ویزای تحصیلی

رشته ژنتیک در سوئیس

رشته ژنتیک در سوئیس

سوئیس، کشوری برتر در زمینه زیست شناسی مولکولی و ژنتیک است که تحصیل رشته ژنتیک در سوئیس را به یک گزینه ایده آل برای علاقه مندان تبدیل کرده است. تحصیل در این کشور مزایای بیشماری برای دانشجویان بین المللی دارد. یکی از نکات برجسته درباره سوئیس این است که کشوری چندفرهنگی و چندزبانه است که بسیاری از سازمان های بین المللی و شرکت های چند ملیتی را نیز در خود جای داده است. دانشگاه های سوئیس هر ساله دانشجویان خارجی زیادی را ثبت نام می کنند و این کشور به دلیل کیفیت آموزش عالی خود شهرت دارد. تیم تحقیق و ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی ایرانیان علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در سوئیس در سال 2021 به شرح زیر تهیه نموده است.

مزایای تحصیل در رشته ژنتیک در سوئیس

سوئیس کشوری منظم و دارای سطح زندگی بسیار بالا است. چارچوب حقوقی- قانونی سوئیس در بسیاری از کشورها به عنوان یک معیار عمل می کند و اکثر قوانین آن در همه پرسی به رای گذاشته می شود، بنابراین می توان قوانین این کشور را به واقع خواست مردم آن دانست. هزینه زندگی در سوئیس زیاد است، اما استاندارد زندگی در شهرهایی مانند زوریخ، ژنو و برن نیز بالاست. در حال حاضر، سوئیس از نظر شاخص کیفیت زندگی در رتبه اول جهان قرار دارد. همه دانشگاه های سوئیس در امر تدریس و تحقیق سرآمد هستند و در نتیجه بطور مداوم در رتبه بندی های دانشگاهی در میان بهترین دانشگاه های جهان قرار می گیرند. جدول زیر رتبه برخی از بهترین دانشگاه های سوئیس در رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی را نشان می دهد:

دانشگاه هارتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی (2021)
موسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس26
موسسه فناوری فدرال لوزان سوئیس58
دانشگاه زوریخ62
دانشگاه بازل131
دانشگاه برن107
دانشگاه ژنو96
دانشگاه لوزان189
Università della Svizzera Italiana427
دانشگاه فرایبورگ480
دانشگاه نوشاتل965

سوئیس یک نقطه شروع عالی برای کشف اروپا است. سوئیس به لطف فرودگاه های بین المللی بازل، ژنو و زوریخ و سیستم راه آهن بسیار کارآمد خود تنها چند ساعت با شهرهای بزرگی مانند پاریس، رم، وین یا برلین فاصله دارد. نمودار زیر روند افزایش تعداد دانشجویان در کشور سوئیس را نشان می دهد:

روند افزایش تعداد دانشجویان در کشور سوئیس

تنوع فرهنگی، هزینه های تحصیل ارزان، تحصیل به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی، کار ضمن تحصیل، فرصت های شغلی پس از فارغ التحصیلی، طبیعت زیبا، امنیت بسیار بالا، رفاه اجتماعی بالا، یادگیری یا تقویت زبان فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی، و مدارک شناخته شده در سطح بین المللی از دیگر دلایل و مزایای تجربه تحصیل در سوئیس هستند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته ژنتیک در سوئیس

در جدول زیر بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل در رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک را بر اساس وبگاه رتبه بندی اخبار آمریکا و گزارش جهانی معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه لوزان59.163.1
دانشگاه بازل55.467.2
دانشگاه زوریخ53.574.0
دانشگاه ژنو52.570.5
موسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس47.379.5
Università della Svizzera italiana46.053.2
موسسه فناوری فدرال لوزان سوئیس45.174.4
دانشگاه برن41.869.2

تمامی دانشگاه های فوق نه تنها دانشگاه های تراز اول سوئیس هستند بلکه در رنکینگ های مختلف بین المللی رتبه های بسیار بالایی را کسب نموده و جزو دانشگاه های برتر جهان به شمار می آیند. به عنوان مثال، در رتبه بندی دانشگاهی جهانی QS در سال 2021 موسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس رتبه 6 و موسسه فناوری فدرال لوزان سوئیس رتبه 14 را کسب نموده اند. این امر ارزش و اعتبار دانشگاه های سوئیس و به طور خاص دانشگاه های قید شده در جدول فوق را به خوبی نشان می دهد.

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در سوئیس 2021

در جدول زیر بر اساس وبگاه معتبر masterportal شش فرصت عالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته ژنتیک در سوئیس برای سال 2021 را معرفی می کنیم:

رشتهدانشگاهشهریه بر حسب یوروطول دورهنوع برنامه
زیست شناسیدانشگاه ژنو860€ در سال1.5 سالتمام وقت
بیوانفورماتیک و زیست شناسی محاسباتیدانشگاه برن897€ در سال1.5 سالتمام وقت
زیست شناسی – زیست شناسی سرطاندانشگاه زوریخ1336€ در سالتمام وقت – پاره وقت
زیست شناسیموسسه فناوری فدرال زوریخ سوئیس1240€ در سال1.5 سالتمام وقت
زیست شناسی – ژنتیک و تکویندانشگاه زوریخ1336€ در سالتمام وقت – پاره وقت
زیست شناسیدانشگاه زوریخ1336€ در سال1.5 سالتمام وقت

در بخش بعدی به عنوان نمونه به بررسی رشته زیست شناسی- ژنتیک و تکوین در دانشگاه زوریخ می پردازیم. همچنین در ادامه رشته زیست شناسی با گرایش ژنتیک، تکوین و تکامل در دانشگاه ژنو را معرفی می کنیم.

بهترین فرصت های رشته ژنتیک در سوئیس

رشته ژنتیک در دانشگاه زوریخ سوئیس

در این بخش رشته زیست شناسی– ژنتیک و تکوین در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه زوریخ سوئیس را معرفی می کنیم. فارغ التحصیلان این برنامه مهارت های لازم برای پژوهش های علمی را به دست می آورند. دانش این افراد به آن ها امکان می دهد تا سیستم های زیست شناختی پیچیده را درک کنند. آن ها مشکلات مربوط به زیست شناسی را تشخیص می دهند و می توانند با استفاده از تکنیک های مختلف برای حل این مشکلات آزمایش هایی را برنامه ریزی نموده و انجام دهند. زبان آموزش برنامه انگلیسی است. تاریخ شروع این برنامه و مهلت ارسال درخواست برای آن به صورت زیر است:

تاریخ شروع برنامه: سپتامبر 2021

  • ارائه درخواست قبل از آوریل 2021 توسط شهروندان سوئیسی
  • ارائه درخواست قبل از فوریه 2021 توسط متقاضیان بین المللی

تاریخ شروع برنامه: فوریه 2022

  • ارائه درخواست قبل از نوامبر 2021 توسط شهروندان سوئیسی
  • ارائه درخواست قبل از جولای 2021 توسط متقاضیان بین المللی

دانشگاه زوریخ سوئیس (UZH) در شهر زوریخ واقع شده است و بزرگ ترین دانشگاه در کل سوئیس است. این دانشگاه در سال 1833 تاسیس گردیده است و در حال حاضر دارای هفت دانشکده می باشد. دانشگاه زوریخ گسترده ترین دامنه رشته ها و دوره ها را در بین موسسات آموزش عالی سوئیس دارا هست.

رشته ژنتیک در دانشگاه ژنو سوئیس

در این بخش به معرفی رشته زیست شناسی گرایش ژنتیک، تکوین و تکامل (GDE) در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ژنو سوئیس می پردازیم. این دانشگاه گرایش های مختلف رشته زیست شناسی را برای علاقه مندان ارائه می دهد که GDE یکی از آن هاست. هدف از برنامه کارشناسی ارشد ژنتیک، تکوین و تکامل ارائه دانش به روز درباره رویکردهای علمی ای است که زیست شناسی سلولی و مولکولی را با ژنتیک، بیوانفورماتیک و جانورشناسی تلفیق می کنند. هر دوی دروس تدریسی و آموزش تجربی به منظور بهبود و ارتقای توسعه مهارت های حل مسئله، خودآموزی و ارتباطی و همچنین خلاقیت و تخیل در پژوهش طراحی شده اند. دانشجویان این برنامه به جدیدترین فناوریهای آزمایشگاهی دسترسی دارند. در این برنامه دانشجویان یاد می گیرند که چگونه نتایج تجربی خود را تجزیه و تحلیل کنند و چگونه پروژه تحقیقاتی خود را به روشی پویا ارائه دهند.

همچنین در این برنامه تاکید زیادی بر بحث انتقادی در مورد ادبیات علمی اولیه وجود دارد. این برنامه به ویژه برای دانشجویانی مناسب است که مایل به ادامه تحصیل در چارچوب برنامه دکترای بین المللی دانشگاه ژنو در زمینه علوم زیستی یا کار در صنعت علوم زیستی و بهداشت، آزمایشگاه های تحقیقات بالینی، دفاتر بهداشت دولتی، روزنامه نگاری علمی یا موزه های علمی هستند. چنان چه علاقه مند به تحصیل رشته ژنتیک در سوئیس در سال 2021 هستید پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه و به ویژه اقامت پس از تحصیل در سوئیس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *