ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در انگلستان

رشته ژنتیک در انگلستان

انگلستان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. با توجه به برتری دانشگاه های این کشور، تحصیل در رشته ژنتیک در انگلستان امکان بهره مندی از سیستم آموزشی پیشرفته و مدرن ترین آزمایشگاه های این کشور را برای علاقه مندان فراهم می سازد. ژنتیک علم مطالعه وارثت و مکانیسم های انتقال عوامل ژنتیکی از یک نسل به نسل دیگر است. فارغ التحصیلان این رشته بسته به تخصص خود می توانند در شرکت های داروسازی، بیمارستان ها و آزمایشگاه های پزشکی قانونی کار کنند. دولت و مردم انگلستان هر ساله با آغوش باز از دانشجویان بین المللی به گرمی استقبال می کنند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در انگلستان 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در انگلستان

آموزش عالی و مدارک تحصیلی انگلستان دارای شهرت بین المللی چشمگیری هستند. مدارک دانشگاهی این کشور در سطح جهانی برای دانشگاه های بین المللی، کارفرمایان برتر و ارگان های دولتی شناخته شده هستند. این امر تعداد زیادی شانس کسب موقعیت در شرکت های پیشرو را برای فارغ التحصیلان ایجاد می کند. بسیاری از کشورها دوست دارند از سیستم آموزشی انگلستان پیروی کنند زیرا کیفیت آن بهترین در جهان است. یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در انگلستان کوتاه تر بودن دوره های تحصیلی این کشور نسبت به سایر کشورها می باشد. از طرف دیگر، تنوع فرهنگی بی نظیر زندگی در انگلستان به دانشجویان این فرصت را می دهد تا یک محیط چند فرهنگی را تجربه کنند، با دانشجویان بین المللی دیگر ملاقات داشته باشند و مهارت های مطلوبی را ایجاد کنند که برای عضویت در نیروی کار جهانی امروز لازم است.

کار حین تحصیل و اجازه کار پس از تحصیل از دیگر مزایای تحصیل در انگلستان است. دانشجویان در کنار تحصیل می توانند در یک کار نیمه وقت یا کارورزی مشغول به کار شوند. این امر مهارت های ارزشمندی را به CV دانشجویان اضافه می کند. همچنین، در حال حاضر، پس از اتمام دوره تحصیل، دانشجویان واجد شرایط اقامت در انگلستان به مدت دو سال هستند. به علاوه، بیش تر دانشگاه های انگلستان برنامه های بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی و فرصت های مالی برای حمایت از تحصیل و هزینه های زندگی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. زیرساخت های تحقیقاتی قوی دیگر مزیت تحصیل در این کشور پیشرفته اروپایی است. علاوه بر این، به دست آوردن ویزای دانشجویی Tier 4 General انگلستان کاملا آسان است.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در انگلستان

در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه آکسفورد76.687.0
دانشگاه کمبریج75.485.8
کالج دانشگاهی لندن71.183.4
امپریال کالج لندن64.383.3
کالج کینگز لندن61.177.2
دانشگاه Queen Mary لندن54.268.4
دانشگاه بریستول53.271.0
دانشگاه منچستر52.673.9
دانشگاه اکستر51.265.1
دانشگاه نیوکاسل50.964.8
دانشگاه لیورپول47.966.2

دانشگاه های فوق به قدری شناخته شده و معروف هستند که نیازی به توضیح ندارند. همه این دانشگاه ها جزو برترین های انگلستان و جهان هستند. به عنوان مثال، بر اساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021)، دانشگاه آکسفورد دارای رتبه 1، دانشگاه کمبریج دارای رتبه 6، امپریال کالج لندن دارای رتبه 11 و کالج دانشگاهی لندن دارای رتبه 16 جهان می باشند. این امر نشان می دهد که تحصیل در این دانشگاه ها چقدر ارزشمند است.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در انگلستان

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در انگلستان 2021

در جدول زیر چند مورد از فرصت های عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در انگلستان برای سال 2021 را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه برحسب یوروطول دورهنوع برنامه
ژنتیک و ژنومیکدانشگاه ناتینگهام1 سالتمام وقت
زیست شناسی سلولیدانشگاه منچستر27120€ در سال1 سالتمام وقت
رادیوبیولوژی و رادیوتراپیدانشگاه لیورپول20340€ در سال2 سالتمام وقت و پاره وقت
زیست شناسی تکاملیدانشگاه منچستر27120€ در سال1 سالتمام وقت
ژنتیک بیماری های انسانیکالج دانشگاهی لندن35257€ در سال1 سالتمام وقت
ژنتیکدانشگاه نیوکاسل24985€ در سال1 سالتمام وقت و پاره وقت
ژنتیک مولکولی انسانیامپریال کالج لندن40229€ در سال1 سالتمام وقت
ژنتیک پزشکیدانشگاه نیوکاسل25764€ در سال1 سالتمام وقت
ژنتیک انسانی و مولکولیدانشگاه شفیلد26838€ در سال1 سالتمام وقت
فیزیولوژی، آناتومی و ژنتیکدانشگاه آکسفورد29838€ در سال1 سالتمام وقت
ژنتیک مولکولیدانشگاه لیچستر23533€ در سال1 سالتمام وقت
ژنتیکدانشگاه کنت22374€ در سال1 سالتمام وقت و پاره وقت

باید خاطر نشان سازیم جدول فوق صرفا چند مورد از فرصت های عالی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در انگلستان 2021 را معرفی می کند و متقاضیان با جستجوی بیش تر می توانند موارد بیش تری را بیابند.

زندگی دانشجویی در انگلستان

در انگلستان دانشجویان با جامعه متنوعی روبه رو خواهند شد. در این کشور دانشجویان افراد مختلفی از سراسر جهان را ملاقات می کنند، در نتیجه توانایی تعامل آن ها با افراد مختلف افزایش می یابد و اطلاعاتی را در مورد کشورها و فرهنگ های مختلف به دست می آورند. انگلستان کشوری کاملا منحصر به فرد است. هزاران خانواده از اقصی نقاط دنیا تصمیم گرفته اند در داخل این کشور زندگی کنند و این یک فضای چند فرهنگی ترکیبی را فراهم می کند که در هیچ کجای دنیا نمی توان پیدا کرد. زندگی دانشجویی در لندن فوق العاده متنوع است. بسیاری از دانشگاه های انگلستان در ابتدای حضور در این کشور هفته فرشر برگزار می کنند و در آن دانشجویان می توانند انتظار مهمانی ها و رویدادهایی را داشته باشند که به آن ها در معاشرت داشتن و ملاقات با دانشجویان کمک می کند.

دانشجویان با دانشجویان بین المللی دیگری روبه رو خواهند شد که مانند آنها در انگلستان تازه وارد هستند و به دنبال دوستان جدیدی می گردند. بسیاری از موسسات آموزش عالی انگلستان دارای انجمن هایی برای کمک به دانشجویان خارجی می باشند. این جوامع برنامه های اجتماعی مانند جشنها، مهمانی ها و سفر به مقاصد گردشگری محلی را ارائه می دهند. تقریبا همه موسسات امکانات ورزشی دارند و دانشجویان ممکن است فرصتهای بیشماری برای شرکت در فعالیت های مختلف ورزشی پیدا کنند. همچنین، دانشجویان می توانند به باشگاه ها و جوامع مختلفی مانند باشگاه های رقص یا باشگاه های موسیقی بپیوندند یا در برخی از رویدادهای اجتماعی و خیریه ها شرکت کنند. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در انگلستان 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر به ویژه در زمینه شرایط کار ضمن تحصیل در انگلستان با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

8 دیدگاه برای “رشته ژنتیک در انگلستان

  1. مریم گفت:

    ارشد ژنتیک مولکولی با معدل ۱۸.۷۰ و لیسانس میکروبیولوژی با معدل ۱۷ دارم،یک مقاله هم چاپ کردم.اما گپ تحصیلی ده ساله دارم.آیا شانس گرفتن پذیرش در دانشگاه انگلیس رو دارم.ضمنا ۴۱ سالم هست

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که تمایل به تحصیل در مقطع دکترا داشته باشید، مشکلی نخواهد بود.
      برای مقطع کارشناسی ارشد ولی مشکلاتی پیش خواهد اومد.
      اگر در این بازه زمانی ده ساله کار هم کرده باشید، می تونید از این فرصت استفاده کنید

  2. هانا گفت:

    سلام رشته ژنتیک شیلات از دانشگاه صنعتی اصفهان با معدل 19مقطع فوق لیسانس ثبت اختراع و مقاله ولی با ده سال گپ تحصیلی ایا شانسی برای پذیرش دکترا در انگلیس وجود داره؟ایا میشه ژنتیک بخونم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام به شرط این که رشته ای مشابه در مقطع کارشناسی رو مطالعه کرده باشید بله.
      دریافت پذیرش شما به طرح پروژه شما بستگی داره. این که ثبت اختراع دارید شانس شما رو بیشتر می کنه

  3. شيوا گفت:

    سلام و عرض ادب
    من ٢٦ سالمه، كارشناش ارشد ژنتيك مولكولي هستم با معدل ١٩.٠٩
    كارشناسي با زيست شناسي سلولي و مولكولي با معدل ١٧.٠٤
    ٣ سال سابقه كار در ازميشگاه تشخيص طبي ( فعال هستم )
    مدرك زبان و مقاله هم در حال اماده شدن هست
    ايا براي دكتري ژنتيك پزشكي در انگلستان شانس بورسيه شدن رو دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدلتون بسیار خوب هست و با توجه به این که شما فاصله تحصیلی هم ندارید و سابقه کار به دست اوردید، در صورتی که بتونید یک پروپوزال خوب طراحی کنید، قطعا شانس بالایی برای گرفتن پذیرش خواهید داشت. بورسیه تحصیلی شما به استادتون بستگی داره ولی دانشجوهای دکترا خیلی به گرفتن بورسیه نزدیک هستند

  4. ستاره گفت:

    با سلام
    برای اخذ بورسیه‌ی دکترای مهندسی ژنتیک یا دکترای علوم سلولی مولکولی در انگلستان شرط سنی وجود دارد؟
    با سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل در این مقطع شرایط سنی ملاک عمل نیست و اگر روزمه خوبی داشته باشید میشه پذیرش گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *