ویزای توریستی

مکان های دیدنی بلژیک

مکان های دیدنی بلژیک

مکان های دیدنی بلژیک بی نظیر هستند. بلژیک در سطح بین ‌المللی به خاطر شکلات ‌های خوب، نوشیدنی ها و وافل ‌های مرغوبش شهرت دارد. این کشور، کشوری زیبا با شهرهای تاریخی، قلعه ‌های قرون وسطایی و معماری چشمگیر است. بلژیک که در بین هلند، آلمان، لوکزامبورگ و فرانسه قرار دارد، دارای دو منطقه فرهنگی متمایز است که فلاندر هلندی زبان در شمال و والونیای فرانسوی زبان در جنوب است. فلاندر خانه بسیاری از شهرهای پر جنب و جوش این کشور است، در حالی که والونیا به طور متضادی دارای حومه شهر، مزارع روستایی و جنگل ها است. در قلب بلژیک، پایتخت پر رونق آن، بروکسل، یک شهر جهانی و سرشار از موزه ‌ها، رستورات ها، مراکز خرید، تفریحات شبانه و هنرهای زیبا و معماری است که در میدان معروف Grand Place و کاخ‌ ها و کلیساهای چشمگیر مانند کلیساهای جامع سنت، مایکل و سنت گودولا نمونه است.

محبوب ‌ترین مقصد بلژیک، بروژ، گردشگران را با شهر قرون وسطایی رمانتیک خود که به‌خاطر هنر فلاندری، ناقوس قرن سیزدهمی و بوتیک ‌های شکلات ‌سازی معروف است، مجذوب خود می‌کند. شهرهای برجسته دیگر عبارتند از آنتورپ، بندری شلوغ که بیشتر به خاطر الماس‌ های فراوان و فروشگاه‌ های مد طراحان شهرت دارد و گنت، شهری پر جنب ‌و جوش که هم جذابیت تاریخی و هم فضای جوان را با دانشگاه خود ترکیب می‌کند. ایپر برای تاریخ جنگ جهانی اول بسیار مهم است، در حالی که واترلو به طور مشهور با ناپلئون مرتبط است. منطقه بکر آردن که در جنوب شرقی واقع شده است به دلیل زیبایی طبیعی و تفریحات در فضای باز مورد علاقه است. بازدید از مکان های دیدنی بلژیک تجربه عالی می باشد. با این حال، چیزهای زیادی برای دیدن در بلژیک وجود دارد که در ادامه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به آنها اشاره خواهند کرد.

بروژ از محبوب ترین مکان های دیدنی بلژیک

بروژ از محبوب ترین مکان های دیدنی بلژیک

بروژ که در شمال غربی بلژیک واقع شده است، یکی از شهرهای قرون وسطایی اروپا است که به خوبی حفظ شده است و دارای جذابیت دنیای قدیمی و فضای رمانتیک است. بروژ که زمانی مرکز مهم هنر و منسوجات فلاندری بود، امروزه بیشتر به خاطر کانال های زیبایش شناخته می شود. بروژ ممکن است بزرگترین شهر در استان فلاندر غربی باشد، اما هنوز به اندازه کافی کوچک است که می توان با پیاده روی آن را کشف کرد. جاذبه اصلی بروژ، شهر قدیمی کارت پستال است. این منطقه تاریخی که توسط کانال ‌های زیبا و دیوارهای قرون وسطایی احاطه شده است، مملو از معماری قدیمی زیبا است، از جمله کلیساهای رومی و گوتیک مانند کلیسای بانوی ما که مجسمه‌ای از میکل آنژ را در خود جای داده است، و کلیسای خون مقدس، که ادعا می‌کند شیشه‌ای از خون از عیسی مسیح دارد.

معروف ترین نقطه دیدنی شهر، ناقوس میدان مارکت است. بازدیدکنندگان می توانند از این برج ناقوس قرن سیزدهمی بالا بروند تا مناظر دیدنی شهر را تحسین کنند. مکان‌های دیگری که نباید از دست داد عبارتند از عمارت دیدنی Gruuthuse و بیمارستان چشمگیر سنت جان که در سال 1188 ساخته شد. فعالیت های ضروری در بروژ شامل بازدید از موزه هایی است که فرهنگ، سنت ها و آثار هنری شهر توسط هنرمندان مشهور فلاندری را به نمایش می گذارند. قدم زدن در خیابان ‌های سنگ ‌فرش ده ‌ها مغازه وجود دارد که شکلات‌ های خوشمزه، نوشیدنی بلژیکی و توری ‌های سنتی می ‌فروشند. سفرهای دریایی خوش ‌منظره در کانال به‌راحتی در دسترس هستند، در حالی که کالسکه سواری تجربه ‌های رمانتیکی را ارائه می‌دهد.

برترین جاذبه های گردشگری بروژ عبارتند از:

  • کانال های بروژ
  • مارکت بروژ
  • ناقوس بروژ
  • بازیلیکای خون مقدس
  • ده وینگارده
  • کلیسای بانوی ما
  • مینی واتر

بروکسل از بهترین مکان های دیدنی بلژیک

بروکسل که به دلیل تنوع مکان‌ های دیدنی ‌اش شناخته می ‌شود، پایتخت بلژیک است و به احتمال زیاد بازدیدکنندگان از آنجا بازدید از مناظر خود را آغاز خواهند کرد. بروکسل به عنوان مقر بسیاری از نهادهای اروپایی، ممکن است به عنوان پایتخت اتحادیه اروپا در نظر گرفته شود. مهمتر از همه، Grand Place مرکز شهر است و در قرن سیزدهم تأسیس شده است. کافه ‌های تراس و رستوران ها در اطراف این میدان مرکزی فراوان هستند، مانند سایر مکان‌ های دیدنی مانند تالار شهر به سبک گوتیک که بسیار خیره‌ کننده است. خرید در میان گالری سنت هوبرت، پاساژی با سقف شیشه ‌ای در مرکز، پر از فروشگاه ‌ها، کافه‌ ها، و تئاترها فراوان است.

در نمودار زیر به طبقه بندی بازدیدکنندگان بروکسل براساس کشور مبدا پرداخته شده است:

طبقه بندی بازدیدکنندگان بروکسل براساس کشور مبدا

علاوه بر این، بروکسل از کیفیت زندگی بالایی است و شهری می باشد که فرصت های شغلی زیادی در آن وجود دارد به همین دلیل افراد زیادی که برای کار در بلژیک اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند، در بروکسل ساکن می شوند. این شهر دارای صحنه های فرهنگی و اجتماعی پر جنب و جوش، پارک ها، ساختمان های تاریخی، موزه ها، رستوران ها و فضاهای بیش شمار سرسبز می باشد که موجب جذب مهاجران بین المللی می شوند. شایان ذکر است که اکثر مقامات اتحادیه اروپا کار خود را در بروکسل که محل اکثر نهادهای اتحادیه اروپا و قلب تپنده سیاست گذاری اتحادیه اروپا است، آغاز می کنند.

گنت یکی دیگر از مکان های دیدنی بلژیک

بهترین راز بلژیک و یکی دیگر از مکان های دیدنی بلژیک، شهر تاریخی گنت است که در قرون وسطی یکی از ثروتمندترین و قدرتمندترین شهرهای اروپا بود. زمانی این شهر پس از پاریس دومین شهر بزرگ شمال کوه های آلپ به حساب می آمد. تاثیر این گذشته غنی را می توان با تماشای معماری باشکوه کلیساها و خانه های تاجران ثروتمند به وضوح دید. کل مرکز شهر به این شکل بازسازی شده است و هنوز فضای شهری پر رونق اواخر قرون وسطی را در خود دارد. این امر به ویژه در امتداد بندر زیبای قدیمی Graslei و کلیساهای بزرگ قرون وسطایی و قلعه Gravensteen صادق است. این شهر جمع و جور که در بین بروکسل، بروژ و آنتورپ واقع شده است، اغلب به نفع همسایگان نزدیک خود نادیده گرفته می شود، اگرچه در سال های اخیر با انتشار اخباری در مورد جذابیت های آن، تا حدودی تغییر کرده است.

علاوه بر جذابیت توریستی و قرار گرفتن در لیست مکان های دیدنی بلژیک، شهر گنت یک مقصد جذاب برای ادامه تحصیل به شمار می رود. در دانشگاه های گنت برنامه های تحصیلی به زبان انگلسی تدریس می شوند و علاوه بر این، دانشگاه های آن در اروپا و سایر نقاط دنیا بسیار معتبر هستند. اگرچه ممکن است این شهر شناخته شده ترین شهر بلژیک نباشد، اما یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان است. در این شهر چند فرهنگی دانشجویان با مردمی از سراسر جهان ملاقات خواهند کرد و حتی اگر زبان رسمی را ندانند، می توانند تقریباً با همه به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند.

در جدول زیر به بهترین دانشگاه های گنت برای ادامه تحصیل در بلژیک اشاره شده است:

نام دانشگاهرتبه در گنترتبه در بلژیک
Ghent University12
University College Ghent212
Artevelde University College Ghent314
Vlerick Business School428

آشنایی با آنتورپ یکی از جذابیت های بلژیک

آنتورپ شهری با چهره های متعدد است. اگرچه ممکن است به اندازه بروژ یا گنت از نظر تاریخی حفظ نشود، اما شهری بسیار پویا است که ترکیبی کامل از تاریخ و زندگی مدرن امروزی را ارائه می دهد. دوستداران غذاهای عالی، نوشیدنی های عالی و اوقات خوش، این شهر بیشتر به دلیل منطقه الماس معروف است، جایی که بیش از 70% از الماس های خام جهان در آن معامله می شود. هنر در آنتورپ به وفور دیده می‌شود و رونشویس آثار باروک پیتر پل روبنس را جشن می‌گیرد و موزه پلانتین مورتوس خانه کریستوفل پلانتین چاپگر و صحافی کتاب است. شگفتی های معماری با ساخت کلیسای جامع گوتیک بانوی ما در سال 1351 و ترکیبی با شکوه از معماری باروک و گوتیک کلیسای سنت پل در انتظار است.

متقاضیانی که قصد دارند با هدف بازدید از مکان های دیدنی بلژیک و شهرهای مختلف این کشور اقدام به دریافت ویزا کنند و یا برای ادامه تحصیل، کار یا سرمایه گذاری اقدام به اخذ ویزای بلژیک کنند، می توانند با تماس با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تمامی هزینه ها، مراحل و امور مرتبط اطلاعات کامل کسب کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *