مهاجرت

قاچاقی رفتن به سوئیس

قاچاقی رفتن به سوئیس

قاچاقی رفتن به سوئیس از جمله راه های غیر قانونی در باب مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت است که خطرات زیادی برای متقاضیان مهاجرت قاچاقی دارد. سوئیس کشوری اروپایی محسوب می گردد که در اتحادیه کشورهای این قاره عضو نمی باشد. روند اخذ اقامت در کشور پیشرفته سوئیس بعد از مهاجرت قاچاقی امری فوق العاده دشوار و سخت است. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات در باب سایر روش های مهاجرت به سوئیس به شما عزیزان می باشند اما در حوزه مهاجرت از طریق پناهندگی هیچ گونه مشاوره و خدماتی ارائه نمی نمایند.

  • شرایط قاچاقی رفتن به سوئیس چگونه است؟
  • آیا می توان در سوئیس درخواست پناهندگی ثبت کرد؟
  • چگونه می توان در سوئیس به عنوان پناهجو خود را معرفی کرد؟
  • آیا می توان برای دریافت اقامت سوئیس به صورت قاچاقی وارد این کشور شد؟

شرایط قاچاقی رفتن به سوئیس در 2023

قاچاقی رفتن به این کشور در سال 2023 همانند گذشته، باعث ایجاد خطرات زیاد و در بعضی از موارد مرگ افراد می گردد. به همین دلیل، قاچاقی رفتن به سوئیس به هیچ کدام از متقاضیان توصیه نمی شود. برای پناهندگی در سوئیس افراد می بایست آماده روبرو شدن با مشکلات بسیار بزرگ و زندگی سخت باشند. مهاجرت قاچاقی به سوئیس به هیچ وجه از طرف وکلای موسسه ما توصیه نمی گردد اما برای آگاهی بیشتر لازم است بدانید انواع روش های تقاضای قاچاقی رفتن به سوئیس به صورت زیر است:

  • تقاضای مهاجرت به صورت شفاهی
  • تقاضای مهاجرت به صورت کتبی؛ متقاضیان روش کتبی می بایست فرم های مربوطه را به اداره امور مهاجران و یا فرودگاه ارائه دهند

روند تشخیص هویت مهاجران در مهاجرت قاچاقی به سوئیس

تشخیص هویت مهاجران در کشور اروپایی سوئیس دو حالت دارد که عبارتند از:

حالت اولحالت دوم
 تشخیص هویت مهاجران به طور سطحی تشخیص هویت مهاجران به طور کامل

در مواردی که اداره امنیت و پلیس کشور سوئیس درباره یک مهاجر اطلاعات سطحی مانند عکس، امضاء و یا اثر انگشت درخواست کند، روش تشخیص سطحی هویت مهاجران محسوب می گردد. شایان ذکر است که این روش به دلیل بالا رفتن تعداد مهاجران و مسائل امنیتی به کار برده نمی شود.

ثبت اطلاعات پس از ورود متقاضیان پناهندگی به سوئیس

شایان ذکر است که افرادی که کمتر از 14 سال سن دارند، نیازی به ارائه اثر انگشت ندارند. تشخیص کامل و جزئی هویت متقاضیانی که به کشور سوئیس مهاجرت می کنند، بسیار دقیق انجام می شود. تمامی مشخصات شخصی، اطلاعات و همچنین اثر انگشت افراد در این نوع از تشخیص هویت از طرف اداره پلیس و امنیت سوئیس خواسته می شود. در صورتی که افراد پذیرفته شوند، به آن ها کد مخصوص ارائه می شود. تمامی مشخصات مهاجران به همراه اثر انگشت در کامپیوترهای مربوطه ثبت می شود. شایان ذکر است که افرادی که کمتر از 14 سال سن دارند، نیازی به ارائه اثر انگشت ندارند.

قانون دوبلین در قاچاقی رفتن به سوئیس

معاهده دوبلین در سال 1997 بین 12 کشور مشترک المنافع در اتحادیه اروپا در کشور ایرلند در شهر دوبلین تصویب شده است. طبق این قانون پناهجویان باید در اولین کشور امن اتحادیه اروپا درخواست پناهندگی را به ثبت رسانند. طبق قانون دوبلین فردی که در یک یا چند کشور اروپایی اثر انگشت به ثبت رسانده باشد و درخواست پناهندگی از کشور دیگری نماید در صورت ردی درخواست، به کشور مبدا باز می گردد.

قانون دوبلین در قاچاقی رفتن به سوئیس

کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان

این سازمان از تمامی پناهندگان کشور های ملل متحد پشتیبانی و حمایت می کند. امور پرونده پناهندگانی که به دلیل نداشتن امنیت اجتماعی، دینی، مذهبی و همچنین مورد آزار و اذیت قرار گرفتن مجبور به مهاجرت از طریق پناهندگی به سوئیس شده اند، توسط این سازمان به عهده گرفته می شود. امنیت و حقوق مهاجرانی که از راه پناهندگی به سوئیس مهاجرت کرده اند از طرف این سازمان بررسی می شود. بسیاری از افراد به دلیل وجود شکنجه و همچنین مشکلات دینی و اجتماعی از یک کشور مجاز به مهاجرت قاچاقی به این کشور می شوند. سازمان UNHCR امور زیر را در نظر دارد:

  • اخذ اقامت در کشورهای اتحادیه اروپا
  • اخذ اقامت در کشور سوئیس
  • برگشت متقاضی به کشور مبدا
  • امور درمانی و بهداشتی
  • امور امنیتی و حقوقی

وضعیت پناهندگان در سوئیس

پناهندگان برای ورود به خاک کشور سوئیس باید به اداره پلیس این کشور مراجعه نمایند. درصد بالایی از افراد که دست به مهاجرت قاچاقی می زنند، در زمینه های سیاسی شکنجه شده اند. شایان ذکر است که پناهندگان پس از ورود به خاک سوئیس در کمپ های همگانی مستقر می شوند. در این کمپ ها گونه های مختلفی از افراد زندگی می کنند و امنیت در این کمپ ها معنای خاصی ندارد. به طور کلی توصیه می شود که افرادی که می خواهند با خانواده به کشور سوئیس مهاجرت کنند، روش پناهندگی را باید از ذهن خود پاک کنند.

کمپ های پناهندگی به هیچ وجه مناسب خانواده و فرزندان نمی باشند و خطرات جدی به همراه دارند. این کمپ ها برای افرادی ساخته شده اند که پول کافی برای مستقر شدن در خانه های شخصی را ندارند در صورتی که متقاضیان پول کافی داشته باشند می توانند یک خانه اجاره کنند و در آن ساکن شوند. به یاد داشته باشید که هزینه زندگی در سوئیس بسیار بالا می باشد و افراد باید برای مهاجرت به سوئیس علاوه بر در نظر داشتن هزینه ها، توان مالی کافی در خصوص پوشش هزینه را داشته باشند.

محل سکونت پس از قاچاقی رفتن به سوئیس

محل سکونت اکثر افرادی که دست به مهاجرت از طریق پناهندگی می زنند در شهرهای زیر می باشد:

  • Canton of St. Gallen
  • Canton of Vaud
  • Canton of Basel
  • Canton of Ticino
  • Canton of Thurgau
  • Canton of Berne

متقاضیان تا زمان پذیرفته شدن پرونده ها می بایست در کمپ های ذکر شده سکونت داشته باشند. پس از پذیرفته شدن، با در نظر گرفتن شرایط مالی، پناهندگان باید در محل مناسب مستقر شوند. در کمپ های مربوطه حداکثر 5000 نفر می توانند سکونت داشته باشند. به دلیل ازدحام جمعیت در این کمپ ها، کمپ های خصوصی تاسیس شده اند که پناهندگان برای سکونت در این کمپ ها باید هزینه سکونت پرداخت کنند.

جایگزین مناسب بجای قاچاقی رفتن به سوئیس

مهاجرت غیر قانونی به کشور پیشرفته سوئیس از شروع تا پایان آن همراه با مشکلات و سختی ها می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جای مهاجرت از طریق پناهندگی به سوئیس، روش های زیر را به شما عزیزان توصیه می کند:

بهترین روش مهاجرت به سوئیس

در حال حاضر بهترین روش برای مهاجرت به سوئیس روش تحصیلی است؛ هرچند به تمکن مالی بالایی نیاز دارد، خصوصا وقتی فرد از دانشگاه های خصوصی این کشور پذیرش گرفته باشد. چرا که در حالی که شهریه دانشگاه های دولتی سوئیس سالانه بین 500€ تا 3000€ (یورو) می باشد، دانشگاه های خصوصی سوئیس در برخی رشته ها حتی تا سالی 45000€ (یورو) هم شهریه دریافت می کنند. به علاوه به لحاظ هزینه های زندگی، سوئیس یکی از گران ترین کشورهای دنیا می باشد به طوری که زندگی 1 نفره در این کشور ماهانه بیش از 1800€ (یورو) هزینه دربرخواهد داشت.

اما در عوض فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئیس به راحتی می توانند مشاغل پردرآمدی پیدا کنند و برخلاف پناهندگان، مهاجران قانونی جایگاه اجتماعی خیلی خوبی در سوئیس خواهند داشت. بهترین دانشگاه های سوئیس که فارغ التحصیلان آن ها به راحتی می توانند در سوئیس را هر کشور دیگری شغل خوبی پیدا کنند عبارت هستند از:

  • ETH Zurich
  • University of Zurich
  • University of Geneva
  • University of Lausanne
  • University of Basel

مهاجرت از طریق پناهندگی و قاچاقی از دردسر و دشواری های خاص به خود برخوردار می باشد که متقاضیان می بایست شرایط سخت و اقامت در کمپ ها را در نظر بگیرند. مواجه شدن با مرزهای بسته کشور سوئیس یکی دیگر از دردسرها می باشد. در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در باب پناهندگی ارائه نمی گردد و این مقاله در باب اطلاعات تکمیلی نگارش شده است.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *