ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

کشور اتریش در اروپا واقع شده و از لحاظ شرایط اقتصادی، علمی و آموزشی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. به همین دلیل، دانشجویان خارجی علاقمند به مقطع کارشناسی ارشد در اتریش هستند تا بتوانند تحصیلات عالیه را به پایان رسانده و مدرک بین المللی دریافت نمایند. مردمان این کشور به زبان رسمی آلمانی صحبت می کنند و البته کم و بیش به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند.

مقاله ای که در این باب تهیه و نوشته شده است متعلق به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یک موسسه مهاجرتی برگزیده و معتبر بوده و توصیه می گردد مشاوره های لازم در زمینه مهاجرت به اتریش یا سایر کشورها را از مشاوران این موسسه دریافت نمایید. برای اخذ اطلاعات اولیه پیشنهاد بر مطالعه این مقاله داریم.

  • شرایط مهاجرت تحصیلی به کشور اتریش چیست؟
  • آیا می توان به عنوان دانشجوی خارجی در اتریش رایگان تحصیل کرد؟
  • هزینه مهاجرت از طریق تحصیل در اتریش چقدر است؟
  • آیا کار ضمن تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور ممکن است؟

اینفوگرافیک تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش

فرآیند اخذ اقامت برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

یکی از موضوعات کلیدی که قبل از شروع به تحصیل در اتریش در مقطع کارشناسی ارشد باید به طور دقیق بررسی کنید، فرآیند اخذ اقامت در این کشور می باشد. مجوز اقامت در اتریش معمولا برای اتباع کشورهای ثالثی است که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در موسسات آموزشی عالی اتریش پذیرفته شده اند. همچنین در بیشتر موارد متقاضیان اخذ اقامت اتریش باید درخواست خود را برای مجوز اقامت دانشجویی در مقام نمایندگی اتریش در کشور محل اقامت خود ارسال کنند.

اگر تمامی مدارک لازم ارسال شده باشد، مرجع اقامت اتریش ظرف 90 روز به درخواست دانشجویان رسیدگی می کند. البته بسته به کشور صادر کننده ممکن است چندین ماه طول بکشد تا اسناد مورد نیاز برای یک درخواست را شخصا ارسال کنند. در نهایت اینکه، دانشجویانی که در یکی از موسسات آموزش عالی اتریش در چارچوب یک برنامه تحصیلی معتبر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند، اجازه اقامت با مدت اعتبار 2 ساله دریافت خواهند کرد.

دانشگاه های معتبر برای مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

تعداد مراکز آموزش عالی در کشور اتریش، تقریبا به 21 مرکز می رسد که ارائه دهنده رشته های مختلف تحصیلی در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری هستند. به عبارت دیگر تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش با شرایط عالی امکان پذیر است. در مورد دانشگاه های کشور اتریش گفتنی است طبق تحقیقات به عمل آمده، 22 دانشگاه دولتی، 11 دانشگاه خصوصی یا غیر دولتی و 21 مرکز آموزش عالی فنی (fachhochschule) در این کشور وجود دارد که طیف وسیع و گسترده ای از گرایش ها و برنامه های تحصیلی را برای دانشجویان ارائه می دهند. در اینجا لیستی از دانشگاه های اتریش ذکر شده است که از سوی وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران مورد تایید هستند. اسامی این دانشگاه عبارتند از:

  • دانشگاه وین (univie.ac.at)
  • دانشگاه گراتس (uni-graz.at)
  • دانشگاه اینسبوروک
  • دانشگاه تکنیک (فنی) وین
  • دانشگاه فرهنگ زمین (BOKU) وین
  • دانشگاه دامپزشکی وین
  • دانشگاه اقتصاد و تجارت وین
  • دانشگاه تکنیک (فنی) گراتس
  • دانشگاه مونتان لئوبن
  • دانشگاه سالزبورگ
  • دانشگاه لینز
  • دانشگاه کلاگنفورت

دانشگاه هایی مانند دانشگاه پزشکی وین و دانشگاه پزشکی گراتس در فهرست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت کشور ایران قرار دارند. کلیه مدارکی که از سوی این دانشگاه ها صادر می‌گردد، ارزش بین المللی داشته و برای دولت ایران قابل قبول است.

رشته های تحصیلی پرمتقاضی در اتریش

همان طور که در بخش قبلی گفته شد رشته های مختلفی در دانشگاه های اتریش تدریس می شوند. گواهینامه پایان تحصیلات که از سوی مراکز آموزش عالی اتریش برای این رشته ها صادر می شود، در سطح جهانی معتبر است. برخی از این رشته ها شامل رشته های اقتصاد، پزشکی و پیراپزشکی، مدیریت رسانه و ارتباطات، فنی و مهندسی، بازرگانی و امور مالی و غیره می شوند که معمولا در دانشگاه های غیر دولتی و خصوصی این کشور تدریس می شوند. همچنین برخی رشته های تحصیلی که در دانشگاه های دولتی تدریس می شوند را می توان رشته هایی مانند علوم انسانی، هنر، فیلم و موسیقی، منابع طبیعی، علوم پزشکی، علوم کشاورزی و فنی و مهندسی را نام برد. بنابراین برای مهاجرت به اتریش از طریق تحصیلی، می توانید با انتخاب نوع دانشگاه، در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازید.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش بایستی یا در کنکور سراسری دولتی قبول شده باشید و یا دانشجوی رشته مربوطه در کشور مبدا باشید. دروس تحصیلی در اکثریت رشته ها معمولا به زبان انگلیسی تدریس می شوند اما برخی رشته ها هستند که زبان تحصیلی آنها، آلمانی است.

اعزام دانشجو به اتریش

شرایط مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

برای پشت سر گذاشتن دوره ‌های مختلف تحصیلی در اتریش بایستی سال های مختلفی را به تحصیل پرداخت، برای مثال تحصیل در دوره لیسانس به مدت 3 سال طول می‌ کشد اما به منظور تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش و اخذ مدرک فارغ التحصیلی بایستی برای مدت 2 سال به تحصیل بپردازید. میان مراکز آموزش عالی و دانشگاه های کشور اروپایی اتریش وجه تمایزی وجود دارد دانشجویان را به سمت و سوی خود می ‌کشاند. این وجه تمایز مربوط به دوره های کارآموزی است. بدین معنا که دانشجویی که در حال گذراندن ترم آخر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است، بایستی واحد کارآموزی را نیز بگذراند که در این راستا لازم است برای مدت 2 الی 6 ماه در شرکت، ارگان یا سازمانی که مربوط به رشته تحصیلی او است، به عنوان کارآموز مشغول به کار شود.

پس از پایان کارآموزی، چنانچه شرکت مزبور به ادامه فعالیت وی نیاز داشته باشد و شخص دانشجو نیز در کار و تحصیل خود موفق شده باشد، می تواند در همان شرکت استخدام شود. نکته قابل توجه برای دانشجویان این است که برای تحصیل در اتریش و ورود به اکثریت مراکز آموزش عالی در کشور اتریش، بایستی در آزمون ورودی شرکت نموده و کسب نمره قبولی کنید.

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

الزامات زبان برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

یکی از موضوعات کلیدی که اغلب دانشجویان بین المللی حین درخواست برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش نادیده می گیرند، الزامات زبانی در این کشور می باشد. بنابراین توصیه می شود که قبل از مهاجرت به اتریش به خوبی با الزامات زبانی در این کشور برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد آشنا شوید. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول فرآیند پذیرش در بهترین دانشگاه های اتریش مواجه خواهید شد. به طور کلی، زبان تحصیل در دانشگاه های اتریش آلمانی است البته برخی از برنامه ها نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند. برای پذیرش در یک برنامه مدرک کارشناسی ارشد در اتریش باید دانش کافی آلمانی را اثبات کنید. در برخی از دانشگاه های اتریش به تسلط زبان آلمانی مطابق با سطح C1 و در برخی دیگر مطابق با سطح B2 مرجع برای زبان ها نیاز دارید.

همچنین توصیه می شود که جهت بررسی دقیق الزامات زبانی در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش با دانشگاه مورد نظر خود در این کشور تماس بگیرید. البته لازم به ذکر است که بسیاری از دانشگاه ها به ویژه دانشگاه های خصوصی در اتریش امکان شرکت در دوره های آلمانی را در شهرهای گراتس، لوبن و لئوبن ارائه می دهند. با شرکت در برنامه های زبان در دانشگاه های اتریش دانشجویان می توانند برای امتحانات تکمیلی آماده شوند که برای پذیرش در یک برنامه مدرک باید قبول شوند. در نهایت اینکه، اگر قصد دارید قبل از شروع برنامه تحصیلی معمولی خود در دوره زبان آلمانی در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید، باید سطح آلمانی A2 را ثابت کنید.

در نموداری که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم، می توانید با روند پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی در اتریش بر اساس ملیت آشنا شوید:

الزامات زبان برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

منبع: studyinaustria

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش

در اتریش شما به عنوان دانشجو می توانید از یکی از دانشگاه های دولتی یا خصوصی این کشور پذیرش گرفته و ثبت نام کنید. اما باید به این نکته هم واقف باشید که شهریه اخذ شده از دانشجویان در این دو دانشگاه کاملا متفاوت از هم می باشد. در دانشگاه های دولتی، تحصیل دانشجویان اروپایی رایگان بوده اما دانشجویان خارجی ملزم به پرداخت هزینه ای بنام هزینه ترم حدودا 748.94€ (یورو) هستند. ناگفته نماند که این هزینه شامل هم هزینه ترم و هم هزینه عضویت در انجمن دانشجویان اتریش است. اما در دانشگاه های علمی کاربردی این هزینه ترمی تا حداکثر حدود 7500€ (یورو) و در دانشگاه های خصوصی اتریش رقمی بالا تا حداکثر حدود 23000€ (یورو) می باشد:

مقایسه شهریه ترمی در اتریش

شرایط پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

دانشجویانی که با هدف تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش، قصد ورود به خاک این کشور را دارند، بایستی ابتدا شرایط لازم جهت پذیرش تحصیلی را دارا باشند.

برای مثال شرایط زیر در پذیرش تحصیلی حاکم است:

  • داشتن مدرک کارشناسی برای دانشجویان متقاضی کارشناسی ارشد و دکتری در اتریش
  • داشتن گواهینامه قبولی در دانشگاه سراسری (دولتی) که از سوی سازمان سنجش صادر شده و یا سندی که اشتغال به تحصیل متقاضی در کشور مبدا را به اثبات برساند. هر دو مدارک بایستی به صورت ترجمه رسمی ارائه گردند.
  • تصویر صفحه اول گذرنامه
  • متقاضی بایستی دارای رزومه تحصیلی و فردی (cv) و همچنین انگیزه نامه باشد.
  • اصل و ترجمه مدارک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد همراه با ریز نمرات
  • ارائه مدرک زبان آلمانی برای تحصیل به زبان آلمانی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل به زبان به زبان انگلیسی
  • تعداد 2 قطعه عکس پاسپورتی به صورت رنگی

فرآیند اخذ ویزای دانشجویی کشور اتریش

اخذ ویزای تحصیلی اتریش، مشروط به ارائه نامه پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های کشور اتریش است. به عبارت دیگر فردی که قصد تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش را دارد، می بایست ویزای تحصیلی این کشور را بگیرد و برای دریافت این ویزا ضروری است ابتدا موفق به اخذ نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه انتخابی شود و سپس با در دست داشتن این نامه، به سفارت مراجعه نموده و درخواست ویزای تحصیلی اتریش دهد. اولین مرحله درخواست ویزا، گرفتن وقت سفارت است. اعتبار اولیه این ویزا به صورت 3 ماهه می باشد. پس از آن که وارد کشور اتریش شدید، مجاز به دریافت کارت اقامت یک ساله خواهید بود.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش با بروسیه تحصیلی

دانشجویان بین المللی در حین تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش می توانند برای اخذ بورسیه تحصیلی این کشور نیز درخواست دهند. البته برای اخذ بروسیه تحصیلی اتریش دانشجویان باید موفقیت تحصیلی فوق العاده ای را جهت اخذ بورسیه ارائه دهند. یکی از محبوب ترین بورسیه های تحصیلی در اتریش برای دانشجویان کارشناسی ارشد، بورسیه موفقیت تحصیلی می باشد. این نوع از بورسیه قدردانی مالی از دستاوردهای عالی تحصیلی دانشجویان در این کشور است. برای اعطای بورسیه موفقیت تحصیلی در اتریش، تمام دستاوردهای امتحانی دانشجویان در یک سال تحصیلی در نظر گرفته می شود و پس از آن با یک بار پرداخت پاداش داده می شود. همچنین وزارت فدرال آموزش اتریش بودجه ای را که توسط هر دانشگاه توزیع می شود را فراهم می کند.

الزامات اساسی برای درخواست بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش به شرح زیر می باشد:

درخواست بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

برترین رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش هستند، می توانند در برترین رشته های تحصیلی در این کشور مشغول به تحصیل شوند. برترین رشته ها در مقطع کارشناسی در اتریش عبارت اند از:

برترین رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد در اتریشتوضیحات
کارشناسی ارشد کارآفرینیاین رشته تحصیلی با هدف کمک به حرفه ای شدن کارآفرینی و در نتیجه اخذ مدرک کارشناسی ارشد کارآفرینی به دانشجویان ارائه می شود.
کارشناسی ارشد مدیریتبرنامه کارشناسی ارشد مدیریت، ارتباطات و فناوری اطلاعات را به دانشجویان بین المللی آموزش می دهد.
کارشناسی ارشد فناوری های پزشکیبه طور کلی رشته های پزشکی و سلامت از جمله ستاره های در حال ظهور در علوم مهندسی در اتریش هستند.
کارشناسی ارشد اقتصادکارشناسی ارشد اقتصاد یک برنامه مبتنی بر یادگیری ترکیبی است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی اتریش

برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش نیاز به اسناد و مدارک خاصی است که بایستی تهیه و تسلیم سفارت گردد. شرح این مدارک به صورت زیر است:

  • پر کردن و ارائه فرم درخواست ویزا (یک قطعه عکس پاسپورتی بایستی به فرم تکمیل شده الصاق گردد)
  • ارائه نامه پذیرش تحصیل که از سوی دانشگاه انتخابی صادر شده است.
  • بیمه مسافرتی
  • مدارک مربوط به تمکن مالی شامل صورتحساب بانکی و یا ضمانت نامه از سوی شخص اتریشی
  • اسنادی که محل اقامت و اسکان متقاضی را مشخص نماید که شامل اجاره نامه یا خوابگاه دانشجویی می باشد.
  • ارائه چند قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • پاسپورت دارای اعتبار همراه با کپی کلیه صفحات آن
  • اصل و ترجمه مدارک هویتی مانند شناسنامه یا کارت ملی
  • اصل و ترجمه گواهی عدم سابقه کیفری
  • اصل و ترجمه سند ازدواج به صورت ترجمه شده به زبان آلمانی (در صورت وجود)

کار حین تحصیل در مقطع کارشنای ارشد در اتریش

یکی از بزرگترین مزیت های تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در اتریش امکان کار حین تحصیل در این کشور می باشد. بنابراین به عنوان راهی برای حمایت از تحصیل و وضعیت زندگی خود در اتریش دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند در حین تحصیل نیز به دنبال راه های مختلفی برای کسب درآمد باشد. به طور کلی، در اتریش دانشجویان کارشناسی ارشد می توانند حداکثر 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. همچنین شایان ذکر است که، تا زمانی که دانشجو در یک برنامه تحصیلی در اتریش ثبت نام کرده باشد، بدون نیاز به مجوز کار می تواند کسب درآمد کند. نکته قابل توجه این است که بازار کار دانشجویی در اتریش به نسبت برخی از کشورهای اروپایی بسیار مطلوب است.

در جدول ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با ساختار کلی مشاغل دانشجویی برای دانشجویان کارشناسی در اتریش آشنا شوید:

انواع مشاغل برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در اتریشتوضیحات
مشاغل آخر هفتهمشاغل آخر هفته در اتریش راهی عالی برای دانش آموزان جهت کسب درآمد در کنار همگام شدن با تحصیلات خود است.
مشاغل پاره وقتمشاغل پاره وقت در اتریش شباهت زیادی به مشاغل آخر هفته در این کشور دارد، اما به ساعات طولانی تر و تعهد بیشتری نیاز دارند. مشاغل پاره وقت شامل تدریس خصوصی، پیشخدمت رستوران، بارمن، مشاغل تحویل کالا، فروشنده، کارکنان هتل و بسیاری مشاغل دیگر می شود.
مشاغل در پردیسدانشجویان مقطع کارشناسی ارشد می توانند فرصت های شغلی را در محوطه دانشگاه خود پیدا کنند. این مشاغل شامل مدیریت دانشکده، مشاغل در شاخه دانشجویی بین المللی، نقش در بسیاری از باشگاه ها و انجمن ها یا مشاغل در کافه دانشگاه ها می شود.

با توجه به شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش یا سایر مقاطع ممکن است اسناد و مدارک دیگری نیز درخواست گردد. به همین دلیل توصیه می گردد از مشاوران و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره و راهنمایی بگیرید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل کارشناسی ارشد در اتریش

متقاضیانی که تمایل به مقطع کارشناسی ارشد در اتریش دارند باید از موارد زیر مطلع گردند:

  • دانشگاه های معروف اتریش برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کدامند؟ دانشگاه هایی از قبیل دانشگاه ملی وین، گراتس، اینسبروک، فنی وین، دامپزشکی وین، لئوبن، سالزبورگ و لینز از جمله معروف ترین دانشگاه های اتریش هستند.
  • بیشترین رشته هایی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش تقاضا می شوند کدامند؟ رشته هایی از قبیل اقتصاد، پزشکی، پیراپزشکی، مدیریت رسانه، رشته های بازرگانی و فنی مهندسی ها.
  • برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های اتریش چه شرایط و مدارکی نیاز است؟ بطور کلی داشتن مدرک کارشناسی، مدارک هویتی، انگیزه نامه و مدرک زبان آلمانی از جمله مهم ترین این مدارک است.
  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اتریش چقدر است؟ معمولا غالب دانشگاه های کشور اتریش که دولتی هستند رایگانند و هزینه ای بابت تحصیل دریافت نمی نمایند.
  • هزینه زندگی دانشجویانی که برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به اتریش مهاجرت کرده اند چقدر است؟ هزینه زندگی این دانشجویان در حدود 800€ تا 1000€ (یورو) در ماه است.
4/5 - (1 امتیاز)

20 دیدگاه برای “مقطع کارشناسی ارشد در اتریش

  1. آناهیت گفت:

    سلام من مدرک لیسانس خودم رو در دانشگاه آزاد در رشته ی ادبیات انگلیسی گرفتم. آیا می تونم برای ارشد در اتریش اقدام کنم و آیا مدرک زبان آلمانی احتیاج دارم؟ سپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این که مدرک زبان رو چطور باید ارائه بدید، به دانشگاه محل تحصیل شما بستگی داره
      سایت دانشگاه رو بررسی کنید که جواب قطعی دریافت کنید

  2. نسیم گفت:

    باسلام و وقت بخیر
    بنده دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد آمار هر دو از دانشگاه های سراسری هستم و ۲۶سالمه معدل کارشناسیم ۱۴/۱۴ و معدل ارشدم ۱۴/۰۶ هستش و دارم زبان آلمانی میخونم میتونم واسه ارشد دوم تو دانشگاه های دولتی اتریش مدیریت یا اقتصاد بخونم؟ و بازاارکار کدوم یکی اونجا بهتره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر شما بخواین این رشته رو بخونید باید مدرک زبان رو هم داشته باشید تا کماکان شانس پذیرش و ویزا رو داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. راحله گفت:

    بنده 29 سال سن دارم و مجردم، مهندسی معماری در مقطع کارشناسی در دانشگاه علم و فرهنگ با معدل 17.47 و کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با نمره 17.98 خواندم، می خواستم در اتریش تحصیل کنم ویا اگر بشه ویزای جستجوی کار بگیرم، زبان انگلیسی advance هست و تافل گرفتم زبان آلمانی هم در حال یادگیری هستم و مقطع B1 هستم، 3 سال و نیم سابقه کاری مرتبط دارم و در حال حاضر مشغول به کار هستم، شرایط برایه من به چه صورتی هست؟! شانس گرفتن کدوم ویزا بیشتر دارم؟ تحصیلی یا جستجوی کار؟!

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیاز به توضیح مفصل داره که پیشنهاد میکنم برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  4. صبا گفت:

    سوال دیگه ای دارک اینه که آیا من میتونم ارشد رو در ایران بخونم و تا دوسال دیگه که تموم شد اونوقت برای ارشد یک رشته دیگر در اتریش اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      تا دو سال دیگه چیزی مشخص نیست اما اگر شرایط یکسان باشه این امکان وجود داره

  5. صبا گفت:

    راستی در مورد سنم هم من 25 سالم هست

    1. داوری گفت:

      شرایط سنی خوبی دارید

  6. صبا گفت:

    سلام وقتتون بخیر. من مدرک کارشناسی در رشته آمار از یک دانشگاه دولتی در ایران رو دارم. آیا برای ادامه تحیل در مقطع ارشد در اتریش لازم هست حتما ارشد رشته آمار را بخونم ؟ یا میتونم برای خواندن ارشد در رشته ای دیگر هم درخواست بدم؟ من علاقه مند خواندن ارشد در رشته کامپیوتر یا it هستم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای تحصیل در رشته ای مثل IT نیاز دارید که از ابتدا تحصیل کنید در غیر این صورت باید در رشته خودتون ادامه تحصیل بدید

  7. سعید گفت:

    سلام من 44 سالم هست 20 سال سابقه کار در صنعت سال 76 مدرک کاردانی الکترونیک از دانشاه دولتی و سال 91 مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد گرفتم و در ال ار در ال یادگیری زبان المانی هستم و علاقمند به رشته هوش مصنوعی هستم آیا شانس قبولی در دانشگاه دولتی دارم ضمنا دو بار به کشور اتریش مسافرت کرده ام

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما بایستی برای کار در آلمان درخواست کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  8. علی گفت:

    با سلام و خسته نباشید، بنده دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مکانیک هر دو دانشگاه سراسری هستم، آیا شرایط اقدام برای ارشد مجدد برای اتریش رو دارم؟ چه مدارکی لازم هست؟ با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و درود بر شما
      رزومه تحصیلی خوبی دارید، معدل شما، سن و جند عامل دیگه هم در این مورد تاثیرگذاره
      بهتره که اطلاعات کامل خود را برای ما ارسال کتید که بهتر بتونیم راهنماییتون کنیم

  9. حامد گفت:

    باسلام ، کارشناسی فیزیوتراپیم با ۳۵ سال سن ، البته کارشناسی رو یک سال پیش از دانشگاه شیراز گرفتم ، مدرک زبان المانی B2 دارم ، برای پذیرش مقطع ارشد برای دانشگاه دولتی اتریش ایا سن من مشکلی ایجاد میکنه؟ایا نیازه که مدرک زبان انگلیسی هم بگیرم؟ و سوال آخرم اینکه کار همزمان در اتریش تقریبا چقد از هزینه های زندگی رو پوشش میده؟ ممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای کشور اتریش محدودیت سنی نداره و مدرک زبان هم نمیخواد ولی کشور آلمان سن فوق العاده مهم تا دیر نشده باید اقدام کنید بری اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید

  10. Orbital گفت:

    سلام .
    کارشناس شیمی دانشگاه سراسری با ۳۹ سال سن و ۱۲ سال سابقه در صنعت داروسازی هستم . چقدر شانس برای ویزای تحصیلی دارم ؟ و بعد از تحصیل چقدر شانس برای اقامت دایم دارم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب کشور اتریش محدودیت سنی کمتری نسبت به کشورهای دیگر دارد اما اکنون باید اقدام نمایید و بعد از ورود به کشور با کار کردن شانس اقامت خود را بالا ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *