ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در بلژیک

رشته ژنتیک در بلژیک

بلژیک جزو کشورهای پیشرفته و دارای امکانات فراوان اروپا به شمار می آید و تحصیل در رشته هایی مانند رشته ژنتیک در بلژیک توصیه می شود. بلژیک به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا، منطقه واحد پولی یورو و شنگن، یک کشور پیشرفته با اقتصادی با درآمد بالا است که در سال 1830 از هلند مستقل شد. بلژیک دارای تاریخی غنی با جاذبه های گردشگری شگفت انگیز مانند کلیساهای جامع چشمگیر است. به دلیل کوچک بودن این کشور اروپایی، اختلاف منطقه ای کمی در آب و هوای آن وجود دارد. همه مناطق بلژیک از تابستان های خنک و زمستان های معتدل که به شدت تحت تاثیر دریای شمال و اقیانوس اطلس قرار دارند، بهره مند می شوند. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در بلژیک 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل رشته ژنتیک در بلژیک

بلژیک در قلب اروپا، فوق العاده چند فرهنگی است و برای هر دانشجوی بین المللی یک انتخاب خارق العاده است. این کشور به دلیل کیفیت بالای زندگی، بهداشت و درمان، و آموزش شناخته شده است و به عنوان یکی از صلح آمیزترین و آرام ترین کشورهای جهان شناخته می شود. همچنین، بلژیک یک کشور امن برای تحصیل است. نمودار زیر وضعیت امنیت در بلژیک را نشان می دهد:

وضعیت امنیت در بلژیک

بسیاری از موسسات آموزش عالی در سراسر بلژیک، آموزش با کیفیت بالا را در همه سطوح ارائه می دهند. کار ضمن تحصیل در بلژیک، دانشگاه های دارای رتبه برتر، تحصیل به زبان های انگلیسی، فرانسوی، هلندی و آلمانی، و یا یادگیری یا تقویت آن ها، نبود مانع زبانی، رفاه اجتماعی بالا، هزینه های پایین تحصیل و زندگی، کمک های مالی و بورسیه های تحصیلی، تاریخ غنی، جاذبه های گردشگری شگفت انگیز، و سفر آسان به اروپا از دیگر مزایای تحصیل در بلژیک می باشند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در بلژیک

در جدول زیر بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را مطابق رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه کاتولیک لووِن (کی یو لووِن)61.275.0
دانشگاه خنت48.771.1
دانشگاه لیبر بروکسل38.762.5
دانشگاه آنتروپ34.861.9
دانشگاه کاتولیک لوون (یو سی ال)30.366.0
دانشگاه لیژ27.455.0
دانشگاه آزاد بروکسل24.859.3

اکثر دانشگاه های فوق در رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی رتبه های خوبی کسب کرده اند و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. به عنوان مثال، جدول زیر رتبه دانشگاه های فوق بر اساس رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی
دانشگاه کاتولیک لووِن (کی یو لووِن)56
دانشگاه خنت87
دانشگاه کاتولیک لوون (یو سی ال)139
دانشگاه آنتروپ214
دانشگاه لیژ358

واضح است که تحصیل در این دانشگاه های برتر و به ویژه دانشگاه کاتولیک لووِن یا کی یو لووِن واقعا ارزشمند است. این دانشگاه بر اساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز در سال 2021 دارای رتبه 45 جهان است. کی یو اووِن دارای یک گروه ژنتیک انسانی است که در بخش بعدی به معرفی آن خواهیم پرداخت. همچنین، در ادامه پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته ژنتیک انسانی توسط این دانشگاه را بررسی خواهیم کرد.

گروه ژنتیک انسانی دانشگاه کی یو لووِن بلژیک

دانشگاه کی یو لووِن دارای یک گروه ژنتیک انسانی است که تحقیقات پیشرفته ای را انجام می دهد و یک برنامه درسی آموزشی به روز را در زمینه های ژنتیک و ژنومیک انسانی ارائه می دهد. این گروه از فنآوری های ژنتیکی و ژنومی، مولکولی و بیوانفورماتیک برای ارتقای درک خود از اختلالات انسانی، به نفع بیماران و کل جامعه استفاده می کند. گروه ژنتیک انسانی با ارائه پیشرفته ترین امکانات تشخیصی و مشاوره ای و ارائه راهکارهای بالقوه پیشگیری و یا درمانی، خدمات بالینی و دانش علمی خود را در اختیار بیماران خود قرار می دهد. این گروه میزبان پلتفرمی از فنآوری ها است که از گروه های تحقیقاتی بنیادی و بالینی در سطح محلی، ملی و بین المللی پشتیبانی می کند.

حضور سه ذینفع این گروه، یعنی دانشگاه کی یو لووِن، VIB (موسسه تحقیقات علوم زیستی) و بیمارستان های دانشگاه یک محیط منحصر به فرد ایجاد می کند که امکان آموزش گسترده در یک بافت الهام بخش و بین المللی را فراهم می سازد. وظیفه اصلی اعضای این گروه، تهیه استراتژی عمومی، علمی و دانشگاهی برای گروه، تشویق به تحقیقات عالی، و ارتقای تعامل و همکاری می باشد. اعضای گروه همچنین مسئول کارهای روزانه هستند. گروه ژنتیک انسانی دارای 24 گروه تحقیقاتی مستقل می باشد، از جمله لابراتوار زیست شناسی محاسباتی، لابراتوار زیست شناسی رفتاری و رشدی، ژنتیک بالینی، لابراتوار تشخیص مولکولی، لابراتوار اپیدمیولوژی ژنتیکی، لابراتوار ژنومیک سرطان، لابراتوار ژنتیک تکاملی انسان، و لابراتوار ژنتیک رشد انسان.

رشته ژنتیک انسانی در دانشگاه کی یو لووِن بلژیک

رشته ژنتیک انسانی در دانشگاه کی یو لووِن بلژیک

دانشگاه کی یو لووِن بلژیک در مقطع دکتری رشته ژنتیک انسانی دانشجو می پذیرد. این فرصت دکتری در مرکز ژنتیک انسانی این دانشگاه، در آزمایشگاه پروفسور تیری ووئت موجود است. در این فرصت از دانشجویان علاقه مند دعوت می شود تا به تیم چند رشته ای در حال رشدی بپیوندند که زیست شناسی مولکولی تک سلولی و روش های محاسباتی پیشرفته را برای بررسی رشد انسانی، پیری و زیست شناسی بیماری ها به کار می گیرد. پروفایل مورد انتظار از متقاضیان و علاقه مندان این فرصت تحصیلی به شرح زیر است:

  • کارشناسی ارشد در یکی از رشته های مهندسی علوم زیستی، بیوشیمی، علوم پزشکی، زیست شناسی یا معادل آن
  • دانش خوب در زمینه زیست شناسی مولکولی، زیست شناسی سلولی و ژنتیک
  • تجربه تکنیک های کلاسیک زیست شناسی مولکولی، از جمله RNA /DNA/ پروتئین
  • تجربه استفاده از فلورسانس و تصویربرداری کانفوکال دارای امتیاز مثبت است
  • مهارت های پژوهشی عالی و علاقه شدید به روش های بیولوژیکی سلولی و مولکولی
  • مشتاق یادگیری و داشتن علاقه فعال به تحقیقات علمی و فناوری های بدیع
  • مهارت های بیوانفورماتیک پایه و تجزیه و تحلیل آماری دارای امتیاز مثبت است
  • مهارت های خوب حل مسئله، توجه به جزئیات و سبک کار دقیق
  • توانایی کار مستقل و درون گروهی و ابتکار عمل
  • کارآمد، مقاوم در برابر فشار و توانا در احترام به ضرب الاجل ها
  • تسلط به زبان انگلیسی و مهارت های ارتباطی کتبی و شفاهی خوب
  • مایل به نظارت بر دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • تجربه تحرک بین المللی یک امتیاز مثبت است، گرچه اجباری نیستهزینه زندگی حین تحصیل در بلژیک

هزینه های زندگی دانشجویی در بلژیک

هزینه های زندگی در بلژیک معمولاً بین 700€ تا 950€ (یورو) در ماه متغیر است. در شهرهای بزرگ ممکن است دانشجویان به بودجه بیش تری احتیاج داشته باشند، اما این امر تا حد زیادی به نوع محل اقامت و عادت های هزینه ای آن ها بستگی دارد. در فهرست زیر چند نمونه از متوسط هزینه های زندگی در برخی از بهترین شهرهای بلژیک برای تحصیل آورده شده است:

  • آنتورپ: بین 780€ تا 1230€ (یورو) در ماه
  • بروکسل: بین 890€ تا 1300€ (یورو) در ماه
  • خنت: بین 750€ تا 1200€ (یورو) در ماه
  • لوون: حدود 800€ و 1300€ (یورو) در ماه
  • لیژ: حدود 700€ و 1100€ (یورو) در ماه

چگونگی زندگی دانشجویی در بلژیک

در بلژیک، امکانات جذاب ورزشی بسیاری وجود دارد. همچنین رویدادهای مختلف فرهنگی و جشنواره های بسیاری در سراسر شهرهای بزرگ این کشور هر هفته برگزار می شود. تقریباً همه افراد در دانشگاه های بلژیک به شرط داشتن شایستگی مناسب پذیرفته می شوند؛ سال اول یک برنامه تحصیلی معمولاً آرام و فشرده است زیرا انتظار این می رود که بسیاری از افراد در امتحانات خود قبول نشوند و دوره را رها کنند. این بدان معناست که کلاسها می توانند کاملاً پر باشند، گرچه در سال دوم اغلب اعداد بسیار کم می شوند. بخشی از دلیل ثبت نام این تعداد دانشجو به دلیل پایین بودن شهریه است. بیشتر موسسات دانشگاهی ترم اول سال تحصیلی را با یک هفته جهت گیری آغاز می کنند تا به دانشجویان جدید در اسکان، دوست یابی و غیره کمک کنند.

در کنار برنامه تحصیلی، روشهای زیادی وجود دارد که دانشجویان می توانند خود را در زندگی دانشگاهی غوطه ور کنند، خواه این کار از طریق انجمنها و باشگاه های ورزشی باشد خواه گروه های تحقیقاتی و سمینارهای داوطلبانه. علاوه بر این، دانشگاه های بلژیک فرصت های بیشماری را برای دانشجویانی که در طول دوره تحصیل خود قصد کار یا کارورزی دارند، فراهم می کنند. فعالیت های زیادی برای انجام این کار به عنوان یک دانشجوی خارجی وجود دارد. چنانچه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در بلژیک 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در بلژیک با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *