ویزای کاری

ویزای نخبگان اوکراین

ویزای نخبگان اوکراین

ویزای نخبگان اوکراین متفاوت از ویزای نخبگان انگلستان یا آمریکا می باشد و در واقع همان ویزای کاری است که به افراد تعلق می گیرد. به عبارت دقیق تر به دلیل دشواری اخذ ویزای کاری اوکراین اصطلاحا برخی ها این ویزا را ویزای نخبگان نامیده اند. برای دریافت ویزای الکترونیک نخبگان اوکراین، دارندگان پاسپورت ایران در سال 2022 باید 3 مرحله را دنبال کنند:

  • فرم درخواست آنلاین اوکراین eVisa را پر کنید.
  • هزینه ویزای اوکراین را با استفاده از کارت بدهی یا اعتباری پرداخت کنید.
  • درخواست ویزا را برای بررسی ارسال کنید.

اخذ ویزای نخبگان یا ویزای تحصیلی اوکراین هر دو راه هایی است که در نهایت به تابعیت این کشور هم منجر می شود. البته اگرچه هزینه زندگی در اوکراین پایین است اما به دلیل بی ثباتی های سیاسی و اقتصاد نابسامان، به کسانی که تمکن مالی انتخاب کشورهایی مثل کانادا، روسیه، انگلیس، آلمان، نروژ، مجارستان و غیره را دارند، اوکراین پیشنهاد نمی شود. با این حال در مقایسه با کویت، امارات و برخی دیگر از کشورها که پاسپورتی برای خارجی ها صادر نمی کنند، مهاجرت به اوکراین می تواند انتخاب خوبی باشد. داشتن حداقل 5 سال اقامت در اوکراین، توانایی کار به زبان اوکراینی و آگاهی از قانون اساسی اوکراین برای مهاجرت به اوکراین و اخذ تابعیت این کشور ضروری است.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص اخذ اقامت اوکراین به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • شرایط اخذ ویزای نخبگان اوکراین در سال 2022 به چه صورت می باشد؟
  • آیا اوکراین کشور مهاجرپذیری است؟ پاسپورت اوکراین در سال 2022 چقدر اعتبار دارد؟
  • قوانین حول محور اخذ ویزای نخبگان اوکراین به طور خلاصه چیست؟

اخذ ویزای نخبگان و سپس تابعیت اوکراین

اخذ ویزای نخبگان اوکراین به منزله پرداخت سریع تر مالیات و آشنایی بیشتر با زبان اوکراینی و قانون اساسی این کشور است. در واقع کار در اوکراین در مقایسه با تحصیل در این کشور زودتر به تابعیت می رسد. هرچند با توجه به دشواری های بسیار اخذ مستقیم ویزای نخبگان، غالبا افراد رمز ورود خود را تحصیل در اوکراین قرار می دهند. علاقمندان مهاجرت به این کشور توجه داشته باشند که همانند جمهوری آذربایجان و برخلاف آمریکا، کانادا و انگلستان، اوکراین تک تابعیتی می باشد.

پس فرد موظف است داوطلبانه از هرگونه تابعیت خارجی که ممکن است داشته باشد صرف نظر کند یا اصطلاحا ترک تابعیت نماید تا به عنوان شهروند اوکراین شناخته شود. شهروندان اوکراینی با پاسپورت های معمولی اوکراینی در بدو ورود بدون ویزا یا ویزا به 128 کشور و منطقه دسترسی داشتند، بنابراین پاسپورت اوکراینی در سال 2022 در رتبه 41 جهان از نظر آزادی سفر بر اساس شاخص پاسپورت هنلی قرار گرفت.

اخذ ویزای نخبگان و سپس تابعیت اوکراین

الزامات اخذ ویزای نخبگان اوکراین

مهم ترین شرایط دریافت ویزای کار یا همان ویزای نخبگان اوکراین در سال 2022 عبارت هستند از:

  • کپی پاسپورت با مشخصات شخصی
  • عکس رنگی کارمند به اندازه پاسپورت
  • یک کپی از قرارداد کار با گواهی و امضای کارفرما و شما
  • نامه تمکن مالی بانکی مبنی بر توانایی پرداخت فرد در خصوص هزینه زندگی در اوکراین که ماهانه بین 450$ تا 600$ (دلار آمریکا) می باشد
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در اوکراین؛ مثلا با ارائه اجاره نامه و غیره
  • بلیت رفت و برگشت
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • ترجمه رسمی مدارک شغلی
  • رزومه به زبان انگلیسی، روسی یا اوکراینی
  • مدرک زبان معتبر
  • ترجمه رسمی گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

همان طور که مشاهده می شود یکی از الزامات اخذ ویزای نخبگان اوکراین قرارداد کاری با کارفرمای اوکراینی می باشد. یعنی لازمه این ویزا این است که فرد از اوکراین جاب آفر داشته باشد که در شرایطی که فرد قبلا در این کشور تحصیل و به طور کلی زندگی نکرده دشوار خواهد بود. در بیشتر موارد، کارفرما باید برای کارمند خارجی قبل از شروع کار در اوکراین، مجوز کار بگیرد. درخواست مجوز کار توسط کارفرما انجام می شود نه کارمند. در 2022 مجوز کار در اوکراین بر اساس استخدام در شرکت خاص در موقعیت خاص صادر می شود و مجوز کار عمومی مجاز نیست. برای مشاهده این که شانس اخذ ویزای کاری در اوکراین چقدر است، بهتر است جدول ذیل با دقت بیشتری ملاحظه گردد:

سالنرخ بیکاری در اوکراین به نقل از وبسایت tradingeconomics
20229.4%
20238.5%

ضمنا قرارداد کاری که منعقد می شود باید دارای حداقل حقوق در این کشور باشد که به شرح نمودار ذیل می باشد:

درآمد ماهانه در اوکراین

درباره اخذ ویزای اوکراین

با توجه به تنش های اخیر اوکراین و روسیه، مهاجرت به اوکراین در سال 2022 خیلی پیشنهاد نمی شود. خصوصا با توجه به این که خود مردم اوکراین، یعنی کسانی که در این کشور تمکن مالی خوبی دارند یا از دانشگاه ممتازی فارغ التحصیل شده اند، به دنبال مهاجرت به کشورهای دیگر، علی الخصوص مهاجرت به انگلستان، هستند. اما در نهایت اگر کسی به هر دلیلی کار در اوکراین را انتخاب نماید، اخذ ویزای اوکراین به لحاظ شرایط ضروری آن دشوار بوده ولی اگر فردی دارای شرایط گفته شده باشد، شانس خوبی خواهد داشت.

فرم ویزای اوکراین ساده است و تکمیل آن فقط چند دقیقه طول می کشد؛ همراه داشتن پاسپورت یکی از کشورهای واجد شرایط، کارت اعتباری یا نقدی برای پرداخت هزینه ویزای اوکراین و آدرس ایمیل برای دریافت ویزای الکترونیکی الزامی است. این مقاله راجع به ویزای نخبگان اوکراین، مدارک مورد نیاز و غیره توضیحاتی ارائه داده است. علاقمندان تحصیل در اوکراین می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *