ویزای تحصیلی

مقطع کارشناسی در استرالیا

مقطع کارشناسی در استرالیا

اهمیت مقطع کارشناسی در استرالیا بر این امر است که دولت استرالیا سالانه حدود 200 میلیون دلار استرالیا بابت بورسیه به دانشگاه ها پرداخت می کند. کیفیت برتر زندگی و استاندارد آموزشی بالا 2 فاکتور معروفی هستند که به دانشجویان جهت تحصیل کارشناسی در کشور استرالیا انگیزه می دهند. به همین دلیل است که استرالیا به عنوان سومین مقصد تحصیلی برتر بین المللی و شهر ملبورن به عنوان سومین شهر دانشجویی دنیا شناخته می شود.

  • شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا چگونه است؟
  • مدرک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در استرالیا چیست؟
  • هزینه مقطع کارشناسی در استرالیا چقدر است؟
در این مطلب میخوانید نمایش

تحصیل کارشناسی در استرالیا

استرالیا دارای بیش از 43 دانشگاه است که اکثر آنها موسسات دولتی هستند. محبوب‌ ترین و رتبه‌ بندی ‌ترین دانشگاه‌ های استرالیا در مجموع به عنوان گروه 8 (Go8) نامیده می ‌شوند، که اتحادی از دانشگاه‌ های پیشرو با پژوهش فشرده است. آنها برخی از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های استرالیا را در بر می گیرند که به دلیل کیفیت بالای آموزش ارائه شده در زمینه های موضوعی مانند علوم زیستی، مردم شناسی، ادبیات، حسابداری و امور مالی، علوم محیطی، حقوق و آموزش شناخته شده اند. طول برنامه بسته به دانشگاه و دوره بین 3 تا 4 سال متغیر است. بالاترین سطح آموزشی موجود برای مدرک کارشناسی، لیسانس با افتخارات در سیستم آموزش عالی استرالیا است. مدارک کاردانی، که گاهی اوقات به عنوان دیپلم پیشرفته شناخته می شود، به دانش آموزانی اعطا می شود که قصد دارند دروس فنی یا حرفه ای را دنبال کنند.

استرالیا و دانشگاه های آن کاملاً در میان انتخاب های برتر برای دانشجویانی هستند که در حال فکر کردن به تحصیلات عالی در خارج از کشور هستند. با توجه به سیستم آموزشی درجه یک و مدارک معتبر جهانی، این تعجب آور نیست. بنابراین، زمانی که سطح تحصیلات بالا باشد، گرفتن پذیرش در یکی از آن دانشگاه‌ ها آسان نیست. به طور کلی، دانشگاه ها شرایط تحصیلی و الزامات زبان انگلیسی را مشخص می کنند. نیازی به گفتن نیست که الزامات زبان انگلیسی مخصوصاً برای افراد غیر بومی تعیین شده است، زیرا نه تنها تمام دوره ها به زبان انگلیسی در دانشگاه های استرالیا تدریس می شوند، بلکه همه ارتباطات مختلف به زبان انگلیسی نیز انجام می شود. علاوه بر این، شرایط دیگری مانند پوشش بیمه درمانی و شرایط ویزا وجود دارد.

اینفوگرافیک مقطع کارشناسی در استرالیا

شرایط مقطع کارشناسی در استرالیا در 2024

از شرایط تحصیل کارشناسی در استرالیا در سال 2024 می توان به هزینه های تحصیل و زندگی نسبتا بالا در کشور استرالیا مخصوصا در مقایسه با کشورهای اروپایی و آسیایی اشاره کرد. مطابق آمارهای موجود دولتی، میانگین هزینه تحصیل و زندگی در کشور استرالیا تقریبا 60000$ (دلار استرالیا) است که اگر بخواهیم این هزینه را سرشکن کنیم ما نتیجه خواهیم گرفت که حدود 40000$ (دلار استرالیا) متعلق به هزینه تحصیل در استرالیا و حدود 20000$ (دلار استرالیا) مربوط به هزینه زندگی در استرالیا است.

تحصیل پزشکی در استرالیا

تحصیل دندانپزشکی در استرالیا

شرایط ورود به دوره‌ های کارشناسی در استرالیا

مدرک کاردانی معمولاً شامل 3 تا 4 ترم تحصیل در مقطع کارشناسی است. دوره های دیپلم بین 1 تا 2 سال طول می کشد و دانش آموزان معمولاً اگر بخواهند مهارت های پیشرفته یا شغل فراحرفه ای را دنبال کنند، آنها را دنبال می کنند. شرایط خاص دانشگاه، هم مهارت آکادمیک و هم مهارت زبان انگلیسی، از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. با این حال، در زیر مدارک عمومی که به طور کلی توسط اکثر دانشگاه های استرالیا مورد نیاز است آورده شده است.

برای ورود به دانشگاه های استرالیا، به مدارک پایه آکادمیک زیر نیاز دارید:

  • دوره های کارشناسی: معادل «سال 12» یا مدرک تحصیلی متوسطه ارشد استرالیا
  • دوره های تحصیلات تکمیلی: مدرک در سطح لیسانس
  • آموزش و پرورش حرفه ای (VET): الزامات کاملاً مختص دوره است و هیچ چیز کلی در مورد آنها وجود ندارد.
  • دوره های زبان انگلیسی: الزامات شامل، اما محدود به مهارت های زبان انگلیسی نیست ، و همچنین مختص دوره است.

در بالا الزامات اساسی و عمومی برای دوره ها ذکر شده است. بنابراین، قبل از درخواست برای دانشگاه، باید شرایط لازم را به طور کامل مطالعه کنید. همچنین توصیه می ‌شود یک دوره پایه را بگذرانید که دوره‌ های یک ساله ارائه شده توسط اکثر دانشگاه ‌ها است که به شما کمک می ‌کند مدارک خود را تا حدی بالا ببرید تا شرایط ورود را برآورده کنید.

اطلاعات بیشتر در باب اعزام دانشجو به استرالیا را در لینک فوق بخوانید.

دلایل تحصیل کارشناسی در استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا از نظر کیفیت و معاصر بی نظیر است و بستر وسیعی را برای تحقیقات و مطالعات تخصصی فراهم می کند. مدارک استرالیایی به دلیل برنامه درسی پویا، رویکرد آینده نگر و آموزش مدرن در سطح جهانی شناخته شده و مورد احترام است. برنامه های تحصیلی استرالیا در بین دانشجویان سایر کشورها، به ویژه هند، بسیار محبوب است. مجموعه عظیمی از 43 دانشگاه در استرالیا وجود دارد که از این تعداد 40 دانشگاه توسط دولت تامین می شود . از 3 دانشگاه باقی مانده، یک دانشگاه خصوصی و دو دانشگاه بین المللی هستند. این 43 موسسه انتخاب گسترده ای از 22000 نوع دوره را ارائه می دهند. بالاترین سطح تحصیلات در سطح دانشگاه است و آموزش عالی شامل دوره های لیسانس، دوره های کارشناسی ارشد و دوره های دکترا، علاوه بر گواهینامه ها، دیپلم و برنامه های حرفه ای می باشد.

در مورد برنامه ‌های حرفه ‌ای، دانش ‌آموزان می ‌توانند از آن به عنوان پیش ‌فرض برای ثبت ‌نام در دوره‌ های تحصیلی دانشگاهی یا شروع کار خود استفاده کنند. این برنامه ها صنعت محور هستند و با هدف توسعه مهارت های عملی ساخته شده اند. موسسات دولتی مانند آموزش فنی و تکمیلی (TAFE) و آموزش حرفه ای (VET) انتخاب های زیادی را در دوره های آموزش حرفه ای ارائه می دهند، علاوه بر آن چندین موسسه خصوصی نیز وجود دارد. این دوره ها در زمینه های تولیدی، بازرگانی، بازاریابی، ورزش، گردشگری و مهمان نوازی معروف هستند و پس از اتمام، گواهی، دیپلم یا دیپلم پیشرفته به شما تعلق می گیرد. مدرک کارشناسی ارشد ممکن است در قالب «درسی» ، قالب «تحقیق» یا «گسترده» باشد. مطالعات دکترا ممکن است دکترای تحقیقاتی (PhD) یا دکترای حرفه ای باشد.

تحصیل بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی در استرالیا

هدف دانشگاه هایی که مدرک لیسانس را در استرالیا ارائه می دهند، ایجاد تفاوت با تغییر زندگی و در نهایت، جهان است. کارشناسی در استرالیا به یک انتخاب جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. لیسانس در استرالیا برای بیش از پنج دهه به موفقیت در مجموعه ای از فعالیت ها شهرت دارد. لیسانس در استرالیا به دلیل رویکرد آرام خود شناخته شده است. مدارک لیسانس به طور منظم 3 سال طول می کشد. در این سال ها از نظر حضور و غیاب، الزامات دوره و تکالیف بسیار متنوعی به دانش آموزان ارائه می شود. در برخی موارد، این دوره می تواند تا 4 سال نیز افزایش یابد. BS در استرالیا همچنین دوره های کوتاه تری را ارائه می دهد که برای تکمیل موفقیت آمیز یک تا 2 سال طول می کشد. لیسانس در استرالیا دانشجویان را برای مقابله با شرایط کاری مجهز می کند.

اطلاعات بیشتر در باب مهاجرت بدون مدرک زبان

BS در استرالیا دوره های مختلفی از تاریخ تا مهندسی نرم افزار ارائه می دهد. اولین عاملی که باید در هنگام انتخاب رشته کارشناسی خود به آن توجه کرد، حوزه مورد علاقه شما است. دوره ای که با علاقه شما و حقوق رویایی شما مطابقت دارد، دوره مناسبی برای شماست. بهتر است در آن دوره لیسانس را در استرالیا انجام دهید. دوره های لیسانس در استرالیا بسته به محتوا یا موضوعی که تدریس می شود ساختار می یابد. برترین برنامه لیسانس در استرالیا به دانشجویان کمک می کند تا راه حل های علوم، فناوری، مهندسی، سیاست، اقتصاد و قانون را با هم همکاری کنند.

بهترین رشته ‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی در استرالیا

ضروری است که اشتیاق خود را بیابید و خود را به مهارت هایی مجهز کنید تا حرفه خود را در زمینه ای که الهام بخش شما است راه اندازی کنید، و برای آن، انتخاب رشته مناسب برای لیسانس ضروری است. بهترین دوره ها برای تحصیل در استرالیا کلاس های بحث محور و به سبک سمینار است که در آن گروه کوچکتری از دانش آموزان درباره موضوعات مختلف بحث می کنند یا سؤال می کنند. برنامه لیسانس برتر در استرالیا دارای دسته بندی منظم به سبک سخنرانی است، به ویژه برای بسیاری از دانشجویان (علوم کامپیوتر، پزشکی، تجارت و غیره). دانشگاه های برتر برای لیسانس در استرالیا دانشجویان را در مورد مفاهیم آگاه می کنند و پایه ای قوی ایجاد می کنند و آنها را آماده می کند تا به محض فارغ التحصیلی وارد نیروی کار شوند.

دانشگاه‌ های استرالیا همچنین پیشرفته ‌ترین نوآوری ‌ها، پیشرفت‌ های تکنولوژیکی و روندهای فعلی در صنعت را ترکیب می ‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که برنامه ‌ها با بالاترین استانداردهای آموزشی مطابقت دارد. دانشجویانی که از بهترین دانشگاه‌ های استرالیا فارغ ‌التحصیل می ‌شوند، به محض فارغ ‌التحصیلی آماده پیوستن به نیروی کار هستند، در حالی که برخی برای برنامه‌ های کارشناسی ارشد آماده می ‌شوند. برخی از محبوب ترین برنامه ها در دانشگاه های استرالیا عبارتند از:

  • رشنه حسابداری در استرالیا
  • رشته هنر و طراحی در استرالیا
  • رشته تجارت و مدیریت در استرالیا
  • رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات در استرالیا
  • رشته آموزش و تدریس در استرالیا
  • رشته مهندسی و مدیریت در استرالیا
  • رشته بهداشت و علوم در استرالیا
  • رشته حقوق در استرالیا

زمینه های محبوب در استرالیا عبارتند از:

  • مهندسی
  • علوم محیطی
  • مطالعات کسب و کار/مدیریت
  • محاسبات کاربردی
  • رباتیک
  • سیستم های کامپیوتری

نحوه اپلای برای تحصیل کارشناسی در استرالیا

بر کسی پوشیده نیست که تمامی دوره ها در استرالیا به زبان انگلیسی تدریس می شوند. بنابراین، شما باید با حداقل سطح مهارت در زبان انگلیسی واجد شرایط باشید. در بیشتر موارد، شما باید نمرات آزمون زبان انگلیسی خود مانند آیلتس یا تافل را ارسال کنید. حداقل نمرات مورد نیاز برای دریافت درخواست شما از طریق غربالگری اولیه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. اکنون، باید روشن باشید که مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه ممکن است با مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز برای درخواست ویزای شما متفاوت باشد. پذیرش شما در برنامه های مورد نظر خود در دانشگاه های استرالیا نیز مستلزم رعایت سایر شرایط مانند پوشش بهداشتی خارج از کشور و ویزا است. پذیرش در برنامه های تحصیلات تکمیلی بسیار رقابتی است و نیاز به مهارت عالی علمی و مهارت در سطح بالا در زبان انگلیسی دارد.

پوشش سلامت دانشجویان خارج از کشور (OSHC) یکی از ویژگی های منحصر به فرد سیستم استرالیا است. قبل از رسیدن به استرالیا باید برای خود و اعضای خانواده تان که با شما سفر می کنند یک OSHC خریداری کنید. این پوشش به شما کمک می کند تا در صورت وجود در استرالیا هزینه های پزشکی خود را بپردازید. نوع ویزای مورد نیاز شما بستگی به برنامه ای دارد که برای آن درخواست می کنید. در بیشتر موارد، این زیر کلاس 500 است که بسته به سن متقاضی یا هدف از بازدید، دارای انواع مختلفی است. برای درخواست ویزا، باید شرایط لازم برای ورود موقت واقعی (GTE) را داشته باشید، ثابت کنید که بودجه کافی برای شهریه و هزینه های زندگی خود دارید، نمره واجد شرایط در آزمون زبان انگلیسی و پوشش بهداشتی خارج از کشور را داشته باشید.

مراحل اپلای در مقطع لیسانس در استرالیا

فرآیند پذیرش برای همه دانشگاه ها و کالج ها یکسان و یکنواخت خواهد بود. به خاطر داشته باشید که ضرب الاجل ها بسته به دانشگاه متفاوت است، زیرا هیچ مهلت مشخصی برای هر کالج دانشگاه در استرالیا وجود ندارد. مراحل برای هر دانشگاه یکسان خواهد بود. لیستی از دانشگاه هایی که می خواهید برای آنها درخواست کنید تهیه کنید. برای جستجو برای کالج های خاص در استرالیا؛ یک لیست کوتاه ایجاد کنید و قبل از پایان مهلت، یک کالج یا دانشگاه را انتخاب کنید. دوره هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با شغل، پیشینه تحصیلی، و رشته تحصیلی شما مناسب هستند. الزامات زبان انگلیسی در دانشگاه های استرالیا را بررسی کنید. شرایط پذیرش و آزمون هایی که باید شرکت کنید را می توانید در وب سایت دانشگاه بیابید. آزمون هایی مانند GMAT/GRE نیاز به ثبت نام خیلی زودتر از آزمون های مهارت زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل دارند.

در هر صورت، حضور در چنین امتحاناتی از 3 ماه قبل بسیار مهم است، زیرا ممکن است از شما خواسته شود دوباره در آزمون شرکت کنید. برنامه ریزی نهایی خود را شروع کنید. این برنامه باید ویژگی ها، اعتبار و دستاوردهای منحصر به فرد شما را به عنوان یک نامزد برجسته کند و شما را در یک نور مطلوب معرفی کند. برای دریافت نامه های مرجع، با سرپرستان و اساتید فوری خود تماس بگیرید. شروع به توسعه SOP (بیانیه هدف) خود کنید. فرآیند مستندسازی باید حداکثر یک ماه قبل از مهلت درخواست شروع شود. درخواست را تا آخرین مهلت دانشگاه ارسال کنید. کالج ها دانشگاه ها پس از مدتی در مورد وضعیت درخواست شما با شما تماس خواهند گرفت. شما باید در اسرع وقت به آن ایمیل پاسخ دهید. برخی از کالج ها دانشگاه ها در استرالیا ممکن است درخواست مصاحبه تصویری کنند. برای آن آماده باشید.

هزینه تحصیل کارشناسی در استرالیا

تحصیلات عالی در استرالیا می تواند در هر جایی بین 20.000$ تا 30.000$ (دلار) استرالیا هزینه داشته باشد. اگر خیلی گران به نظر می رسد، انتخاب گسترده ای از گزینه های بورسیه نیز دارید. Sever دولتی و همچنین بورسیه های سازمانی در دسترس هستند. می ‌توانید وب ‌سایت ‌های دانشگاه را بررسی کنید. از سوی دیگر، هزینه های تحصیل در دانشگاه های استرالیا به طور قابل توجهی متفاوت است، بسته به محل و تحصیلی که انتخاب می کنید، و سطح تحصیلات مورد نظر شما هزینه ها متغیرند. مهم نیست که چه چیزی را انتخاب می کنید، قبل از شروع سفر تحصیلی خود به خارج از کشور در استرالیا باید بودجه ای را در نظر داشته باشید. هزینه تحصیل در دانشگاه های استرالیا به صورت سالیانه محاسبه نمی شود، اما عموماً به ازای واحد محاسبه می شود.

هر واحد تحت یک باند شهریه قرار می گیرد و از آنجایی که اکثر دانشجویان معمولاً ترکیبی از چندین واحد را در باندهای مختلف مطالعه می کنند، هزینه برای هر دانش آموز متفاوت خواهد بود. برخی از دانشگاه ‌های استرالیا مانند دانشگاه ملی استرالیا (ANU) که ​​بالاترین رتبه در این کشور است، برآورد هزینه‌ های رسمی را منتشر می‌کنند. میانگین هزینه سالانه یک دانشجوی بین ‌المللی که در مقطع کارشناسی از دانشگاه ملی استرالیا ادامه می‌ دهد، از 36400$ (دلار استرالیا) برای برخی از برنامه‌ های لیسانس هنر، تا 43،680$ (دلار استرالیا) برای برنامه‌ های لیسانس علوم یا علوم پزشکی UG متغیر است. هزینه ضروری دیگری که باید در نظر بگیرید،  هزینه خدمات و امکانات دانشجویی است. این هزینه برای خدمات و امکاناتی که ماهیت غیر آکادمیک دارند، حداکثر تا سقف 298$ (دلار استرالیا) دریافت می شود.

دوره های تحصیل کارشناسی در استرالیا

در استرالیا، بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متقاضیان مدت تحصیل کارشناسی در استرالیا بین 3 الی 4 سال طول می کشد. شما می توانید ار بین طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی علوم طبیعی و ریاضیات (381 برنامه)، حقوق (248 برنامه)، کشاورزی و جنگلداری (56 برنامه)، علوم کاربردی (124 برنامه)، علوم کامپیوتر و IT (342 برنامه)، هنر، طراحی و معماری (461 برنامه)، اقتصاد و مدیریت (679 برنامه)، آموزش و تربیت (230 برنامه)، مهندسی (493 برنامه)، محیط زیست و علوم زمین (177برنامه)، هتلداری (150 برنامه)، علوم انسانی (312 برنامه)، روزنامه نگاری و رسانه (148 برنامه)، پزشکی (475 برنامه)، علوم اجتماعی (685 برنامه) اقدام به انتخاب رشته کنید. این برنامه ها را در 4 دسته کلی زیر می توان دسته بندی کرد:

مقطع کارشناسیتعداد برنامه
کارشناسی علوم (B.Sc)383
کارشناسی هنر (B.A.)306
کارشناسی مهندسی (B.Eng)180
کارشناسی حقوق (L.L.B)36

دانشگاه های برتر برای تحصیل کارشناسی در استرالیا

دانشگاه ها و کالج های مختلف و زیادی در کشور استرالیا وجود دارد که همگی از محبوبیت بین المللی برخوردارند. سطح کیفی دانشگاه های استرالیایی در سطح برتر جهانی قرار دارد و به همین دلیل 5 دانشگاه این کشور در زمره 50 دانشگاه برتر جهانی قرار می گیرند. متقاضیان و علاقه مندان گرامی می توانند برای مشاهده دانشگاه های برتر استرالیا و رتبه های ملی آنها مطابق سال 2024، جدول زیر را ملاحظه کنند:

دانشگاه های برتر استرالیارتبه ملی
دانشگاه ملی استرالیا1
دانشگاه ملبورن2
دانشگاه سیدنی3
دانشگاه نیو ساوت والاس (UNSW)4
دانشگاه کوینزلند (UQ)5
دانشگاه موناش6
دانشگاه وسترن استرالیا (UWA)7
دانشگاه آدلاید8
دانشگاه فنی سیدنی (UTS)9
دانشگاه نیوگاسل استرالیا (UON)10

پذیرش دوره کارشناسی در استرالیا

الزامات و شرایط اخذ پذیرش دانشگاه های استرالیایی تقریبا مشابه هم می باشد و شما برای تحصیل کارشناسی در استرالیا علاوه بر ارائه مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات تحصیلی 3 سال آخر دبیرستان خود نیازمند اثبات مهارت زبان انگلیسی هستید. دانشگاه های استرالیایی معمولا مدارک زبان IELTS, TOEFL. The Pearson Test of English و C1 Advanced را می پذیرند. بر این اساس، نمرات آزمون زبان مورد قبول دانشگاه های استرالیایی بدین شرح است:

  • نمره آزمون IELTS حداقل 6
  • نمره آزمون TOEFL برگه ای حدود 577 و تافل iBT در حدود 79 امتیاز
  • نمره آزمون Pearson حداقل 58 به بالا
  • نمره آزمون C1 Advanced حداقل 176 امتیاز

این نیازمندی ها از موارد اولیه مورد نیاز پذیرش بوده و شاید برای پذیرش در رشته یا دانشگاه خاص نیاز به ارائه مدارک متفاوت و یا شرکت در آزمون های خاص ورودی باشد. شما بایستی در قدم اول مدارک خود را بابت اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر آماده سازید اما قبل از این اقدامات نسبت به شانس اخذ ویزای تحصیلی خود آگاه شوید.

پذیرش دوره کارشناسی در استرالیا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش مقطع کارشناسی استرالیا

علاوه بر مدرک زبان، ارائه مدارک دیگری نیز برای اخذ پذیرش مقطع کارشناسی از دانشگاه های استرالیا لازم است. البته این مدارک با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاهی که فرد قصد اخذ پذیرش از آن را دارد می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال علاقه مندان به تحصیل در رشته های پزشکی، داروسازی و غیره باید ابتدائا در آزمون ورودی قبول شوند. اما در مجموع می توان مدارک کلی که برای تحصیل کارشناسی استرالیا در سال 2024 مورد نیاز است را به شرح ذیل دانست:

  • CV
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات به زبان انگلیسی
  • توصیه نامه از دبیران پیشین
  • انگیزه نامه
  • تمکن مالی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی application fee

شرایط و الزامات اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

مطابق قوانین مهاجرتی کشور استرالیا، آن دسته از متقاضیان خارجی صلاحیت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا (ساب کلاس 500) را دارند که تاییدیه ثبت نام (COE) خود را از دانشگاه مورد نظرشان دریافت کرده باشند. بنابراین، دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یک برنامه تمام وقت در استرالیا (به مدت بیش از 3 ماه) را دارند، جزء متقاضیان این نوع ویزا محسوب می شوند. بر این اساس، متقاضیان تحصیل کارشناسی ابتداء بایستی از عهده اثبات قصد اقامت موقت برای تحصیل (GTE) در استرالیا، اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت و زندگی در استرالیا، اثبات دانش زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل در استرالیا و اثبات سلامت جسمی و روانی با ارائه گواهی های لازم برآیند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

متقاضیان بایستی توجه کنند که با دریافت تاییدیه ثبت نام (COE) یا همان نامه پذیرش از دانشگاه استرالیایی، فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی آنها در نیمه راه قرار دارد و این فرآیند با دریافت ویزای تحصیلی استرالیا تکمیل می شود که امکان اعزام دانشجو را فراهم می کند. بدین ترتیب، مدارک و شرایط لازم برای درخواست ویزای تحصیلی استرالیا از سفارت این کشور عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر بین المللی یا مدرک مسافرتی
  • فرم درخواست ویزای تکمیل شده (فرم شماره A157)
  • مدرک اثبات تمکن مالی کافی برای پوشش مخارج زندگی و شهریه با ارائه صورت حساب بانکی به مبلغ 20290$ (دلار استرالیا) برای یک سال تحصیلی
  • مدارک دانش زبان انگلیسی با ارائه مدارکی شامل IELTS, TOEFL iBT, Pearson Test of English (PTE) Academic و Cambridge Advanced English (CAE)
  • پوشش سلامت دانشجوی خارجی (OSHC)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست ویزا به مبلغ 620$ (دلار استرالیا)
  • تاییدیه ثبت نام (COE) از دانشگاه معتبر استرالیایی
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی اخیر از متقاضی

هزینه زندگی در استرالیا

معیارهای واجد شرایط بودن برای تحصیل مقطع کارشناسی در استرالیا

یکی از اصلی ترین چالش های دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا، برآورده کردن معیارهای واجد شرایط بودن برای تحصیل در این کشور می باشد. معیارهخای واجد شرایط بودن تحصیل در مقطع کارشناسی در استرالیا به شرح زیر می باشد:

معیارهای واجد شرایط بودن در مقطع کارشناسی در استرالیاتوضیحات
مدارک تحصیلی معتبرارائه مدارک تحصیلی قوی 12 ساله که شامل تحصیلات ابتدایی، متوسطه و نمرات حداقل 85% در آموزش عالی می شود.
نمرات آزمون استانداردبرای پذیرش در مقطع کارشناسی، نمرات آزمون استاندارد شده SAT مورد نیاز است. همچنین نمرات AP نیز پذیرفته می شود.
برنامه های درسی اضافی قویاعلامیه های برنامه های درسی اضافی قوی الزامی می باشد. که شامل مشارکت ایالتی، ملی و نمونه سازمان ملل متحد می شود.

کار حین تحصیل دانشجویان کارشناسی در استرالیا

آموزش مبتنی بر عملی بر اهمیت تجربه شبیه سازی شده و واقعی تاکید می کند. دانش ‌آموزان تشویق می ‌شوند تا با کمک به آن ‌ها مفاهیمی را که در کلاس آموخته ‌اند، مستقل فکر کنند. روش های آموزشی به شما کمک می کند تا برای شغل مورد نظر خود آماده شوید. پس از اتمام دوره تحصیلی خود در استرالیا، می توانید برای ویزای تحصیلات تکمیلی موقت ساب کلاس 485 درخواست دهید که به شما امکان می دهد در استرالیا بمانید و ادامه تحصیل دهید یا کار کنید. نه کمبود فرصت های شغلی وجود دارد و نه برنامه های مناسب برای تحصیلات عالی.

استرالیا از نظر کیفیت آموزش، انتخاب رشته ها و فرصت های کاری جایگاه بالایی را حفظ کرده است. همچنین این دلیلی است که دانشگاه های استرالیا در لیست رتبه بندی های برتر مانند رتبه بندی جهانی QS و رتبه بندی آموزش عالی تایمز قرار دارند. استرالیا با اقتصاد پیشرفته و بخش صنعتی و خدماتی پر جنب و جوش، نیازهای بی شماری دارد و به طور همزمان مشاغل بی شماری ایجاد می کند. به عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی، می ‌توانید مسیرهای مختلفی مانند مشاغل کوتاه ‌مدت، مشاغل قراردادی یا استخدام از طریق آژانس ‌های استخدام را کشف کنید تا مشاغلی را بیابید که به شما امکان می‌ دهد در حین انجام آن به تحصیل خود ادامه دهید.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین شغل دانشجویی در استرالیا را از دیدگاه دانشجویان کارشناسی مشاهده فرمایید:

دریافت ویزای تحصیلی استرالیا برای دانشجویان کارشناسی

شما می توانید برای دوره لیسانس از طریق یک موسسه آموزشی یا یک نماینده آموزش استرالیا اقدام کنید. اگر مستقیماً به یک مؤسسه آموزشی درخواست می دهید، باید فرم درخواست را از وب سایت مؤسسه دانلود کنید، آن را با مشخصات خود پر کنید و از طریق وب سایت مجدداً ارسال کنید. اگر از طریق یک نماینده تحصیلی استرالیا درخواست دهید، باید مدارکی را برای فرآیند درخواست آماده کنید. این ممکن است شامل گواهی هایی باشد که هر مطالعه قبلی که انجام داده اید و مهارت زبان انگلیسی شما را تأیید می کند. اگر در درخواست خود موفق باشید، باید پیشنهاد را از طریق پست یا ایمیل بپذیرید. پس از دریافت تاییدیه الکترونیکی ثبت نام، می توانید درخواست ویزای دانشجویی خود را ارسال کنید.

برای تحصیل در استرالیا باید ویزای تحصیلی دریافت کنید. همه دانشجویان بین المللی باید برای ویزای دانشجویی (زیر کلاس 500) به صورت آنلاین درخواست دهند، که به شما امکان می دهد در یک موسسه آموزشی معتبر در استرالیا به طور تمام وقت تحصیل کنید. این ویزا تا 5 سال طول می کشد و حدود 650$ (دلار استرالیا) هزینه دارد. لازم به ذکر است که دانشجویانی که در این ویزا هستند تنها مجاز به کار حداکثر 48 ساعت در هر دو هفته هستند.

جهت اخذ ویزای دانشجویی در استرالیا باید مدارک زیر را ارائه کنید:

  • مدرکی ارائه دهید که نشان دهد شما در یک دوره پذیرفته شده اید، خواه این یک کپی از تایید ثبت نام یا نامه پیشنهادی شما باشد.
  • اثبات مالی خود را ارائه دهید
  • داشتن مهارت های زبان انگلیسی
  • بیمه سلامت داشته باشند
  • سابقه کیفری قابل توجهی نداشته باشد.

تاریخ شروع کلاس‌ها در دانشگاه‌ های استرالیا

تاریخ شروع دوره تحصیلی معمولا بسته به دوره متفاوت است. دوره معمولاً از اواخر فوریه شروع می شود و تا اواسط نوامبر ادامه می یابد. ثبت نام دوره ها از ابتدای سال شروع می شود (معمولاً در ژانویه یا فوریه)، اما تاریخ درخواست بیشتر در اواخر سال قبل است. برخی از دانشگاه‌ های استرالیا نیز برای دوره‌ های خاص، پذیرش میانسالی (معمولاً در ماه جولای) دارند. استرالیا یکی از بهترین مقاصد برای ادامه تحصیلات عالی برای دانشجویان بین المللی است. در استرالیا، دو پذیرش اصلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. دریافت فوریه همچنین به عنوان دریافت ترم 1 و دریافت جولای نیز به عنوان دریافت ترم 2 شناخته می شود.

همانطور که از نام آن پیداست، مصرف اولیه (اصلی) در فوریه شروع می شود و مصرف ثانویه در ماه جولای شروع می شود. پذیرش اولیه، همانطور که در بیشتر مقاصد تحصیلی وجود دارد، بیشترین تعداد دوره های ارائه شده توسط تقریباً هر دانشگاه را خواهد داشت. تعداد محدودی از دانشگاه ‌ها وجود خواهند داشت که تعداد محدودی از دوره‌ ها را برای پذیرش در ماه جولای ارائه می‌ کنند. دانشگاه های استرالیا از سیستم ترم پیروی می کنند و در 1 سال 2 پذیرش دارند. ترم 1 از اواخر فوریه یا اوایل مارس تا اواخر می یا اوایل ژوئن شروع می شود. ترم 2 از اواخر ژوئیه یا اوایل آگوست تا نوامبر شروع می شود. مدارس تا اواخر ژانویه یا اوایل فوریه باز می شوند و دوره های حرفه ای و برنامه های دانشگاه تا فوریه آغاز می شوند.

شرایط بورسیه مقطع کارشناسی در استرالیا

در استرالیا، بورسیه های تحصیلی مختلفی وجود دارد که می تواند به لحاظ مالی هزینه تحصیلات و زندگی شما را در استرالیا ساپورت کند. این بورسیه ها معمولا توسط دولت استرالیا، موسسات آموزش عالی و یک تعداد از شرکت ها و موسسات خصوصی و دولتی به دانشجویان خارجی ارائه می شود. بر این اساس، انواع برنامه های بورس تحصیلی استرالیا برای سال تحصیلی 2024-2024 به شرح زیر می باشد:

نام بورسیهسازمان یا نهاد حمایت کنندهشرایط بورسیه
Australia Awardsوزارت امور خارجه (DFAT)، وزارت آموزش و مرکز تحقیقات کشاورزی بین المللی (ACIAR)هدف از اعطای بورس ارتقای سطح دانش، افزایش ارتباطات آموزشی و روابط بادوام بین استرالیا و همسایگانش می باشد.
Destination Australiaموسسات آموزش عالی استرالیابرنامه (DAP) برنامه تحرک پذیری جدید دولت استرالیا برای دانشجویان داخلی و خارجی استرالیا جهت تحصیل در این کشور است. این برنامه با تعداد 1000 بورس تا مبلغ $15000 (دلار استرالیا) در سال در اختیار متقاضیان قرار دارد.
برنامه آموزش و پژوهش دولت استرالیا (RTP)دولت استرالیااین برنامه از 1 ژانویه سال 2017 جایگزین بورسیه های تحقیقاتی کارشناسی ارشد بین المللی (IPRS) شده است.
Australia Apec Women in research Fellowshipدولت استرالیابرنامه مذکور ویژه محققان زن با برتری آکادمیک بالا جهت ارتقای نقش زنان در عرصه تحقیق و پژوهش و ساپورت مالی آنها می باشد.

این روزها، بازار درخواست برای تحصیل کارشناسی در استرالیا به واسطه مزایا و امتیازات برتر فوق الذکر بسیار داغ است. اگر شما هم صلاحیت ادامه تحصیل در استرالیا را دارید و به فکر عملی ساختن این موضوع هستید، شما عزیزان می توانید برای صرفه جویی در وقت و هزینه خود و دست یابی سریع به نتیجه مطلوب با درخواست وقت قبلی و مراجعه به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از خدمات تخصصی کارشناسان و مشاورین این موسسه بهره مند شوید.

سوالات متداول درباب تحصیل مقطع کارشناسی در استرالیا

متقاضیان تحصیل مقطع کارشناسی در این کشور سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  • هزینه های تحصیل کارشناسی در استرالیا به چه ترتیبی است؟ مطابق آمارهای موجود دولتی، میانگین هزینه تحصیل و زندگی در کشور استرالیا تقریبا AU$60000 (دلار استرالیا) است که اگر بخواهیم این هزینه را سرشکن کنیم ما نتیجه خواهیم گرفت که حدود AU$40000 (دلار استرالیا) متعلق به هزینه تحصیل در استرالیا و حدود AU$20000 (دلار استرالیا) مربوط به هزینه زندگی در استرالیا است.
  • رشته ها و تعداد برنامه های تحصیلی در کشور استرالیا برای مقطع کارشناسی ارشد به چه ترتیبی است؟ علوم طبیعی و ریاضیات (381 برنامه)، حقوق (248 برنامه)، کشاورزی و جنگلداری (56 برنامه)، علوم کاربردی (124 برنامه)، علوم کامپیوتر (342 برنامه)، هنر، طراحی و معماری (461 برنامه)، اقتصاد و مدیریت (679 برنامه)، آموزش و تربیت (230 برنامه)، مهندسی (493 برنامه)، محیط زیست و علوم زمین (177 برنامه)، هتلداری (150 برنامه)، علوم انسانی (312 برنامه)، روزنامه نگاری و رسانه (148 برنامه)، پزشکی (475 برنامه)، علوم اجتماعی (685 برنامه).
  • نمرات آزمون زبان مورد قبول دانشگاه های استرالیایی کدامند؟ آزمون IELTS حداقل 5، آزمون TOEFL برگه ای حدود 577 و تافل iBT در حدود 79 امتیاز، آزمون Pearson حداقل 58 به بالا و آزمون C1 Advanced حداقل 176 امتیاز.
  • تحصیل کارشناسی در استرالیا چه مزایایی دارد؟ از مزایای تحصیل کارشناسی در استرالیا پرداخت پژوهانه یا Internships ضمن تحصیل به دانشجویان خارجی است که اینها علاوه بر بورسیه های تحصیلی است که عمدتا توسط دولت استرالیا به دانشجویان صلاحیت دار اعطاء می شود.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *