ویترین

تحصیل در آلبانی

تحصیل در آلبانی

تحصیل در آلبانی به عنوان یک گزینه تحصیلی عالی در خارج از کشور در حال ظهور است. این کشور آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهد و تلاش خود را برای افزایش جامعه دانشجویان بین المللی در این کشور انجام می دهد. آلبانی امن است، تحصیلات مقرون به صرفه ارائه می دهد و هزینه زندگی پایینی دارد. آلبانی کشوری از نظر فرهنگی غنی در جنوب شرقی اروپا است که بین ایتالیا و یونان قرار دارد. این مکان به عنوان خانه مادر ترزا، تنها برنده جایزه نوبل در کشور و همچنین شگفتی های طبیعی و ادیان مختلف شناخته می شود. این کشور جمعیت کمی دارد، اما به خاطر مردم دوستانه و مهمان نوازی آن مشهور است. در این نوشتار، شرایط و مراحل تحصیل در آلبانی و همچنین هزینه های تحصیل در بهترین دانشگاه های این کشور توسط متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته اند.

آشنایی با نظام آموزشی در آلبانی

تحصیل در آلبانی برای مقاطع ابتدایی، متوسطه و عالی عمدتاً توسط دولت پشتیبانی می شود. سال تحصیلی بسیار شبیه به سال تحصیلی در ایالات متحده است. کلاس ها تقریباً در سپتامبر یا اکتبر شروع می شوند و در ژوئن یا جولای به پایان می رسند. زبان آلبانیایی در تمام مدارس دولتی زبان اصلی آموزش است. تحصیل در 3 مقطع ابتدایی، راهنمایی و پیش دانشگاهی انجام می شود. حدود 5000 مدرسه در سراسر این کشور وجود دارد.

آموزش ابتدایی از کلاس 1 تا 9 اجباری است، اما اکثر دانش آموزان حداقل تا دوره متوسطه ادامه می دهند. دانش آموزان برای ادامه تحصیل باید در امتحانات فارغ التحصیلی در پایان پایه نهم و همچنین در پایان پایه سال دوازدهم شرکت کنند. سال تحصیلی به دو ترم تقسیم می شود. هفته تحصیلی از دوشنبه شروع می شود و جمعه به پایان می رسد.

“امید به زندگی در مدرسه (تحصیلات ابتدایی تا عالی)” در آلبانی 16 سال است. این کشور در بین 167 کشور در رتبه 25 قرار دارد. در سال 2015، نرخ کلی باسوادی در آلبانی 98.7% بود. نرخ باسوادی مردان 99.2% و نرخ باسوادی زنان 98.3% بود.

ابتکار سنجش حقوق بشر نشان می‌دهد که آلبانی تنها 87.4% از آنچه را که باید برای حق تحصیل بر اساس سطح درآمد کشور برآورده کند، برآورده می‌کند. HRMI حق آموزش را با نگاهی به حقوق آموزش ابتدایی و متوسطه تجزیه می کند. با در نظر گرفتن سطح درآمد آلبانی، این کشور به 86.3% از آنچه که باید بر اساس منابع (درآمد) خود برای آموزش ابتدایی و 88.5% برای آموزش متوسطه ممکن باشد، دست می یابد.

جزئیات کامل نظام آموزشی در آلبانی

آلبانی نیز به مانند بسیاری از کشورهای جهان از سیستم آموزشی مشخصی استفاده می کند. رعایت این نظام آموزشی برای همه شهروندان این کشور الزامی است. می توان به این نکته توجه داشت که نظام آموزشی در آلبانی با بسیاری از کشورهای جهان نیز همخوانی دارد.

  • آموزش ابتدایی کلاس اول تا چهارم از سن 6 تا 10 سالگی
  • آموزش میانه کلاس پنجم تا نهم از سن 11 تا 15 سالگی
  • آموزش متوسطه کلاس دهم تا دوازدهم از سن 15 تا 18 سالگی

پس از آن فرد می تواند موارد دیگری را پیش روی خود داشته باشد. دانش آموزان می توانند از سن 14 سالگی وارد هنرستان شوند. این دوره های از 14 تا 17 سالگی به طول می انجامد. آموزش های فنی حرفه ای نیز از 15 سالگی شروع و تا 19 سالگی به مدت 4 سال به طول می انجامد. پس از آن که فرد در یکی از این مراحل موفق به دریافت مدرک شد، می تواند وارد دانشگاه شود و دوره های مختلف آموزشی خود در دانشگاه را آغاز کند.

منبع: scholaro

مقطع کارشناسی در آلبانی

آلبانی یکی از کشورهایی است که تحصیل در آن می تواند امتیازهای زیادی به همراه داشته باشد. هزینه های نسبتا کمی که این کشور به همراه دارد، می تواند تحصیل در آن را ارزشمندتر کند. می توان به این نکته توجه داشت که مقطع کارشناسی در این کشور در دوره های 3 ساله برگزار می شود. در برخی از رشته ها ممکن است دوره های 4 ساله نیز وجود داشته باشد. با این حال باید در نظر داشت که این دورها انگشت شمار هستند.

در باب ویزای تحصیلی آلبانی لینک فوق را مطالعه کنید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور، می توان دوره های انگلیسی زبان را نیز یافت. این دوره های آموزشی معمولا محدود هستند. در حقیقت پیدا کردن دوره های انگلیسی در مقطع کارشناسی در آلبانی سخت است. به همین دلیل باید فرد بررسی های لازم در این رابطه را پیش از دریافت پذیرش انجام دهد.

مقطع کارشناسی ارشد در آلبانی

دوره کارشناسی ارشد در آلبانی یک دوره 2 ساله است. در برخی از رشته های تحصیلی می توان دوره های 1 ساله را نیز پیدا کرد. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلبانی کمتر است. به همین دلیل می توان انتظار داشت که مخاطبان آن نیز بیشتر شود. افرادی که این مقطع را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، باید به مدرک زبان نیز دسترسی داشته باشند. مدرک زبان بسیار حائز اهمیت است. بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، دانشجویان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های آلبانی، باید مدرک C1 داشته باشند. این یکی از بزرگ ترین چالش هایی است که دانشجویان ممکن است با آن روبرو شوند.

منبع: mastersportal

مراحل تحصیل در آلبانی

با رعایت چند مرحله ساده دانشجویان می توانند در خارج از کشور آلبانی تحصیل کنند. فرآیند تحصیل در آلبانی ساده و آسان است و این بخش شامل اطلاعات کامل درباره مراحل ادامه تحصیل در دانشگاه های آلبانی می باشد. در اینجا روند کاملی وجود دارد که به دانشجویان کمک می کند تا به مقصد تحصیلی خود در آلبانی برسند:

مراحلامور
1تحقیق در مورد تمام گزینه های آموزشی و انتخاب رشته و دانشگاه آلبانیایی
2بررسی واجد شرایط بودن یا نبودن و همچنین کسب اطلاعات از الزامات دانشگاه برای آن دوره خاص اطلاع
3اقدام برای پذیرش در دانشگاه مورد نظر با مدارک مشخص شده توسط موسسه
4اگر مؤسسه آموزش عالی درخواست متقاضی را بپذیرد، نامه پیشنهاد پذیرش صادر می کند
5اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی آلبانی بعد از اخذ پذیزش و نامه پذیرش تحصیلی
6دریافت ویزای تحصیلی آلبانی و ورود به خاک این کشور برای شرکت در برنامه تحصیلی مربوطه

در باب ویزای کاری آلبانی لینک فوق را مطالعه کنید.

دلایل تحصیل در آلبانی

دلایل مختلفی برای انتخاب آلبانی به عنوان محل تحصیل در خارج از کشور وجود دارد. دانش آموزان از سراسر جهان به اینجا می آیند تا فرهنگ غنی و نیازهای متنوع اقتصاد را تجربه کنند.

برخی پس از اتمام تحصیل و کار در آلبانی می مانند. به طور خاص، دلایل اصلی تحصیل در آلبانی عبارتند از:

  • آلبانی بورسیه هایی را ارائه می دهد که بسیار رقابتی هستند که برای دانشجویان بین المللی برای برنامه های تحصیلات تکمیلی و کارشناسی باز است.
  • آلبانی برنامه های آموزش زبان انگلیسی را ارائه می دهد که با سبک یادگیری دانشجویان مطابقت دارد. بنابراین نیازی به تسلط به زبان آلبانیایی نیست، داشنجویان می توانند در آلبانی به زبان انگلیسی تحصیل کنید.
  • آلبانی آموزش با کیفیت بالا ارائه می دهد و مدارک اخذ شده از دانشگاه آلبانی در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده است.
  • در آلبانی می توان دانشگاه های دولتی و خصوصی را یافت که طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی را در تمام سطوح آموزش عالی ارائه می دهند.
  • آلبانی دارای فرهنگ غنی و متنوعی است و دانشجویان فرهنگ آلبانیایی را دست اول یاد خواهند گرفت و سبک زندگی جدید و خاطره انگیزی را تجربه خواهند کرد.
  • آلبانی یک مقصد تحصیلی امن، دلپذیر و مقرون به صرفه است و هزینه تحصیل و زندگی نیز در آلبانی پایین است.
  • زبان آلبانیایی زبان اصلی در آلبانی است و با تحصیل در آلبانی، فرصتی برای یادگیری یک زبان جدید وجود دارد.

جذابیت های تحصیل در هلند

دوره های برتر تحصیل در آلبانی برای دانشجویان بین المللی

با طیف گسترده ای از گزینه های مؤسسات آموزش عالی در آلبانی، دانشجویان دوره های زیادی را برای ادامه آموزش خود دارند. دانشجویان بین المللی این امکان را دارند که در برنامه های لیسانس شرکت کنند یا تحصیلات خود را با مدرک کارشناسی ارشد ادامه دهند. مدارک دکتری نیز برای دانشجویان بین المللی که قصد تحقیقات آکادمیک دارند در دسترس است.

محبوب ترین دوره های تحصیل در آلبانی عبارتند از:

  • تحصیل در رشته مدیریت و بازرگانی
  • تحصیل در رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات
  • تحصیل در رشته علوم اجتماعی
  • تحصیل در دوره های هتلداری
  • تحصیل در رشته اقتصاد
  • تحصیل در رشته مالی و حسابداری
  • تحصیل در رشته مهندسی

برای تحصیل در این کشور، دانشجویان بین المللی باید معیارهای واجد شرایط بودن را داشته باشند. دوره ها و دانشگاه های مختلف ممکن است معیارهای واجد شرایط بودن خود را داشته باشند. قبل از درخواست برای پذیرش دانشجویان باید بررسی کنند که آیا واجد شرایط هستند یا خیر. در باب هزینه زندگی در آلبانی لینک فوق را مطالعه کنید.

دوره های برتر تحصیل در آلبانی برای دانشجویان بین المللی

اما معیارهای رایج عبارتند از:

  • دانشجویان باید حداقل معدل B یا میانگین نمره 3.00 (GPA) در مقیاس 4.00 داشته باشند.
  • تسلط خوب به زبان انگلیسی الزامی است.
  • دانشحویان باید میانگین عملکرد تحصیلی دبیرستان با 60% از 100% داشته باشند.
  • دانشجویانی که می خواهند برای تحصیلات عالی در آلبانی بروند، باید امتحان فوق لیسانس را پشت سر گذاشته باشند. این یک امتحان فارغ التحصیلی دبیرستانی است که در پایان دوره متوسطه در آلبانی برگزار می شود. به دانشجویانی که در این آزمون موفق می ‌شوند، دیپلم اعطا می‌شود که گواهی می ‌دهد دانشجو تحصیلات متوسطه را به پایان رسانده است.

بهترین دانشگاه های آلبانی

آلبانی دارای دانشگاه های خصوصی و دولتی می باشد و سیستم آموزش عالی آلبانی را می توان در هر یک از 32 دانشگاه تجربه کرد. برخی از دانشگاه های محبوب آلبانی عبارتند از:

  • دانشگاه Epoka (epoka.edu.al)
  • دانشگاه پلی تکنیک Tirana (upt.edu.al)
  • دانشگاه نیویورک Tirana (unyt.edu.al)
  • دانشگاه اروپایی Tirana (uet.edu.al)
  • کالج دانشگاهی Beder (beder.edu.al)
  • موسسه تکنولوژی کانادایی

در نمودار زیر به میانگین هزینه تحصیل سالانه در بهترین دانشگاه های آلبانی اشاره شده است:

میانگین هزینه تحصیل سالانه در بهترین دانشگاه های آلبانی

برای پذیرش در دانشگاه آلبانی دانشجویان باید به صورت آنلاین به عنوان دانشجوی سال اول یا به عنوان دانشجوی انتقالی اقدام کنند و باید فرم درخواست مشترک را تکمیل کرده و آن را به همراه سایر مدارک پشتیبانی ارسال کنند.

این مدارک عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده
  • رسید هزینه درخواست
  • گواهینامه کلیه دوره های متوسطه و دبیرستان
  • گواهینامه های دانشگاه ها
  • کپی گواهی شده گذرنامه یا مدرک دیگری برای شناسایی
  • نتایج آزمون زبان انگلیسی مانند آزمون تافل و آیلتس
  • دو توصیه نامه
  • رزومه به زبان انگلیسی
  • چهار عکس با سایز پاسپورت

مراحل دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا

هموطنان محترم می توانند برای ادامه تحصیل در آلبانی و ورود به بهترین دانشگاه های این کشور با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و اطلاعات کامل در این زمینه کسب کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *