درخواست جهت اخذ پذیرش در آن به صورت زیر می باشد:

زمان آغاز برنامهمهلت ارسال درخواست
آگوست 2022قبل از آوریل 2022 برای دانشجویان بین المللی

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و نمرات زبان قابل قبول برای ورود به آن عبارتند از:

نمرات زبان قابل قبول برای ورود به رشته همه گیرشناسی پزشکی در دانشگاه ماهیدول تایلند

تحصیل در این برنامه در پردیس دانشگاه انجام می شود. دروس برنامه عبارتند از:

  • همه گیرشناسی بالینی و پزشکی مبتنی بر شواهد
  • طرح های مطالعاتی و اندازه گیری ها در همه گیرشناسی بالینی
  • آمار پزشکی در پژوهش های بالینی
  • طراحی پروتکل پژوهشی
  • تجزیه و تحلیل آماری پیشرفته در تحقیقات بالینی
  • اقتصاد بالینی

هزینه تحصیل دانشجویان بین المللی در این برنامه 9310€ (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در بانکوک – پایتخت و یکی از بهترین شهرهای تایلند برای تحصیل – که دانشگاه ماهیدول در آن قرار دارد نیز 631€-995€ (یورو) در ماه می باشد. برنامه همه گیرشناسی پزشکی دانشگاه ماهیدول دو گرایش را برای علاقه مندان ارائه می دهد: همه گیرشناسی بالینی (Clinical Epidemiology) و همه گیرشناسی جامعه (Community Epidemiology). گزینه های شغلی بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان این برنامه عبارتند از:

  • پژوهشگر همه گیرشناسی پزشکی
  • متخصص همه گیرشناسی پزشکی

حقوق متخصصان رشته همه گیرشناسی در تایلند

شخصی که به عنوان متخصص همه گیرشناسی در تایلند کار می کند معمولاً حدود 167000THB (بات تایلند) در ماه حقوق می گیرد. حقوق اپیدمولوژیست ها در این کشور آسیایی بین 80000THB (کم ترین) تا 262000THB (بیش ترین) (بات تایلند) در ماه متغیر است. نمودار زیر وضعیت حقوق سالانه متخصصان همه گیرشناسی در تایلند را نشان می دهد:

حقوق سالانه متخصصان همه گیر شناسی در تایلند

مطابق نمودار بالا، حقوق اپیدمولوژیست ها در تایلند از 960000THB (بات تایلند) در سال (حداقل حقوق) تا 3140000THB (بات تایلند) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است.

هزینه زندگی دانشجویان رشته همه گیرشناسی در تایلند

دانشجویان برای تامین هزینه های زندگی خود در تایلند ماهانه به بودجه ای معادل 350€ تا 700€ (یورو) نیاز دارند. البته بسته به سبک زندگی و عادات خرج کردن دانشجویان، هزینه های زندگی دانشجویان در این کشور ممکن است کم تر یا بیش تر از این مقدار باشد. واحد پول رسمی تایلند، بات (THB) می باشد.

در تایلند، دو نوع محل اقامت اصلی برای دانشجویان وجود دارد:

  • خوابگاه های داخل پردیس دانشگاه: 150€-250€ (یورو) در ماه.
  • اجاره آپارتمان خصوصی (1 تا 3 اتاق خارج از مرکز شهر): 230€-530€ (یورو) در ماه
  • اجاره آپارتمان خصوصی (1 تا 3 اتاق در مرکز شهر): 400€-930€ (یورو) در ماه.

گاهی اوقات خدمات رفاهی (برای مثال، آب و برق) در داخل هزینه ماهانه خوابگاه دانشجویی گنجانده می شوند، اما همیشه این گونه نیست. در صورت اجاره آپارتمان نیز هزینه خدمات رفاهی ماهانه معادل 70€ تا 90€ (یورو) به هزینه های دانشجویان اضافه می شود. البته دانشجویان با به اشتراک گذاشتن آپارتمان با دانشجویان دیگری می توانند مقداری از هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

در مورد غذا و مواد غذایی در تایلند نیز باید گفت که دانشجویان بین المللی باید انتظار داشته باشند که در ماه 170€ تا 250€ (یورو) برای آن ها هزینه کنند. البته هزینه های آن ها تا حد زیادی به عادات شخصی و میزان غذا خوردن دانشجویان در بیرون بستگی دارد. هزینه کارت حمل و نقل عمومی ماهانه در تایلند نیز در حدود 33€ (یورو) بدون تخفیف دانشجویی می باشد. در صورتی که علاقه مند به تحصیل در رشته همه گیرشناسی در تایلند هستید، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و نیز مهاجرت به تایلند از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *