ویزای کاری

بازار کار رشته Java Developer در هلند

بازار کار رشته Java Developer در هلند

بازار کار رشته Java Developer در هلند یک بازار رقابتی است و شما علاوه بر مدرک دانشگاهی و سوابق کاری نیازمند مهارت میباشید که شامل SQL، Java SE, EE، Java Database Connectivity، JavaScript و نیز Eclipse است. از طرف دیگر هم اکنون در بازار کاری این رشته بیش از 200 شرکت بزرگ و کوچک وجود دارند که به دنبال استخدام متخصصان این رشته آنهم با حقوق و مزای ایده آل هستند.

بنابراین حالا زمان خوبی است که مهندسان کامپیوتر و نیز متخصصان IT از فرصت پیش آمده به سود خود بهره گرفته و با دریافت پیشنهاد کاری مسیرشان برای اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا (EU) را هموار کنند. در ادامه این مطالب با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید تا با جزییات کاملی در خصوص اقامت هلند از طریق استخدام در رشته Java Developer و وضعیت بازار کاری این رشته دست یابید.

نحوه کار به عنوان متخصص Java Developer در هلند؟

برای کاریابی و کار به عنوان متخصص Java Developer در هلند شما به عنوان متقاضی یا کارجو حتمل بایستی مدرک دانشگاهی معتبر + سابقه کاری تخصصی باشید. اما آیا با وظایف و مسئولیت های Java Developer ها در شرکت های هلندی آشنا هستید؟ این متخصصان به توسعه، اجرا و حفاظت از اپلیکیشن ها، مولفه ها و نیز میانجی ها پرداخته و در ضمن راه حل های اطلاعاتی کاربر را ایجاد می کنند. علاوه بر این متخصصان Java Developer در هلند به بررسی و تحلیل شرایط و نیازمندی های کاربر پرداخته و نیز دامنه سیستم یا سایت و اهدافش را تعریف می کنند و همچنین به مراقبت روزمره پرداخته و به اصلاح برنامه های اپلیکیشن می پردازند.

شرایط بازار کار رشته Java Developer در هلند

شرایط بازار کار رشته Java Developer در هلند

یکی از پول سازترین و محبوب ترین مشاغل موجود در رشته مشاغل علوم کامپیوتر در هلند، رشته Java Developer یا توسعه دهنده جاوا می باشد. چرا که اصلا رشته Java Developer در هلند جزئی از رشته فناوری اطلاعات (IT) محسوب می شود. از جمله شرکت های بزرگ و معروف هلندی که به استخدام متخصصان Java Developer در هلند می پردازند نیز می توان به شرکت Swisscom، Picnic، Adyen، EVBox، boLcom، Mollie و غیره اشاره کرد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، متوسط درآمد سالیانه این متخصصان در هلند حدود €37588 (یورو) است:

متوسط درآمد سالانه متخصصان Java Developer در هلند

بر اساس تعریف، متخصص Java Developer مبتدی در شرکت های هلندی کسی است که 1 تا 3 سال سابقه کاری داشته باشد. ولی متخصص باسابقه در این رشته به کسی گفته می شود که سابقه کاری او بالای 8 سال است. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، پیش بینی می شود که متوسط درآمد سالیانه متخصصان Java Developer در سال 2027 به حدود €81247 (یورو) برسد و این بدان معناست که سطح درآمدی آنها در طی 5 سال آتی تا 10% افزایش خواهد یافت:

سطح درآمدی متخصصان Java Developer در هلند

نحوه ورود به بازار کار رشته Java Developer در هلند

یکی از رشته مشاغل به شدت مورد نیاز در کشور هلند همین رشته Java Developer می باشد. رشته ای که به خاطر شرایط ایده آل کاری در هلند هم دارای کارجویان زیادی بوده و هم اینکه کارفرماهای زیادی نیز در صف جذب این متخصصان قرار دارند. اما متخصصان و مهندسان علوم کامپیوتر برای ورود به بازار کار رشته Java Developer بایستی مراحل سه گانه شامل جستجوی کار، ارسال درخواست کار و نیز انجام مصاحبه را مدنظرشان قرار دهند. در ابتداء نیز به منظور جستجوی کار یا همان جاب فایندینگ می توانند از طریق وب سایت های کاریابی مثل سایت های انگلیسی زبان زیر بهره گیرند:

  • EURES.com
  • Expatica Jobs
  • Stepstone
  • Linkedin
  • Blue Lynx
  • Aquent
  • Ardekay و غیره

پس از پیدا کردن شغل Java Developer اکنون کارجویان این رشته در کشور هلند بایستی درخواست شغلی اشان را به شرکت هلندی ارائه نمایند. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، درخواست استخدام شامل رزومه (CV) و نیز یک کاور لتر می باشد. و در نهایت پس از ارسال این درخواست نیز کارجو می بایست برای حضور در جلسه صاحبه آماده شود. به این صورت متخصصان رشته Java Developer می توانند وارد بازار کاری این رشته شوند.

نحوه ورود به بازار کار رشته Java Developer در هلند

الزامات اخذ ویزا برای متخصصان رشته Java Developer در هلند

از آنجایی که کلیه متخصصان علوم کامپیوتر و IT جزء دسته مهاجران مهارت بالای کشور هلند یا Highly skilled migrants هستند، بنابراین آنها می توانند هم برای اخذ اقامت کاری در هلند و هم برای اخذ کارت آبی اتحادیه اروپا اقدام کنند. پس در دو حالت آنها نیازی به اخذ ویزای کاری هلند (tewerkstellingsvergunning) ندارند. منتها در هر دو روش مهاجرت به هلند آنها نیازمند اسپانسر هلندی (شرکت استخدام کننده) هستند. در مجموع شرایط درخواست این دو کارت اقامتی در کشور هلند کمی با هم فرق می کند و برای اطلاع از جزئیات آنها می توان به جدول زیر مراجعه کرد:

شرایط کارت آبی اتحادیه اروپاییشرایط اقامت کاری هلند
مدت اعتبارحداکثر 4 سالحداکثر 5 سال
قابلیت تمدیددارددارد
اسپانسر هلندینیازی نیست که حتما معتبر باشدبایستی معتبر باشد
حداقل سطح درآمد ناخالص ماهیانه€5670 (یورو)€4840 (یورو)
حداقل سطح تحصیلاتمدرک کارشناسیمدرک کارشناسی
پیشنهاد کاریحداقل 1 سالهحداقل 1 ساله

منتها برای درخواست دو کارت اقامتی مذکور متقاضیان باید از طریق اداره مهاجرت و تابعیت هلند (Immigratie- en Naturalisatiedienst, IND) اقدام کنند. در هر دو روش اقامتی نیز این کارفرماست که پس از دریافت مدارک لازم از طریق کارجو و اطمینان از عدم وجود داوطلب اروپایی یا هلندی برای پست شغلی مورد نظر درخواست مربوطه را ارائه می کند. بسته مدارکی لازم برای این کار نیز شامل مدارکی از جمله پاسپورت، عکس پاسپورتی، قرارداد کار با کارفرمای هلندی، گواهی عدم سوء پیشینه و غیره می باشد.

شرایط استخدام برنامه نویس در هلند

هلند یکی از کشورهای پیشرو در صنعت فناوری اطلاعات است و بازار کار برای برنامه نویسان در این کشور بسیار پررونق است. شرکت ‌های هلند برای استخدام برنامه نویسان با تجربه و مهارت در زمینه های مختلف نظیر برنامه نویسی وب، برنامه نویسی موبایل، برنامه نویسی دسکتاپ به دنبال هستند. همچنین، تسلط به زبان‌های برنامه نویسی مانند جاوا، پایتون، سی شارپ نیز از مهارت‌ های مورد نیاز است. شرکت ‌های هلند اغلب به دنبال برنامه نویسان با تجربه کاری حداقل 3 تا 5 سال هستند. تجربه کاری در پروژه ‌های بزرگ و پیچیده نیز مزیت دیگری برای استخدام برنامه نویسان به شمار می ‌رود.

اکثر شرکت ‌های هلند برای استخدام برنامه نویسان مدرک تحصیلی در رشته ‌های مرتبط با فناوری اطلاعات نظیر مهندسی کامپیوتر، علوم کامپیوتر را الزامی می ‌دانند. زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی کار در شرکت‌ های هلند به شمار می ‌رود. بنابراین، تسلط به زبان انگلیسی در سطح خوب، یکی از شرایط استخدام برنامه نویس در هلند است. شرکت ‌های هلند برای جذب برنامه نویسان با تجربه، مزایای جذابی مانند حقوق بالا، بسته بیمه، مرخصی پرداخت شده ارائه می‌ دهند. در کل، شرایط استخدام برنامه نویس در هلند برای متخصصان با تجربه و مهارت خوب، فرصت ‌های شغلی خوبی را به دنبال دارد.

در بخش زیر شاهد شرایط استخدام در بازار کار حوزه فناوری اطلاعات در هلند هستید:

شرایط استخدام در بازار کار حوزه فناوری اطلاعات در هلند

ویژگی های بازار کار رشته جاوا دولوپر در هلند

هلند به لطف حقوق های رقابتی هلندی، تعادل جذاب کار و زندگی، سیاست مترقی و اقتصاد دیجیتال پیشرفته، مقصدی محبوب برای استعدادهای فناوری در اروپا است. توسعه‌ دهندگان یک گروه تلفن همراه هستند که گزینه ‌های زیادی برای مشاغل در مکان‌ های جغرافیایی مختلف دارند، بنابراین توجه دقیق به عواملی که بر شادی توسعه‌ دهندگان تأثیر می‌ گذارند می ‌تواند به کشورها و شرکت ‌ها کمک کند تا در رقابت باقی بمانند. توسعه دهندگانی که در هلند زندگی می کنند بسیار خوشحال هستند. طبق نظرسنجی میانگین شادی توسعه‌ دهندگان 61/100 است  پاسخ‌ دهندگان هلندی 6 امتیاز بالاتر قرار گرفتند و در بین تمام کشورهای مورد بررسی در 3 رتبه برتر قرار گرفتند. این از آلمان و حتی سوئد جلوتر است.

در مجموع، توسعه دهندگانی که در هلند زندگی و کار می کنند در مقایسه با میانگین جهانی از همه شاخص های شادی رضایت بیشتری دارند. قابل ذکر است که آنها از تعادل کار و زندگی، ایمنی، آزادی های مذهبی، حمل و نقل و مراقبت های بهداشتی بیشترین رضایت را دارند. بیشترین تفاوت امتیاز مربوط به حمل و نقل است که 19 امتیاز بالاتر از میانگین است. وقتی صحبت از آب و هوا و هزینه زندگی به میان می آید، رضایت کمتر از میانگین جهانی است. توسعه دهندگان زن تمایل بیشتری نسبت به توسعه دهندگان مرد دارند و هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست. توسعه دهندگان زن در هلند نسبت به همکاران مرد خود شادتر هستند و همچنین به طور متوسط ​​در سطح جهانی از توسعه دهندگان زن خوشحال تر هستند. همچنین بازار کار رشته NET developer در هلند نیز به همین صورت است.

در بخش زیر شاهد ویژگی های بازار کار در رشته جاوا دولوپر در هلند هستید:

  • امنیت شغلی
  • رقابت سالم
  • ارتقا شغلی

از طریق مشاوره های تخصصی دریافتی از وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان 0 تا 100 اخذ انواع اقامت هلند قرار گیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *