ویزای کاری

موسسات معتبر کاریابی در تایلند

موسسات معتبر کاریابی در تایلند

موسسات معتبر کاریابی در تایلند به علاقه مندان مهاجرت و کار در این کشور کمک می کنند سریع تر شغل مناسبی پیدا کنند و مشغول به کار شوند. تایلند کشوری با کم تر از 70 میلیون نفر جمعیت است که در جنوب شرقی آسیا و در همسایگی کشورهایی مثل میانمار و کامبودیا قرار گرفته است. البته تایلند همچنین از راه دریا در جنوب شرقی به ویتنام و از جنوب غربی به اندونزی و هندوستان می رسد. نظام تحصیلی در تایلند رایگان نیست اما در دانشگاه های دولتی بسیار ارزان قیمت است؛ نتیجتا با توجه به دشواری های اخذ ویزای کاری مستقیم افرادی که علاقه مند به زندگی در تایلند باشند، روش تحصیل را انتخاب می نمایند. در این مقاله که از سوی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل در خصوص کشور زیبای تایلند پاسخ داده می شود:

  • نرخ بیکاری در تایلند در سال 2020 چه میزان است؟
  • متوسط درآمد ماهیانه تایلندی ها چقدر است؟
  • موسسات و سایت های معتبر کاریابی در تایلند کدام اند؟
  • هزینه زندگی در تایلند چه میزان است و تورم در این کشور چه وضعیتی دارد؟

مهاجرت به تایلند

دو راه معروف مهاجرت به تایلند تحصیل و کار می باشد؛ منتهی از آن جایی که برای اخذ ویزای کاری افراد باید حتما پیشنهاد شغلی از کارفرمای تایلندی داشته باشند و این امر بدون داشتن اقامت تایلند تقریبا غیرممکن است، تحصیل در تایلند طرفداران بیشتری دارد. علاقه مندان به زندگی در تایلند می توانند با اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی تایلند سالیانه تنها بین 1000$ تا 2000$ (دلار آمریکا) شهریه پرداخت نمایند. البته باید پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه مربوطه شغلی پیدا کنند تا بتوانند بر مبنای آن ویزای تحصیلی تایلند را تبدیل به ویزای کاری کنند. منتهی کسانی که از دانشگاه های با رنکینگ بالای تایلند فارغ التحصیل شده باشند و به زبان تایلندی نیز در کنار زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، طبیعتا شانس بسیار بالاتری برای پیدا کردن شغل خواهند داشت. برخی از بهترین دانشگاه های تایلند در سال 2020 عبارت هستند از:

رتبه در رنکینگ ملی تایلندبهترین دانشگاه هاشهری که دانشگاه در آن واقع گردیده
1Kasetsart UniversityBangkok
2Mahidol UniversityNakhon Pathom
3Chulalongkorn UniversityBangkok
4Khon Kaen UniversityKhon Kaen
5Chiang Mai UniversityChiang Mai
6Prince of Songkla UniversityHat Yai
7Burapha UniversityChonburi
8Thammasat UniversityBangkok
9Naresuan UniversityPhitsanulok
10Srinakharinwirot UniversityBangkok

البته اگرچه متوسط درآمد ماهیانه در تایلند پایین است و مردم این کشور شرایط اقتصادی خوبی ندارند، به دلیل پایین بودن نرخ بیکاری شانس خوبی برای پیدا کردن شغل در تایلند وجود دارد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است نرخ بیکاری در کشور تایلند طی چند سال بررسی گردیده است:

نرخ بیکاری در تایلند

معرفی موسسات معتبر کاریابی در تایلند

از آن جایی که حتی دانشجویانی که چند سال در تایلند تحصیل کرده ا تایلند از تمامی فرصت های شغلی در این کشور آگاهی ندارند، می توانند برای پیدا کردن کار از موسسات و سایت های معتبر کاریابی در تایلند کمک بگیرند. چرا که بدون پیدا کردن شغل در تایلند خارجی ها نخواهند توانست ویزای خود را تمدید نمایند؛ در نتیجه اهمیت استخدام شدن برای آن ها حتی بیشتر از خود دانشجویان تایلندی می باشد. موسسات و سایت های معتبر کاریابی در تایلند رابط بین کارفرمایان (اشخاص حقیقی یا حقوقی) و متقاضیان کار هستند و فرصت های شغلی مناسب هر فردی را با توجه به رزومه ای که دارد به او پیشنهاد می کنند. برخی از موسسات و سایت های کاریابی خدمات بیشتری نیز ارائه می کنند مثلا افراد را برای جلسات مصاحبه با کارفرمایان تایلندی آماده می نمایند. برخی از موسسات و سایت های کاریابی در تایلند عبارتند از:

  • https://jobnexus.com/thailand/
  • https://th.jobsdb.com/th
  • https://www.jac-recruitment.co.th/
  • https://www.monster.co.th/

معرفی موسسات معتبر کاریابی در تایلند

مقایسه موسسات معتبر کاریابی در تایلند و آلمان

در آلمان متقاضیان کار در ابتدا می توانند ویزای جستجوی کار 6 ماهه اخذ نمایند در حالی که این امکان در تایلند وجود ندارد. با داشتن ویزای جستجوی کار فرد خودش در خاک آلمان حضور دارد و می تواند از طریق روزنامه ها و سایت های مختلف کاریابی از فرصت های شغلی در این کشور با خبر شود. در نتیجه بدون کمک گرفتن از موسسات کاریابی در آلمان نیز شانس استخدام شدن وجود دارد هرچند نمی توان نقش این قبیل موسسات را نادیده گرفت. اما در تایلند از آن جایی که کسانی که روش تحصیلی را انتخاب نکرده باشند و بخواهند مستقیما با ویزای کاری به تایلند بروند باید قرارداد کاری با کارفرمای تایلندی داشته باشند، نقش موسسات کاریابی پررنگ تر می شود.

البته نرخ بیکاری در کشور آلمان در سال 2020 حدود 3.2% می باشد اما این کشور از آن جایی که جمعیتی رو به پیر شدن دارد، در پی جذب نیروی متخصص کار خارج از اتحادیه اروپا است. به همین دلیل خارجی ها می توانند موقعیت های شغلی خوبی را با سطح درآمد بالا در آلمان پیدا کنند؛ در حالی که متوسط درآمد ماهیانه در کشور تایلند پایین است. در نموداری که در ادامه ترسیم شده متوسط درآمد ماهیانه در آلمان و تایلند با هم مقایسه شده است:

مقایسه متوسط درآمد ماهیانه در آلمان و تایلند

مدارک مورد نیاز موسسات معتبر کاریابی در تایلند

مهم ترین مدرکی که موسسات معتبر کاریابی در تایلند ابتدائا از متقاضیان کار درخواست می کنند رزومه آن ها به زبان انگلیسی است. روند کاری موسسات و سایت های مختلف متفاوت است اما معمولا در نهایت پس از پرداخت هزینه های مورد نظر موسسه از فرد درخواست خواهد شد ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و کاری خود را نیز ارسال نماید. البته افراد باید توجه داشته باشند بدون اطمینان حاصل کردن از صحت عمل موسسه مورد نظر خود در تایلند هزینه ای پرداخت نکنند.

هزینه زندگی در تایلند

تایلند کشور نسبتا ارزان قیمتی به حساب می آید که هزینه زندگی تک نفره در آن ماهیانه بین 450$ تا 600$ (دلار آمریکا) می باشد. البته نباید فراموش کرد که کشورهای توسعه یافته و قدرتمندی نیز در سطح اتحادیه اروپا هستند که ارزان قیمت می باشند مثلا زندگی در مجارستان ماهیانه حدود 500$ (دلار آمریکا) هزینه دربردارد. علاقه مندان به مهاجرت به تایلند بهتر است در خصوص کشورهای ارزان قیمت که شرایط اقتصادی و امنیت اجتماعی بالاتری دارند تحقیقات بیشتری داشته باشند چرا که اخذ اقامت تایلند ارزش زیادی ندارد و منجر به ارتقای قابل توجه سطح زندگی نخواهد شد. در این مقاله که از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص موسسات معتبر کاریابی در تایلند توضیحاتی ارائه گردید.

2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *